Beantwoord

Welke servers moet ik gebruiken om mijn mail in te stellen?

  • 6 August 2020
  • 19 reacties
  • 735 keer bekeken

welke servers worden voor KPN gebruikt

 

 

icon

Beste antwoord door Anneke-Anna 19 August 2020, 08:16

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

19 reacties

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @Teigetje61 , dit zijn de mailserver instellingen:

Instellingen IMAP (Aanbevolen)

Inkomende server: imap.kpnmail.nl SSL aanvinken en poort 993 invullen
Gebruikersnaam: KPN e-mailadres invullen
Wachtwoord: KPN wachtwoord invullen
Uitgaande server: smtp.kpnmail.nl TLS (SSL voor oudere apparaten) aanvinken en poort 587 invullen
Gebruikersnaam: KPN e-mailadres invullen
Wachtwoord: KPN wachtwoord invullen

bron: https://www.kpn.com/service/internet/e-mail.htm

alles ingevuld maar kom er niet in helaas. Welke van de aanbieders moet ik hier kiezen misschien gaat het hier mis. Ik werk met apple in dit geval een imac

 

 

 

Reputatie 7

Een andere.

Ook kom ik dit tegen

 

 

Reputatie 7

Heb je deze pagina al bekeken?

Reputatie 7
Badge +10

Lukt het nu toch niet, ik heb het als volgt ingesteld;

 

 

Reputatie 7

Wil je echt pop3 gebruiken?

Reputatie 7
Badge +10

Wil je echt pop3 gebruiken?


Ik liever niet, maar op 1 of andere manier werkt imap.kpnmail.nl niet in de mailapp van Apple  

Blijft controleren, wat ik hier ook invul. POP daarentegen werkt probleemloos. 

Reputatie 7
Badge +22

Wil je echt pop3 gebruiken?


Ik liever niet, maar op 1 of andere manier werkt imap.kpnmail.nl niet in de mailapp van Apple  

Blijft controleren, wat ik hier ook invul. POP daarentegen werkt probleemloos. 

Ik heb het probleem niet, en het werkt gewoon met imap.

Reputatie 7
Badge +10

I stand correct: ik heb mijn oude kpn mail verwijderd van de iPhone en opnieuw de stappen doorgelopen en als IMAP ingesteld en nu werkt het probleemloos.

POP3 is niet nodig, IMAP is beter omdat de berichten dan op de server blijven staan. 

Reputatie 7
Badge +22

I stand correct: ik heb mijn oude kpn mail verwijderd van de iPhone en opnieuw de stappen doorgelopen en als IMAP ingesteld en nu werkt het probleemloos.

POP3 is niet nodig, IMAP is beter omdat de berichten dan op de server blijven staan. 

En met POP3 kun je niet buitenshuis (4G) geen email versturen. Met POP3 kan dit alleen als je op je eigen WiFi netwerk (thuis) verbonden bent.

Reputatie 7
Badge +10

En met POP3 kun je niet buitenshuis (4G) geen email versturen. Met POP3 kan dit alleen als je op je eigen WiFi netwerk (thuis) verbonden bent.


Ik zal nooit meer POP3 in deze aanraden 🙈😀 (ik gebruik alleen gmail en livemail) 

Reputatie 7

En met POP3 kun je niet buitenshuis (4G) geen email versturen. Met POP3 kan dit alleen als je op je eigen WiFi netwerk (thuis) verbonden bent.

Het gebruik van POP of IMAP heeft niets te maken met het buitenshuis kunnen versturen van mail. Versturen van mail gaat immers via SMTP.

Reputatie 7
Badge +22

Het gebruik van POP of IMAP heeft niets te maken met het buitenshuis kunnen versturen van mail. Versturen van mail gaat immers via SMTP.

🤣 ach ja, dat is waar ook! 🙈🤣

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Teigetje61, welkom op het forum!
Is het met de bovenstaande stappen en informatie gelukt je mail in te stellen?

Hallo Thomas,

helaas is het tot nu toe niet gelukt en moet ik het doen via webmail.

ik werk met Apple. Ik heb alle tips geprobeerd maar helaas. Welke van deze kan ik het beste gebruiken en welke server instellingen zouden het moeten doen ?

Reputatie 7
Badge +10

Hallo Thomas,

helaas is het tot nu toe niet gelukt en moet ik het doen via webmail.

ik werk met Apple. Ik heb alle tips geprobeerd maar helaas. Welke van deze kan ik het beste gebruiken en welke server instellingen zouden het moeten doen ?

Hoi @Teigetje61,

start eens overnieuw, dus account verwijderen en instellen als volgt, dan moet het lukken er vanuit gaande dat je gebruikersnaam en wachtwoord klopt. 
 

 

Bedankt ! het is gelukt ik had steeds een instelling fout.

Reputatie 7
Badge +10

Bedankt ! het is gelukt ik had steeds een instelling fout.

Fijn dat het gelukt is!