Beantwoord

webmail houdt berichten vast

  • 29 January 2019
  • 4 reacties
  • 262 keer bekeken

Tot kortgeleden kreeg ik alle mail berichten keurig in mijn planet postbus op mijn Mac, de meeste in de inbox, enkele per dag in de box ongewenste reclame. Sinds eind november 2018 komen sommige berichten die aan mij gestuurd zijn, niet binnen. Ik ben gaan zoeken en vond ze in de inbox en de spambox van webmail. Ik vind het mooi dat kpnmail mij waarschuwt voor spam, maar dan moeten de berichten wel worden doorgestuurd naar de planet postbus op mijn Mac.

De mails die in webmail bleven hangen, zijn voor zover ik kan zien niet van de ergste soort phishing of harde fraude. De berichten die bleven hangen waren van drie soorten:

  • de meeste waren reclame (deels in webmail inbox, deels in webmail spambox)
  • een paar waren van een zakelijk mailadres (bijv. een verzekeraar die mij een formulier toestuurde en de jaaropgave van mijn werkgever, bleven in de inbox van webmail)
  • een paar waren van een particulier mailadres, die bleven in de inbox op webmail hangen
Van alle drie de categorieën kwamen soortgelijke berichten wel door naar mijn postbus.
Er is geen verschil, of er een bijlage is bijgevoegd, in beide gevallen gaat een deel goed (naar mijn postbus) en een deel fout (blijft in webmail).

En nu de vraag: Hoe kan geregeld worden dat webmail geen mails meer vasthoudt, maar alle mail naar mijn postbus op de Mac doorstuurt?
icon

Beste antwoord door AndreWrdn 29 January 2019, 21:02

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Reputatie 4
Badge +2
Welke mail doorgestuurd worden hangt af van de manier waarop je mail ophaalt op je PC (of MAC). Al jaren wordt dit gedaan via POP3. De mail in de inbox wordt dan naar de pc gestuurd, en op de server verwijderd.
Tegenwoordig wordt IMAP bijna standaard ingesteld. Dat betekent dat je mail account opnieuw ingesteld moet worden. Laat je daarbij helpen, anders ben je mail kwijt! Als je IMAP hebt ingesteld worden alle mailfolders op de server gesynchroniseerd met de MAC. Ook de folder waar je SPAM mail wordt opgeslagen. En zie je alle mailfolders (die je ook via webmail kunt bereiken).
De mail blijft daarbij op de server staan (zo kun je de mailbox ook op je telefoon benaderen) totdat je de mail zelf verwijdert. Vergeet dan niet ook de mappen Trash en/of Verwijderde items leeg te maken.
Dankjewel Andre, ik ga ermee aan de slag. Zoals je zegt: even hulp zoeken om ongelukken te voorkomen.
Hoi Werner! Heel goed advies van @AndreWrdn . Hier is nog een linkje met méér info en stappenplan om IMAP aan de praat te krijgen: https://www.kpn.com/service/internet/e-mail.htm
Mocht het niet lukken, laat ons weten waar het mis gaat en we helpen je verder!
Dankjewel Erwin, ik zal het laten weten. Als het lukt en als het niet lukt.