Sticky News

Wijzigingen in de nieuwe webmail

  • 9 september 2019
  • 356 reacties
  • 28102 keer bekeken
Wijzigingen in de nieuwe webmail

Toon eerste bericht

356 reacties

Het inloggen op mijn email en op mijn webmail ingesteld  met mijn KPN ID. 

Nu geld dat wachtwoord voor webmail niet meer?

 

Admin: bericht naar lopende topic verplaatst

Sinds 12 november hebben we de nieuwe webmail. Sindsdien ontvangen we geen emails meer. We hebben 2 mailadressen. Onderling kunnen we wel mailen. Iemand een idee? In Jip en Janneke taal svp Ik denk dat ik al van alles heb geprobeerd. Maar helaas zonder succes.

 

Admin: bericht naar lopende topic verplaatst

Sinds de nieuwe webmail ontvang ik geen mails meer via mijn smartphone.

 

Admin: bericht naar lopende topic verplaatst

Inlogknop reageert niet (komt geen response).

Maar wel een "zandloper" die aangeeft dat hij bezig is?

Kan je Kaspersky puur ter test even stoppen bij het benaderen van de webmail.

Geeft dat een ander resultaat?


Geen zandloper. Als ik op de inlogknop kom verkleurt hij wel van licht- naar donkerblauw, doch geeft geen response. Ook het stoppen Van Kaspersky gaf geen resultaat.

Reputatie 7

Hmmm, dan hoop ik dat iemand van KPN zijn/haar licht hier nog eens over wil laten schijnen.

Als ik in de nieuwe webmail een bericht heb opgesteld, verdwijnt het toetsenbord niet.

zelfs niet als ik afsluit en opnieuw inlog.

Klopt het dat ik de linkerkant van de pagina met postvak in, enz niet meer kan verkleinen. Ik krijg niet meer de hele mail te zien en moet per regel scrollen. Wat doe ik fout?

 

Groet, C

 

Admin: bericht naar lopende topic verplaatst

Reputatie 7
Badge +10

@Koba  wat voor apparaat gebruikt u? Merk en type?

 

Admin: bericht naar lopende topic verplaatst

Reputatie 4
Badge +4

Ik heb sinds gisteren de nieuwe webmail, maar ik kan mijn archief niet vinden, is dit wel overgezet. Wie heeft dit ook? Of wie kan dit wel vinden en waar staat dat dan.

Mvg Koos

 

Admin: bericht naar lopende topic verplaatst

Reputatie 7
Badge +11

Hallo @Koos2 dit komt vaker voor.

Het volgende staat in het topic Wijzigingen in de nieuwe webmail als oplossing:

Mijn eigen aangemaakte mappen zijn niet zichtbaar na de migratie?
Zorg ervoor dat je “Mijn Mappen” ook daadwerkelijk uitgeklapt hebt. Dit doe je door te klikken op het driehoekje ervoor. Als dat niet helpt, ga naar instellingen (⚙️) en dan  “E-Mail” en vervolgens “Wijzig IMAP abonnementen”.  Je krijgt dan een lijst met al je mappen. Mappen die je zelf hebt aangemaakt staan onderaan. Zorg dat deze allemaal aangevinkt zijn en kies dan voor “Opslaan”

Voor de zekerheid daarna nog even uitloggen-inloggen

 

Admin: bericht naar lopende topic verplaatst

Ik vind die nieuwe webmail verschrikkelijk. Waarom heeft iemand dit bedacht? Die oude versie vond ik veel overzichtelijker qua layout en dergelijke

 

Admin: bericht naar lopende topic verplaatst

Reputatie 7

Ik vind die nieuwe webmail verschrikkelijk. Waarom heeft iemand dit bedacht? Die oude versie vond ik veel overzichtelijker qua layout en dergelijke

Wow ... ik vind de nieuwe webmail juist veel overzichtelijker.

Reputatie 7
Badge +28

Het inloggen op mijn email en op mijn webmail ingesteld  met mijn KPN ID. 

Nu geld dat wachtwoord voor webmail niet meer?

Hoi @loet512, de migratie heeft niets veranderd aan je wachtwoord. Je kunt dus nog steeds met hetzelfde wachtwoord inloggen op de webmail. Let er wel op dat elk e-mailadres een eigen wachtwoord heeft en dat wachtwoorden hoofdlettergevoelig zijn. Mocht het niet lukken om in te loggen, dan kun je via je MijnKPN het wachtwoord van je mailadres(sen) wijzigen. 

 

Sinds 12 november hebben we de nieuwe webmail. Sindsdien ontvangen we geen emails meer. We hebben 2 mailadressen. Onderling kunnen we wel mailen. Iemand een idee? In Jip en Janneke taal svp Ik denk dat ik al van alles heb geprobeerd. Maar helaas zonder succes.

Hallo @Harold61, je ontvangt helemaal geen e-mail meer, behalve als het van je ene eigen mailadres naar het andere eigen mailadres gaat? Controleer voor de zekerheid dat je “Mijn Mappen” ook daadwerkelijk uitgeklapt hebt. Dit doe je door te klikken op het driehoekje ervoor. Als dat niet helpt, ga naar instellingen (⚙️) en dan  “E-Mail” en vervolgens “Wijzig IMAP abonnementen”.  Je krijgt dan een lijst met al je mappen. Mappen die je zelf hebt aangemaakt staan onderaan. Zorg dat deze allemaal aangevinkt zijn en kies dan voor “Opslaan”.

Kijk ook even of de mails die je mist niet in de spammap zitten of in een categorie (zichtbaar aan de bovenkant). Als ze nog steeds niet te vinden zijn: Krijgt degene die jou een e-mail stuurt ook een bounce-bericht terug? Dat is een e-mail met een foutmelding erin die een verzender krijgt als zijn bericht niet afgeleverd kan worden. En, kun je zelf wel e-mail verzenden naar iemand anders buiten je eigen andere adres? 

 

2 afspraken op zelfde tijdstip overlappen elkaar.

is het mogelijk de urenbalk niet te tonen zoals in de oude situatie?

Hoi @Arpa, afspraken op hetzelfde moment overlappen elkaar inderdaad. Dit gebeurt alleen in de Dag en Week weergave. Als je kiest voor Maand heb je dit niet. Ik begrijp alleen niet helemaal wat je bedoelt met de urenbalk zoals in de oude situatie. Ik heb op dit moment ook even geen oude webmailomgeving bij de hand om dit na te kijken. Hoe zag het er voorheen uit?

 

Sinds de nieuwe webmail ontvang ik geen mails meer via mijn smartphone.

Hoe heb jij de smartphone ingesteld staan, @Freddt, op POP3 of op IMAP? Ik raad aan hem via IMAP in te stellen. En, check ook voor de zekerheid even of in de webmail ook wel alle mappen zichtbaar zijn. Dit doe je via de stappen die ik hierboven bij Harold beschrijf.   

 

Inlogknop reageert niet (komt geen response).

Maar wel een "zandloper" die aangeeft dat hij bezig is?

Kan je Kaspersky puur ter test even stoppen bij het benaderen van de webmail.

Geeft dat een ander resultaat?

Geen zandloper. Als ik op de inlogknop kom verkleurt hij wel van licht- naar donkerblauw, doch geeft geen response. Ook het stoppen Van Kaspersky gaf geen resultaat.

Hoi @GrT, we hebben hier inmiddels ook met dezelfde Edge-versie die jij hebt kunnen testen en ervaren dit probleem niet. Ik vermoed dan toch dat het hem zit in een of andere extensie die je actief hebt zitten. We hebben, in andere kanalen, wat klanten gezien die in Edge in een soort inlogcirkel terecht kwamen omdat ze de Microsoft  Translator extensie actief hadden. Voor hen was het probleem verholpen door die uit te zetten. Zou je eens willen kijken of jij die extensie ook hebt, en zo ja hem uitzetten? Je herkent hem aan onderstaande icoon.

 

Als ik in de nieuwe webmail een bericht heb opgesteld, verdwijnt het toetsenbord niet.

zelfs niet als ik afsluit en opnieuw inlog.

Klopt het dat ik de linkerkant van de pagina met postvak in, enz niet meer kan verkleinen. Ik krijg niet meer de hele mail te zien en moet per regel scrollen. Wat doe ik fout?

Op wat voor apparaat ervaar je dit, @Koba

Als ik in de nieuwe webmail een bericht heb opgesteld, verdwijnt het toetsenbord niet.

zelfs niet als ik afsluit en opnieuw inlog.

Klopt het dat ik de linkerkant van de pagina met postvak in, enz niet meer kan verkleinen. Ik krijg niet meer de hele mail te zien en moet per regel scrollen. Wat doe ik fout?

 

Groet, C

 

Admin: bericht naar lopende topic verplaatst

Ik gebruik een IPad.

Hoe verwijder ik de spam mails uit de spambox definitief? Voorheen was er de optie ‘ map leegmaken’, nu is er alleen ‘ verwijderen’  maar dan komen ze in de verwijderde map en moet je ze nog handmatig verwijderen

Ik ben van de oude indeling mijn oude  verzonden en opgeslagen mail in map kwijt waar haal ik deze terug

Reputatie 7
Badge +11

Dag @Ben van Maurik

Dat staat een paar reacties hier naarboven en ook in het openingsbericht van dit topic:

Mijn eigen aangemaakte mappen zijn niet zichtbaar na de migratie?
Zorg ervoor dat je “Mijn Mappen” ook daadwerkelijk uitgeklapt hebt. Dit doe je door te klikken op het driehoekje ervoor. Als dat niet helpt, ga naar instellingen (⚙️) en dan  “E-Mail” en vervolgens “Wijzig IMAP abonnementen”.  Je krijgt dan een lijst met al je mappen. Mappen die je zelf hebt aangemaakt staan onderaan. Zorg dat deze allemaal aangevinkt zijn en kies dan voor “Opslaan”

Voor de zekerheid daarna nog even uitloggen-inloggen

Reputatie 7
Badge +28

Probeer inderdaad even wat RBxx beschrijft, Ben. Dat is over het algemeen de oplossing :)

 

Dank je,@Koba! We hebben dit probleem hier kunnen reproduceren en aangemeld bij de leverancier. Dus dan is het even wachten tot zij het oplossen. In de tussentijd kun je, na het typen van je bericht, even weer klikken op de onderwerpregel. Als je dan vervolgens op Versturen tikt zal het toetsenbord wel sluiten.

 

Wat betreft de linkerkant, die kun je inklappen. Helemaal onderaan in het linkerhoekje zitten twee pijltje naar links (zie de afbeelding hieronder). Als je daarop tikt vouwt de linkerkant in. De pijltjes worden dan een groen vierkantje met pijltjes. Als je daar dan weer op tikt vouwt de linkerkant weer uit. 

 

Deze optie zit trouwens ook in de desktopversie van de webmail. Handig voor mensen met een computer met een wat kleiner scherm.

 

Ik heb in contacten groepen aangemaakt. waar zijn die gebleven?

 

*Admin: afgesplitst en eigen topic voor je vraag aangemaakt

Deze melding ontvang ik bij het inloggen van KPN webmail op onze Imac, terwijl als ik op een andere computer inlog gaat het wel goed. 

Reputatie 7

Deze melding ontvang ik bij het inloggen van KPN webmail op onze Imac, terwijl als ik op een andere computer inlog gaat het wel goed. 

Welke melding?

Ik ben 2 belangrijke mappen kwijt door deze overgang.Hoe krijg ik deze terug.

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Reputatie 7
Badge +17

Ik ben 2 belangrijke mappen kwijt door deze overgang.Hoe krijg ik deze terug.

Hoi @c van der riet. Welkom op het KPN Forum. Ik heb jouw topic samengevoegd met een bestaand topic. In het eerste bericht van dit topic heeft een collega uitgelegd hoe je dit probleem kan verhelpen.

  • Mijn eigen aangemaakte mappen zijn niet zichtbaar na de migratie?
    Zorg ervoor dat je “Mijn Mappen” ook daadwerkelijk uitgeklapt hebt. Dit doe je door te klikken op het driehoekje ervoor. Als dat niet helpt, ga naar instellingen (⚙️) en dan  “E-Mail” en vervolgens “Wijzig IMAP abonnementen”.  Je krijgt dan een lijst met al je mappen. Mappen die je zelf hebt aangemaakt staan onderaan. Zorg dat deze allemaal aangevinkt zijn en kies dan voor “Opslaan”

Sinds de verandering van webmail zijn mijn distributielijsten verdwenen. Heel erg vervelend. Dat heb ik al eerder aangegeven met ook de betreffende namen van de lijsten. Heel even werd de lijst van Bestuur Jazz Maastricht naast de contacten weergegeven. Nu staat er weer een andere lijst (Mousquetaires). Ik heb begrip voor de opstartproblemen, maar hoe lang moet ik wachten met het opnieuw aanmaken van de lijsten? Het gaat veel tijd kosten, maar als het zou moeten, wil ik dat graag z.s.m. weten, wat ik al eerder aangaf.

Reputatie 7
Badge +28

We hebben er naar gekeken,@Han Berghs, en al je distributielijsten zijn overgezet. Wat je nog kunt proberen is dit:

  1. Klik op de zoekbalk, deze wordt dan langer en er verschijnt een knop Opties
  2. Klik op Opties en zet een vinkje bij Distributielijst

Vervolgens worden alleen al je distributielijsten weergegeven. Ze moeten er dan allemaal zijn.

 

 

 

 

Hoe verwijder ik de spam mails uit de spambox definitief? Voorheen was er de optie ‘ map leegmaken’, nu is er alleen ‘ verwijderen’  maar dan komen ze in de verwijderde map en moet je ze nog handmatig verwijderen

Ik zie inderdaad niet direct een optie om ze gelijk definitief te verwijderen, ik ga dat even navragen.

 

Deze melding ontvang ik bij het inloggen van KPN webmail op onze Imac, terwijl als ik op een andere computer inlog gaat het wel goed. 

Welke melding,@Marieke1965

 

Ik ben 2 belangrijke mappen kwijt door deze overgang.Hoe krijg ik deze terug.

Hoi@c van der riet. Welkom op het KPN Forum. Ik heb jouw topic samengevoegd met een bestaand topic. In het eerste bericht van dit topic heeft een collega uitgelegd hoe je dit probleem kan verhelpen.

  • Mijn eigen aangemaakte mappen zijn niet zichtbaar na de migratie?
    Zorg ervoor dat je “Mijn Mappen” ook daadwerkelijk uitgeklapt hebt. Dit doe je door te klikken op het driehoekje ervoor. Als dat niet helpt, ga naar instellingen (⚙️) en dan  “E-Mail” en vervolgens “Wijzig IMAP abonnementen”.  Je krijgt dan een lijst met al je mappen. Mappen die je zelf hebt aangemaakt staan onderaan. Zorg dat deze allemaal aangevinkt zijn en kies dan voor “Opslaan”

Hartelijk bedankt.:thumbsup:

Reageer