Beantwoord

Zakelijke verzonden mail komt niet binnen bij @planet mailadressen, wat kan ik doen?

• 4 september 2018
  • 5 reacties
  • 161 keer bekeken

Mijn vrouw verstuurt zakelijke mail vanaf haar zakelijk mailadres (geen KPN). De mails die zijn verstuurd naar Planet komen niet binnen. Alle andere mailaccounts (outlook, gmail, exchange) ontvangen wel mail.

Waar kan dat aan liggen?
Admin: titel aangepast i.v.m. de vindbaarheid
icon

Beste antwoord door Nadia 6 september 2018, 11:09

Hey Stan, welkom op het KPN forum 🙂 Wat ontzettend onhandig dat de zakelijke mail van je vrouw niet doorkomt bij @planet accounts. Mogelijk dat @planet gebruikers het mailadres hebben gerapporteerd als SPAM, waardoor het adres op een blacklist staat. Maar ik vermoed eerder dat het aan de DMARC (Domain-based Message Authentication, Reporting and Conformance) instellingen van het zakelijke mailadres ligt. Hiervoor kan je vrouw contact opnemen met de host/beheerder van haar zakelijke mailaccount. Deze zal de DMARC goed moeten afstellen zodat haar verzonden berichten door de authenticatie controle van ons kan komen 🙂
Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +15
Hey Stan, welkom op het KPN forum 🙂 Wat ontzettend onhandig dat de zakelijke mail van je vrouw niet doorkomt bij @planet accounts. Mogelijk dat @planet gebruikers het mailadres hebben gerapporteerd als SPAM, waardoor het adres op een blacklist staat. Maar ik vermoed eerder dat het aan de DMARC (Domain-based Message Authentication, Reporting and Conformance) instellingen van het zakelijke mailadres ligt. Hiervoor kan je vrouw contact opnemen met de host/beheerder van haar zakelijke mailaccount. Deze zal de DMARC goed moeten afstellen zodat haar verzonden berichten door de authenticatie controle van ons kan komen 🙂
Reputatie 7
Badge +15
Hoi Stan, is het gelukt met de beheerder van het mailadres? Ik heb helaas nog niks van je gehoord 😞
Reputatie 7
Badge +15
Hey Stan, ik heb niks meer van je gehoord! Geen bericht, goed bericht 😉 Ik ga ervan uit dat je antwoord hebt op je vraag. Ik sluit het topic. Mocht je nog eens een vraag hebben stel ze gerust op het forum. De community helpt je hier graag 🙂
Wonderbaarlijk zijn de mails op haar planet adres na een paar dagen binnen gekomen. We houden het even in de gaten.
Reputatie 7
Badge +15
Fijn om weer wat van je te lezen Stan 🙂 Ik ben wel erg benieuwd wat je hebt gedaan zodat je nu wel e-mailberichten op @planet binnenkrijgt. Heb je de host van het mailadres gevraagd te kijken naar de DMARC zoals ik eerder als tip heb gegeven? Laat je het hier nog even weten?

Reageer