Beantwoord

Wanneer werkt mail verwerken zoals door kpn wordt beschreven?

  • 1 December 2019
  • 22 reacties
  • 306 keer bekeken

Reputatie 4
Badge +2

Binnen dit forum wordt in diverse posts uitgelegd hoe ik Outlook (van Office) moet instellen om het pakket gewoon werkend (zoals je als eindgebruiker mag verwachten) te gebruiken is. De posts spreken elkaar tegen, verwijzen naar Microsoft pagina's, beschuldigen Microsoft dat zij het schuld zijn, en dan komt er weer een afwijkende uitleg.

Wanneer heeft een van de forumbeheerders eens tijd om een volledig werkend verhaal te maken? Ik bied me aan als tester!

Want dit kan niet:

Doe logica van het plaatsen van mail in een folder ontbreekt volledig

icon

Beste antwoord door Rutger van KPN 5 December 2019, 13:11

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

22 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Word moeilijk. Want ik heb geen licentie voor Outlook. :wink: bij zo ongeveer alle andere mailprogramma's heb je hier geen last van.

:blush:

Reputatie 4
Badge +2

Het gaat om meerdere versies van Outlook: Outlook als onderdeel van Office, mobiel Outlook voor Android en Apple, de Outlook app die je onder Windows kunt installeren.

En waar het vooral om gaat zijn de tegenstrijdige tips vanuit de KPN beheerders. Ik zou dus graag een complete beschrijving willen zien zonder verwijzingen, gewoon compleet in één handleiding.

Want (als voorbeeld): in het ene antwoord kan ik een spam mailtje gewoon verschuiven in Outlook tussen de mappen , in een ander antwoord moet ik naar webmail.

 

Reputatie 7
Badge +24

Want (als voorbeeld): in het ene antwoord kan ik een spam mailtje gewoon verschuiven in Outlook tussen de mappen , in een ander antwoord moet ik naar webmail.

Dit is een ander onderwerp als waar uw dit topic mee begon. Maar…

Als je het mailaccount ingesteld hebt als POP3 account, en je verplaatst een mailtje naar de SPAM map, dan word dit niet als spam gemeld bij KPN. Omdat te doen, zou je dus op webmail in moeten loggen.

Als je echter het mailaccount ingesteld hebt als IMAP account, dan word het mailtje wel als spam gemeld bij KPN als je het verplaatst naar de SPAM map. Immers, de verplaatsing van het mailtje word bij IMAP ook op de server doorgevoerd. Bij POP3 niet.

Dus beide antwoorden zijn, afhankelijk van de situatie, goed.

Reputatie 4
Badge +2

Als je echter het mailaccount ingesteld hebt als IMAP account

Dat heb ik dus wel: alle toegang naar de mailbox gaan via een IMAP account. Het enige wat daarbij opvalt is dat ik regelmatig naar ID en pw gevraagd wordt

 

Ik zoek echt naar een geverifieerde, geteste, correcte beschrijving die ik gewoon verstand op nul, blik op oneindig, kan uitwerken en volledig volgen. Waarin daarna de functionaliteit werkt zonder fouten als hier boven aangegeven

Reputatie 7
Badge +24

Het probleem is dat software telkens veranderd. Zeker die software van Microsoft. Want die brengen bijna elk jaar een nieuwe versie uit waarbij de knopjes soms weer net op een iets andere plek zitten of een andere naam hebben.

Maar euhm... heeft u hier al eens gekeken? https://www.kpn.com/service/internet/e-mail/instellen-laptop-pc.htm

Reputatie 4
Badge +2

Het gaat niet om knopjes. Maar ik denk dat ik de discussie maar stop. De Instellen pagina heb ik tot de letter gevolgd. Ik zou graag willen weten hoe ik achter de logica kom van het plaatsen van mail in een folder. Die beschrijving ontbreekt volledig. Waarom zet KPN SPAM in de SPAM folder, en niet in de ongewenste mail? Als ik in Postvak in een mailtje tot spam bombardeer waar gaat dat heen? Etc.

En de enige die me dat kan uitleggen zijn de techneuten van KPN die dit hebben gefabriceerd. Maar daar hoor ik niets van.

Ik ga nog een proefje doen: Office verwijderen, PC schoonmaken, opstarten en Office opnieuw installeren, de aanmeldvoorschriften volgen en dan zien wat er gebeurt. Ben bang dat ik de mailadressen naar Gmail verplaats

Reputatie 7
Badge +24

KPN zet spam in de spam folder omdat het spam is. En spam in alle talen hetzelfde betekend. En dit daarom ook zo volgens internationale standaarden zo hoort. En alle andere mail programmas daar ook mee werken.

Maar Outlook maakt daar wat anders van. Daar kan KPN niets aan doen. Bij Microsoft doen ze dat omdat da "gebruiksvriendelijk" zou zijn. Wat het dus helemaal niet is.

Ik heb ook ff geprobeerd om een proefversie van Outlook te downloaden, maar helaas dat kan niet zonder dat je je betaalgegevens vast invoert. En daar heb ik geen zin in.

Reputatie 7
Badge +15

@AndreWrdn Bedankt voor je reactie. Ik kan mij voorstellen dat het irritant is dat je steeds een andere uitleg krijgt over het instellen van je e-mail. Outlook is echter geen product van Kpn, onze medewerkers doen hun best om je zo goed mogelijk van uitleg te voorzien. Alleen zoals je zelf al aangeeft zijn er zeer veel versies en verandert Outlook ook vaak. Voor een volledige handleiding voor Outlook zou ook ik je moeten verwijzen naar Microsoft, het enige waar Kpn in dit geval in voorziet is het e-mailadres, de mailservers en de poorten. Outlook als programma is echt van Microsoft. 

Reputatie 4
Badge +2

Dus KPN kiest er voor om alleen uit te leggen hoe aan te melden. Waarom zit dit forum dan vol met hele en halve adviezen over het verwerken van mail? De mappenstructuur (en het doel van de mappen) is vanaf Office van 20 jaar geleden tot nu NIET veranderd. En dat betekent dat de mappenstructuur zoals zichtbaar in Webmail niet overeenkomt met de logische opdeling van een pst map binnen Outlook. En daarbij maakt POP of IMAP niets uit. Zou dat het begin van de miscommunicatie zijn?

Maar zoals hier boven aangegeven ik stop.  Dit lost niets op. Ik ga geloof ik het advies van velen volgen en ga mijn mail verplaatsen naar een GMAIL en Outlook account

Reputatie 7
Badge +24

POP of IMAP maken wel degelijk uit. Bij POP word alleen postvak IN gelezen. Alle overige mappen bestaan alleen op uw pc en er is geen enkele verbinding met mappen op de server. Dus dat dan de mappen anders heten is geen probleem.

Bij IMAP beginnen de problemen. Bij Outlook dan dus. En alleen als je ook inlogt op de webmail, hier intensief gebruik van maakt, én je eigen er aan ergert. Als je webmail niet gebruikt en alleen Outlook gebruikt, dan is er ook niets aan de hand.

Reputatie 4
Badge +2

Niets aan de hand? Als ik niet af en toe (nu dagelijks) naar Webmail ga zie ik niet dat de Webmail spam map alsmaar voller loopt. Dat zie ik niet binnen Outlook, want die spam map is niet zichtbaar en het maakt daarbij niet uit of ik IMAP of POP.  Dus na verloop van tijd krijg ik de mededeling dat mijn mailbox volloopt. Daarnaast mis ik héél veel mail van serieuze verzenders, van ABN Amro via HCC tot…

Dus ik moet wel van Outlook en Webmail gebruik maken, of stoppen met kpnmail (als de box vol is!)

Het is en blijft dus onduidelijk, vandaar weer mijn vraag aan KPN: beschrijf eens volledig hoe het volgens KPN werkt, is ingericht etc

Reputatie 7
Badge +24

Bij de spam map word automatisch de mail na verloop van tijd verwijderd. Daar hoeft je je geen zorgen over te maken dat die vol loopt.

Daarnaast: je hebt in Outlook weleens waar te maken met dubbele mappen, maar als het goed is zie je met imap wel alle mappen. Ook de originele spam map

Reputatie 4
Badge +2

Kort antwoord: nee ik zie niet alle mappen. Ook de originele SPAM map niet. Het is dus niet goed. En ik wacht nog steeds op een complete, correcte, duidelijke beschrijving van de kunstjes die KPN met binnenkomende en uitgaande mail uitspookt.

 

PS. ik zoek niet wat Microsoft vertelt, ik zoek hoe KPN met de mappenstructuur omgaat!

PPS. De vraag staat al een jaar open, en kpn geeft geen antwoord!

Reputatie 7
Badge +24

Dat ga je niet krijgen ook. Althans niet zoals u dat wil. Het ligt aan Outlook. Bij andere mailprogramma's werkt het gewoon normaal.

Reputatie 4
Badge +2

Als dat zo is zou ik willen verzoeken alle referenties in posts naar Outlook te verwijderen Liever geen info dan foute info zoals nu

En alweer een belangrijke mail (van ASUS) die ik in Outlook niet zie. Ik moet dus dagelijks naar webmail! 

Reputatie 7
Badge +24

Welke foute info?

Reputatie 4
Badge +2

Hoe kan ik vanuit Outlook een mailtje spam of niet spammaken, waar staat wat etc etc te veel om nu nog een keer alle posts door te zoeken. Ik blijf er bij: beschrijf zoals ik vraag alles, of beschrijf niets

Reputatie 4
Badge +2

@AndreWrdn Bedankt voor je reactie. Ik kan mij voorstellen dat het irritant is dat je steeds een andere uitleg krijgt over het instellen van je e-mail. Outlook is echter geen product van Kpn, onze medewerkers doen hun best om je zo goed mogelijk van uitleg te voorzien. Alleen zoals je zelf al aangeeft zijn er zeer veel versies en verandert Outlook ook vaak. Voor een volledige handleiding voor Outlook zou ook ik je moeten verwijzen naar Microsoft, het enige waar Kpn in dit geval in voorziet is het e-mailadres, de mailservers en de poorten. Outlook als programma is echt van Microsoft. 


Zorgt er binnen het forum iemand voor dat de antwoorden van KPN-ers consequente boodschappen over brengen?

Reputatie 7
Badge +24

Heeft u deze pagina trouwens al eens gezien?

https://www.kpn.com/service/internet/e-mail/instellen-laptop-pc.htm

Reputatie 7
Badge +24

Hoe kan ik vanuit Outlook een mailtje spam of niet spammaken, waar staat wat etc etc te veel om nu nog een keer alle posts door te zoeken. Ik blijf er bij: beschrijf zoals ik vraag alles, of beschrijf niets

Dat heb ik u toch al verteld in een eerdere reactie?

https://forum.kpn.com/e-mail-10/wanneer-werkt-mail-verwerken-zoals-door-kpn-wordt-beschreven-485050#post867357

Reputatie 4
Badge +2

@AndreWrdn Bedankt voor je reactie. Ik kan mij voorstellen dat het irritant is dat je steeds een andere uitleg krijgt over het instellen van je e-mail. Outlook is echter geen product van Kpn, onze medewerkers doen hun best om je zo goed mogelijk van uitleg te voorzien. Alleen zoals je zelf al aangeeft zijn er zeer veel versies en verandert Outlook ook vaak. Voor een volledige handleiding voor Outlook zou ook ik je moeten verwijzen naar Microsoft, het enige waar Kpn in dit geval in voorziet is het e-mailadres, de mailservers en de poorten. Outlook als programma is echt van Microsoft. 


Er zijn m.i. twee mogelijkheden: het wordt correct, volledig en op één plaats beschreven, of het wordt niet beschreven. Wat er nu gebeurt is tegenstrijdig, verwarrend, incompleet.

Reputatie 4
Badge +2

Inderdaad, op een aantal Microsoft sites is uitleg te vinden over outlook en email. Komisch: alle nog actief zijnde versies van Outlook geven de zelfde beschrijving voor het opvoeren van je email gegevens Misschien toch eens langzaam stoppen met beschrijvingen van Microsoft aan te passen, verkeerd uit te leggen? Of megabytes besteden aan uitleg over instellen van email op allerlei devices die elkaar tegenspreken?

Ja Outlook is van Microsoft. Maar haal de incorrecte beschrijvingen gewoon weg en vraag Microsoft uit te leggen hoe met Outlook gewerkt moet worden?

O ja en misschien is het al eens opgevallen: Outlook is een onderdeel van de Office suite (Office 365 of 19 zijn de nieuwste versies) maar ook verkrijgbaar als onderdeel van Office Mobile, Outlook voor Android, Apple etc. Misschien wat duidelijker zijn waarvoor de beschrijving is gemaakt?