Beantwoord

Webmail en outlook

  • 26 January 2019
  • 6 reacties
  • 160 keer bekeken

Ik bekijk altijd al mijn inkomende mail eerst via webmail. Daar haal ik de spammail en andere ongewenste mail eruit en dan haal ik mijn mail pas binnen op mijn pc. Ik deed dit altijd met incredimail. Incredimail haalde uitsluitend de mail binnen die in de postvak in stond van de webmail. De mail werd dan tevens verwijderd automatisch van de webmail

Echter ik ben nu overgestapt op outlook. Nu wordt al mijn mail binnengehaald (inclusief prullenbak en spam) en alles blijft gewoon staan op kpn webmail.

Is outlook ook in staat om hetzelfde te werken als Incredimail?
icon

Beste antwoord door Anonymous 26 January 2019, 16:38

Bekijk origineel

6 reacties

Hallo @Joepinge ,
Bij Incredimail gebruikte je hoogstwaarschijnlijk het POP-protocol en bij Outlook is het hoogstwaarschijnlijk ingesteld volgens het IMAP-protocol.
Je zou dan Outlook ook weer in moeten stellen volgens het POP-protocol en dan is alles weer bij het oude.
Succes.☺️
Reputatie 7
Badge +21
Goedemorgen @Joepinge. Is het inmiddels gelukt om het e-mail adres in te stellen volgens het POP-protocol, zoals @Jan-D voorstelde? Ik denk zelf ook dat dit de oplossing is. Mocht het nog niet gelukt zijn, stuur me dan vooral een berichtje!
Reputatie 7
Badge +21
We hebben niets meer van je gehoord dus ga ik ervan uit dat je vraag is beantwoord. Anders weet je ons te vinden!
Nee is nog steeds niet gelukt. Ik weet niet hoe ik mijn imap om moet zetten naar pop3. En of dat in mijn webmall moet doen (volgens mij niet want bij incredimail ging het ook goed) dus ik weet ook niet hoe ik dit in outlook 2018 moet doen.
Nee is nog steeds niet gelukt. Ik weet niet hoe ik mijn imap om moet zetten naar pop3. En of dat in mijn webmall moet doen (volgens mij niet want bij incredimail ging het ook goed) dus ik weet ook niet hoe ik dit in outlook 2018 moet doen.
Hallo @Joepinge ,
als je je account in Outlook aan wil passen van IMAP naar POP3 dien je eerst je IMAP-account binnen Outlook te verwijderen en dan een nieuw account aanmaken volgens het POP-protocol binnen Outlook.
Binnen de webmail kun je en hoef niets aan te passen inzake protocollen.
Succes.☺️
Reputatie 7
Badge +21
Hieronder vindt je een overzicht van de mailserver instellingen. Dit heb je nodig om een POP3-account aan te maken. Ik hoop dat dit voldoende is. Mocht je er toch niet uitkomen, dan horen we dat graag van je!

Inkomende server:
pop.kpnmail.nl
SSL aanvinken en poort 995 invullen.
Gebruikersnaam: KPN e-mailadres invullen
Wachtwoord: KPN wachtwoord invullen

Uitgaande server:
smtp.kpnmail.nl
STARTTL of TLS (of SSL voor oudere apparaten) aanvinken en poort 587 invullen.
Gebruikersnaam: KPN e-mailadres invullen
Wachtwoord: KPN wachtwoord invullen

Reageer