Beantwoord

Webmail op mobiel werkt niet

  • 12 January 2019
  • 10 reacties
  • 299 keer bekeken

Reputatie 1
Badge
waarom werkt KPN Webmail niet op mijn mobiel
icon

Beste antwoord door loop77 17 January 2019, 21:53

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

10 reacties

Reputatie 7
Badge +24
Hi Loop, welkom op het forum. Plat gezegd: geen idee. Wat werkt er precies niet? Krijg je een foutmelding? Op welke telefoon doe je dit (merk en modelnummer/naam)? Zojuist hier op een Android geprobeerd, werkt goed. Zou je eventueel een screenshot willen plaatsen van wat je ziet?

Ik hoor graag van je.
Reputatie 1
Badge
Het gaat om een LG G5 met Android versie - 8.0.0 (LGE-H850)
Van KPN is KPN Veilig, KPN Veilige Browser, Mijn KPN, KPN WiFi en KPN iTV geinstalleerd.
Ik kan wel gewoon mijn e-mail ontvangen en openen, maar als ik dit heb geopend op mijn laptop krijg ik het niet meer op mijn smartphone, nou was mijn idee om webmail op mijn smartphone te zetten en te kijken of ik mijn mail op beide apparaten tegelijk kan openen.
Reputatie 7
Badge +24
Duidelijk, wat zie je precies op je telefoon als je https://webmail.kpnmail.nl/ opent?

Wat het onderliggende probleem betreft; ik vermoed dat je je e-mail op laptop als POP hebt ingesteld en dat je niet hebt aangevinkt dat er een kopie op de server moet achterblijven. Zou je dit willen controleren op de laptop onder de instellingen? Welk programma gebruik je precies?
Reputatie 1
Badge
Als ik https://webmail.kpnmail.nl/ open op mijn tel. krijg ik inderdaad mijn mail te zien. Ik was in de veronderstelling dat ik hiervoor een app uit Google Play Store moest installeren.
Ik heb e-mail op de laptop ingesteld als IMAP verder gebruik ik Mozilla Thunderbird
Reputatie 7
Badge +24
Nee, geen app. Webmail is juist een webbased optie, een website dus. Heb je verder geen enkel apparaat dat als POP ingesteld wordt? Kan het zijn dat je het via IMAP op je laptop de berichten verwijderd? Dan krijg je ze namelijk inderdaad niet meer op je telefoon te zien.
Reputatie 1
Badge
Wat dit bericht betreft, ik zag op mijn tel. dat er mail was dit heb ik geopend op mijn laptop, weer op mijn tel. gekeken en nu was het bericht verdwenen zonder dat het op mijn tel. geopend was geweest, en nee ik heb verder geen apparaten die als POP zijn ingesteld.
Reputatie 7
Badge +24
Je telefoon is ook op IMAP ingesteld? Je zou kunnen proberen om op alle apparaten de client opnieuw in te stellen, en anders als omweg met webmail werken. Ergens moet er een instelling zijn die dit verwijderd van de server.
Reputatie 1
Badge
Alex bedankt voor de moeite die je hebt gedaan, ik heb op beide apparaten de client opnieuw ingesteld maar ga voor alle zekerheid toch maar op de laptop webmail gebruiken en op m'n smartphone Thunderbird.
Nogmaals bedankt en deze topic kan gesloten worden.
Reputatie 7
Badge +24
Fijn loop. Uiteraard graag gedaan.

persoonlijk word ik gek van imap en pop. ik stuur de kpnmails door naar een account van protonmail. dat kan goed als app op je telefoon. de mail komt iets vertraagd door maar dat is niet erg. protonmail heeft wel een strikte spambenadering dus dat in de gaten houden.