Beantwoord

Windows 10 Mail synchroniseert wijzigingen niet

  • 16 October 2021
  • 16 reacties
  • 148 keer bekeken

Reputatie 4
Badge +2

Het is opgevallen dat wijzigingen in Mail niet doorgevoerd worden in KPN Webmail. Hierdoor moet ik bijv 2x mails deleten.
Binnenkomen gaat wel goed. Settings zijn comform handleiding(Imap en POP3).
In Mail kan ik dit overigens zelf niet instellen of wijzigen.


Ik zie ook verschillen in aantallen tussen de bijv Verzonden-inhoud van beide programma's.  Daardoor durfde ik het nog niet aan om het account te verwijderen en te her-installeren in Mail, angst om mail kwijt te raken.

Zijn er aanwijzingen hoe ik dit kan aanpakken?

icon

Beste antwoord door WMG-N 17 October 2021, 11:41

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

16 reacties

Hallo @prk-forumklant via POP wordt er niets gesynchroniseerd, alleen via IMAP en in de webmail kun je de mappen aanvinken die gesynchroniseerd mogen worden.

 

Reputatie 4
Badge +2

Hallo @prk-forumklant via POP wordt er niets gesynchroniseerd, alleen via IMAP en in de webmail kun je de mappen aanvinken die gesynchroniseerd mogen worden.

 

Ik snap wat je zegt, en ik kan nergens in instellingen/rechtermuisknop ook maar iets vinden over synchroniseren of mappen aanvinken…. kun je me verder helpen?

 

Hallo @prk-forumklant als je in de webmail rechtsboven op het tandwieltje klikt, dan op instellingen, links op email klikken, dan rechts op wijzig IMAP abonnementen, daar vink je aan of uit wat voor jou van toepassing is of je klikt binnen die popup rechtsboven op het ? voor uitgebreide uitleg.

Succes.

 

 

Reputatie 7
Badge +10

@prk-forumklant 

Vergeet niet als je de wijzigingen hebt doorgevoerd op de 2 pijltjes (naast het tandwiel) te klikken. Hiermee worden de aangebrachte wijzigingen zichtbaar in de webmail.

Reputatie 4
Badge +2

Thx, die is gevonden (zie screenprint) Een    aantal is niet te selecteren en blijven grijs.
Ik ga met die kennis "hogerop”. Enorm bedankt voor je hulp ;-)

Reputatie 4
Badge +2

Thx, die is gevonden (zie screenprint) Een    aantal is niet te selecteren en blijven grijs.
Ik ga met die kennis "hogerop”. Enorm bedankt voor je hulp ;-)

@Willy22 

ook na Vernieuwen kan ik ze niet aanvinken. Het effect is dat ik verwijderde mails uit de inbox in Webmail nogsteeds vind en nogmaals moet verwijderen…
Kijken of er iets anders niet goed gaat. ;-)

 

Reputatie 7
Badge +10

@prk-forumklant

Maar die 5 grijze mappen kun je ook nooit verwijderen omdat iedereen die mappen heeft En deze mappen zitten "vastgebakken” in de webmail. Net zoals je die 5 mappen ook altijd ziet als je een emailprogramma voor het eerst gaat gebruiken.

Verwijderde emails en mappen worden altijd eerst naar de prullenbak verplaatst en vandaar moet je die emails definitief verwijderen. Dit is gedaan omdat mensen soms spijt krijgen als ze email te snel hebben verwijderd.

Reputatie 7
Badge +24

Kunt u een schermafdruk plaatsten van de mail instellingen? 

 

Reputatie 4
Badge +2

@prk-forumklant

Maar die 5 grijze mappen kun je ook nooit verwijderen omdat iedereen die mappen heeft En deze mappen zitten "vastgebakken” in de webmail. Net zoals je die 5 mappen ook altijd ziet als je een emailprogramma voor het eerst gaat gebruiken.

Verwijderde emails en mappen worden altijd eerst naar de prullenbak verplaatst en vandaar moet je die emails definitief verwijderen. Dit is gedaan omdat mensen soms spijt krijgen als ze email te snel hebben verwijderd.

Waar ik nu tegen aanloop, is dat ik berichten verwijder van de Inbox in bijv Outlook, of in Mail.. Dan kom ik later in Webmail, en dan staan die berichten er nog en moeten wederom verwijderd worden.
Inmiddels ook ontdekt dat verzonden berichten ook niet in elke Sent-box terugkomen. Daardoor moet ik "bewijs” van verzending op meerdere plaatsen zoeken. 

Betekent in elk geval één ding: kies voor één (mail)programma ;-)

Reputatie 7
Badge +24

Kies voor IMAP. Het heeft er alle schijn van dat het nu POP3 is.

Reputatie 7
Badge +10

@prk-forumklant

Ja én Nee. Ikzelf werk zowel met een emailprogramma (ca. 95% van de tijd) én de webmail (ca. 5% van de tijd). De webmail is - zeer waarschijnlijk - ook niet echt bedoeld als vervanging van een emailprogramma maar het is een goede aanvulling. De webmail biedt een paar opties die je niet in een emailprogramma zult vinden. Ik vind een emailprogramma veel gebruiksvriendelijker dan de webmail.

Nog een tip:

Hoewel ik nooit problemen heb gehad met de KPN webmail heb ik in mijn emailprogramma 2 accounts gemaakt. Ééntje die met POP en ééntje die met IMAP werkt. Op die manier heb ik altijd een kopie van alle email op mijn laptop staan (onder dat POP account).

Hallo @Willy22 , ik ben van mening dat de webmail het hoofprogramma is voor de afwikkeling van de mail, daar het wereldwijd te gebruiken is en de losse mailsoftware aanvullende software is voor mensen die andere eisen stellen aan hun mailprogramma.

Ik kan, als particulier, al mijn mail afhandelen via de webmail, zowel versturen als ontvangen als opslaan op eigen media en uitprinten.

CC: @prk-forumklant 

 

Reputatie 4
Badge +2

 

Ik dacht de bijlage toegevoegd te hebben, bij dezen alsnog

Reputatie 7
Badge +24

 

Ik dacht de bijlage toegevoegd te hebben, bij dezen alsnog

Waar komt dit vandaan? Dit is niet Windows 10 Mail.

Reputatie 7
Badge +10

@prk-forumklant

:relaxed::thumbsup:  

Nog even dit:

Als je POP én IMAP in jouw emailprogramma gebruikt dan moet je bij dat POP account er voor zorgen dat dat POP account de emails NIET van de (KPN) emailserver verwijdert.

Sommige emailprogrammas hebben daarvoor een speciale optie beschikbaar (bij een POP account). Andere emailprogrammas hebben deze optie niet. Die laten (bij POP) email wel automatisch op de (KPN) emailserver staan. Dit is een kwestie van even goed zoeken bij de instellingen.

Reputatie 7
Badge +19

Hoi @prk-forumklant, goed om te zien dat er al veel hulp toegesneld is in jouw topic! Ben je er uit gekomen met alle tips en informatie die hier met je is gedeeld? We lezen het graag, laat het ook gerust weten als je vragen hebt.