Vraag

Webmail geeft in meerdere browsers de melding dat de pagina niet beveiligd is

• 16 June 2022
  • 9 reacties
  • 67 keer bekeken

Badge

Ik krijg sinds een paar dagen de melding dat mail niet meer beveiligd is. Wat veroorzaakt dit? Ik heb het in meerdere browsers.

9 reacties

Hoi @Damrak . Ik heb die kpc er bij mij niet voor staan. Heb je wel de juiste url?

https://webmail.kpnmail.nl/mail/logon.asp

Hallo, ik heb dit ook! Wanneer ik inlog verschijnt het KPC ervoor… en geeft de pagina aan dat deze niet beveiligd is..??

Dit was voorheen niet, lijkt sinds enkele dagen te zijn..

@Susantje . Dus als jij mij link hierboven aanklikt zet ie er kpc voor? Werk je op een laptop, mobiel of tablet? Welke browser?

Reputatie 7

@Susantje . Dus als jij mij link hierboven aanklikt zet ie er kpc voor? Werk je op een laptop, mobiel of tablet? Welke browser?

Staat die “kpc” er na het inloggen bij jou dan niet voor?

Reputatie 7
Badge +23

Hier staat ook kpc ervoor na het inloggen hoor. Dat is ook niet nieuw ofzo. Volgens mij werkt het zo al een hele tijd.

Het huidige certificaat is geldig tot ergens in 2023. Dus het is niet verlopen.

@Damrak krijgt u een bepaalde foutcode te zien? Welke is dat dan? Heeft u de browsercache al eens leeg gemaakt? 

Oh. Ik kijk niet verder dan m'n neus langs is. Excuus. :-(

@Susantje : welke browser gebruik jij? 

Vandaag is het weer anders en geeft het nog wel die KPC aan maar nu wel weer met een slotje.

Vaag gebeuren al met al.

Ik gebruik microsoft edge op de laptop.

Na het inloggen verschijnt pas het KPC gedeelte.

Ik kreeg een tip van een collega.  Als de site veilig is staat er in de adresbalk een slotje.  Bij het ‘gewoon’ openen van de webmail zou dit zo moeten zijn. 

Soms bekijk je een mail waar een plaatje in staat. Als dat plaatje op een niet beveiligde verbinding staat zal het slotje verdwijnen en kun je deze melding krijgen.

Kan dat een verklaring zijn? 

En het KPC kunnen we vergeten. Dat is mijn fout.   Dit gebeurt bij iedereen die inlogt op de webmail.

Reageer