Beantwoord

Webmail onthoudt oude adressen

  • 6 May 2019
  • 18 reacties
  • 301 keer bekeken

In het zoekvenster van webmail bij het opstarten staan (gedeeltes van) adressen die niet in gebruik zijn geweest en adressen die oud zijn met bijv. @hetnet. Hoe krijg ik beide overbodige adressen verwijderd.
icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 22 May 2019, 11:53

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

18 reacties

Hoi @Elnijekyamal . Welkom op het forum.
Ik vermoed dat dit door je browser wordt onthouden. Misschien lukt het door de zogenaamde cache van je browser leeg te maken. Hierbij is wel wat voorzichtigheid geboden omdat je soms onbedoeld ook andere zaken verwijderd die bij het dagelijkse browsen wel handig zijn. Op eigen risico dus! :-)
Mocht ik het niet goed hebben begrepen, laat het weten!
Ik ben misschien niet geheel duidelijk geweest, maar het gaat om de (veelal foute of vervallen ) gebruikersnamen in de webmail van KPN.
Ah, mijn excuses. Ik heb zelf net ingelogd op mijn webmail en ik vermoed dat je bedoelt dat als je een nieuw mailtje typt dat er dan inderdaad suggesties tevoorschijn komen van eerder gebruikte adressen. Deze zitten dan niet in je adresboek. Ik heb voor de zekerheid ingelogd op een andere browser en het lijkt er niet op dat dit bewaard wordt middels cookies. Ik moet je het antwoord daarom schuldig blijven. :'(
Op termijn lanceert KPN een andere webmail. Tot die tijd kun je ook de zogenaamde beta webmail proberen. Die zou nog 'schoon' moeten zijn, als je daar nog niet eerder bent ingelogd: https://betawebmail.kpnmail.nl/
Nee, je begrijpt het niet. Het gaat om de gebruikersnamen die er staan als je webmail gaat gebruiken.
Daar staat behalve de in gebruik zijnde e-mailadressen van mijzelf ook vroeger gebruikte oude e-mailadressen eindigende op @hetnet.nl of alleen een gedeelte van een e-mailadres en alleen enkele letters die kennelijk in het verleden abusievelijk daar zijn neergezet.
Ah, dan praten we langs elkaar. Excuus daarvoor. :-)
Dit gaat er dus om als jij probeert in te loggen? Dat je dan nog de andere namen ziet? Dat is namelijk wel een browser kwestie en dat kun je opschonen. ( bij de instellingen van je browser is hier een optie voor te vinden)
Mocht ik nog steeds verkeerd begrijpen wil ik voorstellen dat ik je bel. Kun je in dat geval je profiel aanvullen en mij een seintje geven? Ik werk doorgaans overdag, laat maar weten wanneer het schikt.
Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je voldoende weet. Zo niet, laat het weten!
Het is nog niet gelukt. Maar doordat ik het erg druk heb ben ik er nu pas aan toegekomen.
Mijn telefoonnummer is xxxxxxxx

admin: nummer verwijderd ivm privacy
Ik kreeg je de afgelopen week niet te pakken. Volgende week werk ik van maandag tot en met donderdag, overdag. Wanneer schikt het?
ik ben woensdagmorgen na 10.30 uur thuis bereikbaar via xxxxx en xxxx

admin: nummers verwijderd ivm privacy
Top. Je staat voor woensdag (rond 11:00) in mijn agenda. Dan spreken we de zaak even door. Tot dan!
Oh, en liever geen telefoonnummers of andere privacy gevoelige informatie hier delen. Iedereen kan meelezen en alhoewel de meesten van ons niks dan goede bedoelingen hebben zitten er ook tussen die met je gegevens aan de haal kunnen gaan. Je profiel is afgeschermd en daar kunnen alleen jij en ik bij. 🙂
Reputatie 4
Badge +2
Wat misschien helpt (ik neem aan Windows10! is het volgende:
-klik op het vergrootglas in de taakbalk;
-type Configuratiescherm en start die app;
-kies voor Referentiebeheer

Je krijgt dan een heel lange lijst van webadressen met username en wachtwoord. Zoek de KPN webmail adressen op (ik heb er 4) en kies verwijderen (je hebt admin rechten nodig!). Misschien ook een gelegenheid om andere referenties te verwijderen



Het is dus hoogstwaarschijnlijk GEEN browserkwestie! 😀
Ah, dat is nuttige info, @AndreWrdn . Kun je dat eens proberen, @Elnijekyamal ?
Als ik het vergrootglas, dan Configuratiescherm en Referentiebeheer aanklik, krijg ik een scherm "Uw referenties beheren", dan krijg ik de keuzemogelijkheid "Webreferenties"en "Windows-referenties" en daaronder "Wachtwoorden voor websites"en "Geen wachtwoorden voor websites"
"Webreferenties" en "Wachtwoorden voor websites"en "Geen wachtwoorden voor websites" zijn echter niet te openen.
Ik heb gekeken hoe ik admin rechten daarvoor krijg, maar dat is niet te vinden.
Reputatie 4
Badge +2
Links klikken op het Windows embleem links op de taakbalk. Kies voor opdrachtprompt met admin rechten. In het scherm type "control"zonder """!
Mijn veronderstelling is dat op die manier het configuratiescherm met admin rechten is gestart, dus ook Referentiebeheer met rechten gestart kan worden.
Ook dit lukt niet. Ik wacht nu maar de telefoon af van Erwin om 11.00 uur.
om 11:24 nog geen telefoon gehad van Erwin, moet weer aan de slag dus wacht gewoon af.
Ik kan geen profiel vinden om te completeren zoals Erwin vraagt.
Excuus. We hadden wat technische tegenslag op het werk. Gelukkig hebben we elkaar nog gesproken! :-)
Het is ons gelukt om met admin rechten bij de referenties te komen. Helaas was deze lijst leeg. Het lijkt dus toch op iets wat door de browser onthouden wordt.
Je maakt gebruik van firefox en ik vermoed dat die de gegevens heeft opgeslagen. Ik wil je niet van de regen in de drup brengen dus ik ben voorzichtig met het advies om alles op te schonen. Je geeft zelf aan dat je er met iemand naar gaat kijken. Ik heb goede hoop dat het daarna opgelost gaat worden! Succes!