Vraag

Webmail: Mails versturen/ontvangen werkt niet

  • 3 July 2020
  • 4 reacties
  • 70 keer bekeken

in mijn webmail komen verzonden mails niet op hun bestemming aan, en andersom komen aan mij gerichte mails ook niet binnen.  De in de KPN-instructiepagina vermelde tips “Instellingen IMAP, INstellingen POP3 en Extra instellingen, kan ik niet openen


4 reacties

Reputatie 6
Badge +11

Goedemiddag @Bacor

Welkom op het KPN Forum. Wat gek dat je geen mails kunt ontvangen en verzenden via de webmail. De webmail is juist zo handig omdat je hierop alleen hoeft in te loggen. Er hoeft verder niets ingesteld te worden om er gebruik van te maken. Dat staat automatisch goed. 

Ik ben daarom benieuwd welke melding je krijgt wanneer je vanuit de webmail een mail probeert te sturen. Wil je daar iets over zeggen? Ik neem aan dat het inloggen gewoon goed gaat. Klopt dat? 

Ik ben verder nog nieuwsgierig of de door jou verzonden mails bij één mailadres niet aankomt, of dat door jou verzonden mails bij meerdere mailadressen problemen oplevert. Kun je ook nog iets zeggen over hoe je tot de conclusie komt dat mails die naar jou verzonden worden niet aankomen? 

Het zijn een hoop vragen, maar ik heb deze informatie nodig om een goed beeld van het probleem te krijgen. Zo kan ik je goed verder helpen. Wil je ook alvast je gegevens aanvullen in je profiel? Ik kan deze gegevens dan gebruiken om mijn systemen te raadplegen.

Ik zie je reactie graag tegemoet!

Verzonden mails komen niet aan op welke bestemming dan ook, aan mij verzonden mails van diverse bronnen ook niet.

Eerder had ik het verschijnsel dat mails van afzenders die in mijn  “geblokkeerde afzenders"-lijst stonden, gewoon werden getoond. Als ik deze afzenders opnieuw in de "geblokkeerde afzenderslijst wilde plaatsen, kreeg ik de melding “staat al in de lijst...etc”!

Hoe kan zo’n mail dan toch weer er doorslippen?

Verder : ik maak al vale jaren gebruik van webmail maar de laatste tijd krijg ik er genoeg van.

Als het een standaard programma was op de PC, dan zou ik het deleten en opnieuw installeren!

Hoe doe ik dat met Webmail?.      

Reputatie 7
Badge +25

Webmail kun je niet deleten en opnieuw installeren omdat het een internetpagina is. Zodra iemand jou een mail stuurt die niet aankomt, krijgen zij dan ook een bouncemail? Dus een foutmelding dat ‘ie niet afgeleverd kon worden? Wat gebeurt er als je jezelf een e-mail stuurt? Komt die dan wel aan? Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd?

Reputatie 7
Badge +25

Ik heb niets meer van je gehoord dus ga ik ervan uit dat je het via een andere weg hebt opgelost. Anders hoor ik het graag!

Reageer