Vraag

Webmail geeft in meerdere browsers de melding dat de pagina niet beveiligd is

  • 16 June 2022
  • 18 reacties
  • 309 keer bekeken

Badge

Ik krijg sinds een paar dagen de melding dat mail niet meer beveiligd is. Wat veroorzaakt dit? Ik heb het in meerdere browsers.

 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

18 reacties

Hoi @Damrak . Ik heb die kpc er bij mij niet voor staan. Heb je wel de juiste url?

 

https://webmail.kpnmail.nl/mail/logon.asp

 

Hallo, ik heb dit ook! Wanneer ik inlog verschijnt het KPC ervoor… en geeft de pagina aan dat deze niet beveiligd is..??

Dit was voorheen niet, lijkt sinds enkele dagen te zijn..

 

 

@Susantje . Dus als jij mij link hierboven aanklikt zet ie er kpc voor? Werk je op een laptop, mobiel of tablet? Welke browser?

Reputatie 7

@Susantje . Dus als jij mij link hierboven aanklikt zet ie er kpc voor? Werk je op een laptop, mobiel of tablet? Welke browser?

Staat die “kpc” er na het inloggen bij jou dan niet voor?

 

Reputatie 7
Badge +24

Hier staat ook kpc ervoor na het inloggen hoor. Dat is ook niet nieuw ofzo. Volgens mij werkt het zo al een hele tijd.

Het huidige certificaat is geldig tot ergens in 2023. Dus het is niet verlopen.

@Damrak krijgt u een bepaalde foutcode te zien? Welke is dat dan? Heeft u de browsercache al eens leeg gemaakt? 

Oh. Ik kijk niet verder dan m'n neus langs is. Excuus. :-(

@Susantje : welke browser gebruik jij? 

 

Vandaag is het weer anders en geeft het nog wel die KPC aan maar nu wel weer met een slotje.

Vaag gebeuren al met al.

Ik gebruik microsoft edge op de laptop.

Na het inloggen verschijnt pas het KPC gedeelte.

 

Ik kreeg een tip van een collega.  Als de site veilig is staat er in de adresbalk een slotje.  Bij het ‘gewoon’ openen van de webmail zou dit zo moeten zijn. 

Soms bekijk je een mail waar een plaatje in staat. Als dat plaatje op een niet beveiligde verbinding staat zal het slotje verdwijnen en kun je deze melding krijgen.

Kan dat een verklaring zijn? 

En het KPC kunnen we vergeten. Dat is mijn fout.   Dit gebeurt bij iedereen die inlogt op de webmail.

Vandaag wordt er weer aangegeven dat de verbinding onveilig is..🤔

@Susantje  En dat is al gelijk na het inloggen? Of staat er op dat moment een mailtje in beeld met een bijlage (plaatje) ? 

Ik dacht van niet maar ik zie nu dat het wel weer beveiligd is 🙄.

Ik ga opletten.

Maar als het met een plaatje te maken heeft, wat is daar dan aan te doen? Heb dit voorheen nooit gehad met een emailprovider?

@Susantje  je kunt in de webmail via het hoofdstukje beveiliging het downloaden van plaatjes uitzetten. Standaard staat dit volgens mij ook aan.

(doorgaans is het trouwens geen probleem. Zo lang je maar niet op mailtjes klikt die je niet vertrouwd of herkent)

Hi Erwin, ik ben erachter dat het niks met plaatjes te maken heeft.

Waarmee wel is mijn een raadsel.

Een keer in de zoveel tijd is het onbeveiligd, geen idee waarom.

Het gaat nu al weer een poos goed gelukkig.

Maar raar blijft het wel!

 

Ik zie nu ook dat mijn verbinding niet veilig is. erg irritant … 

want is het nu onveilig?

Hoi @Damrak . Ik heb die kpc er bij mij niet voor staan. Heb je wel de juiste url?

 

https://webmail.kpnmail.nl/mail/logon.asp

 

Ik krijg ook die kpc, is begonnen vorige jaar geloof ik

Na advies van KPN heb ik mijn wachtwoord veranderd maar dit helpt niet!!! Echt vervelend is het nu te vertrouwen of niet???

Kun je een screenshot plaatsen van de melding die je krijgt, @Moley57 ?