Beantwoord

Foutmelding Outlook bij @kpnmail account

  • 7 April 2021
  • 5 reacties
  • 200 keer bekeken

Ik ben klant bij KPN en heb een @kpnmail.nl account. Microsoft 365 beschouwt @kpnmail ten onrechte als een werk- of schoolaccount. MS accepteert daarom niet dat ik dit e-mailadres het gebruik als accountalias om me aan te melden bij mijn MS-account.

Nu ontvang ik van Outlook per e-mail onderstaande foutmelding. De telefonische servicelijn van KPN kan mij niet helpen en verwijst mij naar dit forum. Wie kan mij helpen?

Dit is de foutmelding van Outlook:

“You're seeing an error because of an issue with your email provider's security certificate. You may still connect to your email server, but be aware that this will be an insecure connection, and operations such as sending and receiving messages may fail.

In order to resolve this issue, please contact your email provider or IT administrator. Notify them that the server identity and trust chain listed in your provider's SSL certificate does not match the domain you're connecting to.

Houd er rekening mee dat het Outlook Mobile Support-team niet kan helpen bij het oplossen van dit probleem.”

icon

Beste antwoord door Maja van KPN 8 April 2021, 10:43

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hi @WJMV,

Bij mijn weten, kan je bij het instellen van je mailaccount zelf aangeven wat voor type account het is. Nu werk ik niet bij Microsoft dus ik kan het mis hebben, ik baseer dit puur op mijn eigen ervaringen :wink: Zou je de account eens willen verwijderen en daarna opnieuw in willen stellen?

Vele duizenden KPN klanten hebben een @kpnmail.nl mailadres ingesteld in Outlook, als er iets mis zou zijn met een beveiligingscertificaat zouden al deze klanten dezelfde problemen als jij moeten ervaren en dat is -gelukkig!- niet het geval. 

Reputatie 7
Badge +20

Ben je hier inmiddels verder mee gekomen @WJMV? Hoor het graag!

Ik heb ditzelfde probleem is hier inmiddels al ergens een oplossing voor geboden. Na installeren van nieuwe laptop krijg ik het ook niet meer voor elkaar om mijn @Kpnmail.nl mailadres te koppelen in outlook premium bij een MS 365 family abonnement.

Reputatie 1

Ik heb ditzelfde probleem is hier inmiddels al ergens een oplossing voor geboden. Na installeren van nieuwe laptop krijg ik het ook niet meer voor elkaar om mijn @Kpnmail.nl mailadres te koppelen in outlook premium bij een MS 365 family abonnement.

Bij mij is dat ook zo. Ik moet in plaats van @kpnmail.nl mijn @gmail.com gebruiken in MS365. Overigens kan ik het @kpnmail adres wel gebruiken ik Outlook. Het gaat dus om het hoofdaccount van MS365, voorheen Office, voor Word, Excel enz.

Reputatie 7
Badge +20

Hi @Mirilja en @GP46,

Het is gek genoeg inderdaad  zo dat Microsoft het domein kpnmail.nl (en ook overige domeinen van KPN klantmail) ziet als zakelijke accounts. Vanuit KPN hebben we verschillende pogingen gedaan om Microsoft duidelijk te maken dat we een provider zijn, en dit klant e-mailadressen, maar we krijgen dit helaas niet ongedaan gemaakt. Dat maakt dus dat je voor de nieuwste versies van Outlook je je inderdaad met een ander (niet-kpn) account aan zal moeten melden. Je kan dan wel alsnog je kpnmail instellen als mailbox, je kan er alleen niet mee inloggen op je Microsoft account als particuliere gebruiker. Heel hinderlijk, maar het ligt niet binnen onze macht om hier iets aan te veranderen 😬