Beantwoord

Worden e-mails gelezen?

  • 28 November 2019
  • 5 reacties
  • 84 keer bekeken

Reputatie 2

Beste mensen,

Zojuist wilde ik een email sturen naar een collega,  en had daar  (o.a.)  in geschreven  “see attachment”  (“zie bijlage”).

Ik click op  “versturen”  en krijg een bericht dat zegt dat ik in mijn email schreef  “zie bijlage",  maar dat ik geen bijlage had toegvoegd ….

En ik riep heel hard  : What the bleep  ?!”

Worden emails gelezen ???

Hoe zit het met het recht op privacy en briefgeheim ?

icon

Beste antwoord door RBxx 28 November 2019, 13:20

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @McCoy , er is niemand (geen persoon) die meeleest. Het is alleen het webmail programma, dat geprogrammeerd is om de string “zie bijlage” te herkennen en bij ontbreken van een bijlage te waarschuwen. Bedoeld als service aan de gebruiker door de ontwerper van de webmail.

Staat ook aangegeven in het centrale Webmail topic.

Reputatie 7
Badge +24

Dat is in Thunderbird ook zo hoor. Als je daar het woord "bijlage" of iets dergelijks gebruikt heb, krijg je ook een melding als je wilt verzenden zonder bijlage toegevoegd.

Reputatie 2

@  RBxx  en  Nick83 :

Reuze bedankt voor de snelle  (en duidelijke)  reakties  !

Ik hoopte wel dat dit een  “programmeer-gevalletje”  zou zijn,  maar wilde het tóch even zeker weten.

Toch vind ik dit niet horen …..  mens of robot :  wat ik in mijn emails schrijf,  gaat niemand iets aan.

Maar ik weet dat dit goed bedoelt is,  hoor. 

Als ik eerlijk ben :   het kan zelfs nuttig zijn  -  maar toch …..  (raar idee).

Thunderbird gebruik ik  niet  (hou graag de controle over mijn  “email-gebeuren” in eigen hand).

Thunderbird valt ook niet meer onder het Mozilla support forum voor Firefox,  maar heeft een eigen support forum  (maar dat zal  Nick83 wel weten,  hè ?).

Nogmaals reuze bedankt en heb een fijne dag verder !

Groetjes van  Amy.

Reputatie 7
Badge +24

Thunderbird gebruik ik  niet  (hou graag de controle over mijn  “email-gebeuren” in eigen hand).

Ja... ik ook. Juist daarom gebruik ik Thunderbird :wink:

Thunderbird valt ook niet meer onder het Mozilla support forum voor Firefox,  maar heeft een eigen support forum  (maar dat zal  Nick83 wel weten,  hè ?).

Nee, dat wist ik niet. Ik kom daar nooit, want Thunderbird is een programma wat het gewoon altijd doet. Al 20 jaar ofzo vlekkeloos. Daar heb ik nog nooit support voor nodig gehad :blush:

Reputatie 2

@ Nick83 :

Je bent een bofferd,  dat je nog nooit problemen hebt gehad met  Thunderbird  -  net als al die anderen die niet gebruik hoeven te maken van het support forum.

Als je  (zoals wij)  op een support forum werkt,  krijg je soms het idee dat het één en al problemen is,  maar je  (ik althans)  vergeet nog wel eens dat het maar een heel klein percentage van alle gebruikers is dat een vraag/probleem post op een support forum.

Als ik wel eens op het  Thunderbird  support kom  (omdat ze per ongeluk op het Firefox support forum gepost hebben),  denk ik   “Ben ik even blij dat ik  Thunderbird niet gebruik !”

Domme gedachtengang ….

Reageer