Beantwoord

Webmail map niet te verwijderen die zorgt dat mailbox volzit!

  • 14 June 2019
  • 12 reacties
  • 572 keer bekeken

Goedenavond, door de installatie van office365 op een nieuwe laptop. Wat eigenlijk zeer snel en automatisch ging. Via Imap waren de accounts aangemaakt. Totdat ik de mail kreeg dat mijn mailbox vol zat. Ingelogd op webmail zag ik dat er hele oude archiefmappen naar webmail gekopieerd waren waardoor die vol zit en ik geen mail kan ontvangen, geen probleem alle mappen verwijderd maar eentje kan ik niet verwijderen ***Archief*** en dat is de grootste. Krijg een leesfout als ik er op klik en bij verwijderen ook een foutmelding.

Accounts weer gewoon met pop aangemaakt, alle browsers geprobeerd maar krijg de map niet verwijderd dus ook geen mails meer binnen?

Hoe los ik dit op, er staat verder in geen map ook maar enige mails, alleen die grote archiefmap waar ik niets meekan.

Weet iemand een oplossing?
icon

Beste antwoord door Raymond64 15 June 2019, 22:31

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

12 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Hallo Raymond64,

De map archief : Is dat gelijk aan de prullenbak? Heb je al geprobeerd om de prullenbak leeg te maken?
Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat je deze mogelijkheid nog niet hebt geprobeerd.

Heb je ook al is gekeken in de Cloud? Mij is het ooit hetzelfde probleem overkomen, en toen bleek dat de cloud volzat.

In elk e-mailprogramma bestaat een instelling die een kopie van het e-mail bericht op de server achterlaat. Als deze instelling aanstaat, blijft de e-mail ook op de server bewaard. Op deze manier loopt de e-mailbox langzaam vol. Bij Vista Mail en Mac Mail staat deze instelling standaard aan. Als je in de toekomst wilt voorkomen dat de e-mailbox langzaam volloopt, deactiveer deze optie dan. Kijk in de instellingen van jouw e-mailprogramma of dit aan staat.
Nee klopt is het niet, is gewoon een oude eigen archiefmap van outlook op mijn PC *****Achief**** zo staat hij er letterlijk zitten voor een aantal jaar aan emails in en geupload van pc naar de webserver door IMAP zonder dat ik het wist. Alles was te verwijderen behalve deze grote map, snap trouwens niet dat hij hem wel neergezet want het is gewoon meer dan 1 GB
Reputatie 7
Badge +24
"In elk e-mailprogramma bestaat een instelling die een kopie van het e-mail bericht op de server achterlaat. Als deze instelling aanstaat, blijft de e-mail ook op de server bewaard."

Dit is alleen zo bij verbinden via POP. Niet bij verbinden via IMAP. Bij IMAP word de mail namelijk altijd op de server bewaard, totdat je het uit je eigen mailprogramma verwijderd.

Als je via webmail inlogt (iets wat sommigen "cloud" noemen) dan zou je hem gewoon moeten verwijderen. En anders verwijder je eerst de mails in deze map. Kijken of dat wel lukt.
"In elk e-mailprogramma bestaat een instelling die een kopie van het e-mail bericht op de server achterlaat. Als deze instelling aanstaat, blijft de e-mail ook op de server bewaard."

Dit is alleen zo bij verbinden via POP. Niet bij verbinden via IMAP. Bij IMAP word de mail namelijk altijd op de server bewaard, totdat je het uit je eigen mailprogramma verwijderd.

Als je via webmail inlogt (iets wat sommigen "cloud" noemen) dan zou je hem gewoon moeten verwijderen. En anders verwijder je eerst de mails in deze map. Kijken of dat wel lukt.

Je hebt het duidelijk eerst niet gelezen. Is niet te verwijderen en niet te openen via webmail, dus kan helemaal niets. en Ja via IMAP erop gekomen door automatische installatie van Outlook365 op een nieuwe laptop. Ook alle browsers geprobeerd inclusief safari overal dezelfde foutmelding
Enige oplossing zou zijn als ze tijdelijk de grote van webmail vergroten naar mee dan 1 gb (iets groter dan de huidige inhoud danzou ik het kunnen benaderen en verwijderen ga ik vanuit. Maar ik zou niet weten hoe en bij wie je dat kan regelen, al met support ook bezig geweest
Reputatie 7
Badge +24
Hoi Raymond, welkom hier.

Ik ga ervan uit dat je een @planet/hetnet/kpnmail.nl adres hebt. Kun je de map wel zien en benaderen in Outlook zelf? Dus niet in Webmail. Zou je hier een screenshot willen plaatsen van wat je ziet in Webmail en eentje van Outlook zelf?
Idd planet. maar nee de mappen heb ik lokaal in outlook verwijderd in eerste instantie in de hoop dat IMAP ze dan ook zou verwijderen op de webmail server, maar dat werkte niet.

Inmiddels met een techneut van KPN contact gehad en die heeft me een linkje gegeven naar een betaversie van webmail en daar kon ik wel alles verwijderen, dus probleem is nu opgelost.

Bedankt voor jullie input!
Reputatie 7
Badge +24
Idd planet. maar nee de mappen heb ik lokaal in outlook verwijderd in eerste instantie in de hoop dat IMAP ze dan ook zou verwijderen op de webmail server, maar dat werkte niet.

Inmiddels met een techneut van KPN contact gehad en die heeft me een linkje gegeven naar een betaversie van webmail en daar kon ik wel alles verwijderen, dus probleem is nu opgelost.

Bedankt voor jullie input!


Fijn, dat maakt het mij weer makkelijker. 😉 Dankjewel voor de terugkoppeling hier. Voor de meelezers, hier de link voor de betaversie: https://betawebmail.kpnmail.nl/
Reputatie 7
Waarom bestaat die betawebmail nog steeds? Die site is ondertussen al jaren oud en er verandert helemaal niets, nop, nada op die site. De eeuwige beta van KPN.
Reputatie 7
Badge +24
Waarom bestaat die betawebmail nog steeds? Die site bestaat ondertussen al een paar jaar en er verandert helemaal niets, nop, nada op die site.

Reputatie 7
Ik word vergeetachtig. 😥
Reputatie 7
Badge +24
Is gewoon een roundcube installatie. Ik kan me niet voorstellen dat die zodanig is aangepast ofzo dat je daar dingen mee kunt doen die je niet met een normale IMAP client kunt doen.