Beantwoord

Webmail opstarten lukt niet

  • 18 January 2020
  • 7 reacties
  • 290 keer bekeken

Nieuwe webmail werkt niet in Safari. 
Bij Chrome gaat het vreemd genoeg meestal goed, maar regelmatig krijg ik als ik de snelkoppeling open de melding dat het “ een onveilige omgeving” is en kan ik dus niet inloggen.
Via de smartphone geen problemen.

 

icon

Beste antwoord door Noordzee 18 January 2020, 16:10

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Typisch, hier geen problemen met Webmail in Safari. 

Ik heb een al wat oudere MAC, misschien dat het daar aan ligt.
Ik gebruik voor Chrome en daar is het de laatste week ineens weer raak.

 

Reputatie 7
Badge +28

OK, dan kan de verklaring zijn dat je een te oude versie van MacOS gebruikt. 

Ik kan niet meer inloggen op de webmail, ik krijg een foutmelding en gebruik MacOS.
Dit kan voorkomen bij versies van MacOS  die ouder zijn dan MacOS High Sierra. Kijk dan ook of je kunt upgraden naar minimaal High Sierra. Meer informatie daarover vind je hier

Reputatie 7
Badge +21

Dag @EB19H heb jij dan wellicht last van het volgende? Dit staat in het topic: Nieuwe Webmail

  • Ik kan niet meer inloggen op de webmail, ik krijg een foutmelding en gebruik MacOS.
    Dit kan voorkomen bij versies van MacOS  die ouder zijn dan MacOS High Sierra. Kijk dan ook of je kunt upgraden naar minimaal High Sierra. Meer informatie daarover vind je hier

Wat Chrome betreft, met een oudere MAC ben je waarschijnlijk ook niet bij met de (nieuwe) security sleutels.

Reputatie 7
Badge +30

Beste @EB19H, welkom! Jammer om te lezen dat je hier tegenaan loopt! Ben je geholpen met de antwoorden van Noordzee en Ruud? Mochten we nog iets voor je kunnen doen, laat het ons vooral weten. 

Beste Marcia, 
Ik ben in zoverre geholpen dat mijn MAC te hardware-matig te oud is om te upgraden naar Sierra.
Dat is kennelijk de minimum vereiste voor KPNmail. Maar het blijft vreemd dat het tot twee weken terig zonder problemen wel ging.

 

Andere - ook mail gerelateerde- vraag nu ik je toch spreek. 
Bij het opstarten van Mail (Mac) krijg ik tegenwoordig de melding dat de server niet wordt herkend.
Klik ik op “toch verbinden” dan gaat het allemaal prima, maar kennelijk is er op enig moment iets veranderd bij KPN waardoor de instelling van Mail niet meer correct zijn. Is dat zo en zo ja, wat moet ik wijzigen?

 

Reputatie 7
Badge +30

Beste Marcia, 
Ik ben in zoverre geholpen dat mijn MAC te hardware-matig te oud is om te upgraden naar Sierra.
Dat is kennelijk de minimum vereiste voor KPNmail. Maar het blijft vreemd dat het tot twee weken terig zonder problemen wel ging.

We hebben een nieuwe webmail omgeving gecreëerd en hiervoor is het inderdaad belangrijk om te upgraden naar een MacOS die door Apple nog wordt geüpdatet. Dan ben je automatisch beveiligd met de nieuwe software van Apple. We hebben hier dus bewust voor gekozen. 

 

Andere - ook mail gerelateerde- vraag nu ik je toch spreek. 
Bij het opstarten van Mail (Mac) krijg ik tegenwoordig de melding dat de server niet wordt herkend.
Klik ik op “toch verbinden” dan gaat het allemaal prima, maar kennelijk is er op enig moment iets veranderd bij KPN waardoor de instelling van Mail niet meer correct zijn. Is dat zo en zo ja, wat moet ik wijzigen?

Er is niets veranderd, maar wellicht heeft dit iets te maken met bovenstaande. Dit gaat ook om het apparaat die je niet meer kunt upgraden? Je kunt altijd proberen om de instellingen na te lopen en opnieuw op te slaan of het e-mailaccount te verwijderen en opnieuw toe te voegen. Doe dit alleen als het een IMAP account betreft. Als je deze als POP3 hebt ingesteld, worden de mails die op dat apparaat staan, ook verwijderd als je het account verwijderd. Bij IMAP staan ze op de server en kan je dus prima het account opnieuw aanmaken.