Beantwoord

Werver webmail loopt vol

  • 16 May 2019
  • 4 reacties
  • 165 keer bekeken

mijn webmail loopt vol omdat er een kopie wordt opgeslagen op de server. Ik kan bij instellingen niet vinden hoe ik dat kan deactiveren.
icon

Beste antwoord door webmailprobleem 22 May 2019, 11:28

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Reputatie 7
Badge +24
Hi, welkom hier.

Dit lijkt op een instelling in je e-mailprogramma. Hoe lees jij je mail? Outlook? Zo ja, welke versie?
Reputatie 4
Badge +2
Wat is eigenlijk precies het probleem? Krijg je de mededeling dat de server ruimte volloopt?
Dit kan gebeuren zowel als je webmail gebruikt als wanneer je een programma zoals Outlook op je PC gebruikt.
Als we het op Webmail houden moet je er rekening mee houden dat binnen webmail nogal wat folders worden aangemaakt Een van die folders is "Verwijderde Items". Als je een mail hebt gelezen en op weggooien drukt blijft de mail nog op de server staan, wordt verplaatst naar deze folder.
De mail wordt pas weggegooid als je die folder leegmaakt (door bijvoorbeeld in die folder te kiezen voor selecteer alles, en dan verwijderen). Een tweede methode is rechts boven binnen Webmail te klikken op Instellingen, dan te kieze voor email en dan een vinkje te zetten op Automatisch de prullenbak legen bij Uitloggen!


Zou het probleem moeten oplossen!
Laat svp even weten als het werkt,
Hallo allemaal,
Hartelijk dank voor de reacties. Heb inmiddels telefonisch contact gehad met een kpn-medewerker. Het probleem zit in het feit dat alle berichten eerst op de server binnenkomen voordat ze naar outlook gaan. En daar kan ik niets aan veranderen. Ik zorg nu dat er zo weinig mogelijk op de server blijft staan. Heb ook nog gevraagd of het mogelijk is het maximum aantal GB (bij KPN 1 GB) te verhogen, maar dat gaat helaas niet.
Hallo @webmailprobleem ,
dat de e-mail eerst op de e-mailservers van KPN binnenkomt is geen probleem maar een standaard protocol, zoals dat werkt bij iedere provider die e-mail ondersteunt.
Dan heb je als klant de mogelijkheid om via de webmail rechtstreeks de e-mail van de server uit te lezen, op te slaan op je eigen pc of uit te printen.
Daarbij moet je wel de capaciteit van de mailserver in de gaten houden en de meeste providers sturen een e-mail als de server vol dreigt te lopen.
Als je op je computer je eigen e-mailprogramma gebruikt kun je dat als POP of als IMAP instellen.
Bij IMAP werk je rechtstreeks in de mailserver, net als bij webmail en bij POP wordt de e-mail van de mailserver binnengehaald door jouw mailprogramma en meteen van de mailserver verwijderd, mits je een vinkje hebt geplaatst dat een kopie op de mailserver moet blijven staan.