Vraag

Windows 10 mail postvak-in synchroniseert niet

  • 17 September 2021
  • 9 reacties
  • 839 keer bekeken

Reputatie 3

Beste Forumleden,

Van de een op andere dag synchroniseert mijn postvak-in niet meer. Mijn andere planet-accounts hebben hier geen last van. Vervolgens verschillende mogelijkheden toegepast, zoals account meermalen verwijderen/opnieuw instellen en “SFC /scannow” laten draaien. Mijn andere planet-account kan ik zonder probleem verwijderen en opnieuw instellen binnen dezelfde "Mail”-toepassing zonder dat er problemen zijn. Ik heb ook alle eigenschappen van de twee accounts vergeleken en ik kan echt geen verschillen ontdekken. Ook de poortinstellingen heb ik tot vervelens toe opnieuw ingesteld, zowel automatisch als handmatig. Niets helpt. 

Het vreemde is wel dat de mappen van het “probleem-account” wèl bijgewerkt worden als ik vanuit de webmail, de Ipad of mijn mobiel de mails in een andere map opsla. Overigens hebben mijn Ipad en mijn mobiel geen problemen met het synchroniseren van het postvak-in.

Is er misschien iemand die mij kan helpen met een oplossing voor dit ene account.

Hartelijk dank!

 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Reputatie 7
Badge +10

@edouard48 

Wat staat er achter het @ teken van dat emailadres dat problemen veroorzaakt in Windows 10 Mail ? Heb je misschien recentelijk een programma (opnieuw) geïnstalleerd ? Ik neem aan dat je overal IMAP gebruikt (bijv. in Mail) ?

Reputatie 3

Dag Willy22,

  1. Achter @ staat planet.nl 
  2. Recentelijk geen programma's geïnstalleerd.
  3. Overal IMAP behalve natuurlijk de uitgaande serverinstellingen: SMTP

Groet.

Reputatie 7
Badge +10

@edouard48 

Nog een  suggestie: verwijder alle KPN relateerde cookies.

Reputatie 3

Dank voor het meedenken Willy22, maar helaas bied dit ook geen soelaas.

Het blijft bijzonder vreemd dat ALLEEN de inkomende mails niet gesynchroniseerd worden, terwijl alle andere mappen van dit account wèl gesynchroniseerd worden. Dus ook het binnen mijn account verschuiven van mails van de ene map naar de andere worden overal gesynchroniseerd. 

Is er een moderator dit dit probleem al vaker aan de hand heeft gehad en een oplossing heeft?

 

Reputatie 7
Badge +17

Hi @edouard48! Wat gek dat het mailprogramma op je pc Postvak IN niet meer synchroniseert. Ik herken dit probleem niet meteen. Wel lees ik op de ondersteuningspagina van Microsoft dat Firewalls en antivirussoftware het synchroniseren van e-mail en agenda-afspraken kan verhinderen. Ik citeer: ‘Hoewel het wordt afgeraden de beveiligingssoftware definitief uit te schakelen, kunt u door deze software tijdelijk uit te schakelen, erachter komen of de software de oorzaak van de problemen is.’

Probeer dit eens. Ben benieuwd of dit het mysterie ontrafelt. 

 

Reputatie 3

@Lisa 

Bedankt voor je reactie. Helaas brengt deze tijdelijke uitschakeling geen oplossing. 

Het blijft vreemd dat mijn andere planet-account, natuurlijk met een andere accountnaam geen problemen geeft, ook niet bij alle bovenstaande akties. Op mijn samsung en Ipad heb ik nooit problemen gehad. 

 

Reputatie 7
Badge +17

@edouard48 Het andere mailadres synchroniseert wel in hetzelfde (windows 10) mailprogramma? Dan zit het probleem echt ergens in het programma/instellingen. Helaas weet ik hier het fijne niet van. @Raymondt jij wellicht nog een idee waar dit aan kan liggen? Of is er iemand anders die dit herkent? 
Heb je al contact gehad met microsoft zelf? Ben benieuwd of zij dit wellicht herkennen.

Reputatie 7
Badge +10

@edouard48

Hangen die planet emailadressen aan hetzelfde email-account of hangen die aan 2 verschillende emailaccount (elk met een andere gebruikersnaam + wachtwoord) ?

Vul bij jouw profiel hier op het forum, bij “Opmerkingen” beide Planet emailadressen in. En maak duidelijk welk emailadres problemen oplevert en welke niet. Met die informatie kan men gerichter zoeken in de spelonken van de emailserver van de KPN.

@Lisa 

Het is duidelijk dat het ligt aan de combinatie van Windows 10 Mail en dat ene Planet emailadres. Hert andere planet emailadres doet het wel.

Reputatie 3

Beste Forumleden,

mijn probleem is opgelost! Ik heb in mijn PC alle accounts verwijderd uit mijn Mail. Vervolgens Thunderbird geïnstalleerd en onze accounts (o.a. Planet en Hotmail) probleemloos geïnstalleerd inclusief het overzetten van de adresbestanden.

Wat een verademing, er zijn 1001 mogelijkheden om je mailboxen te beheren en naar je hand te zetten. Hierbij vergeleken is Windows Mail werkelijk kinderspel!

Hartelijke groet.

Edouard