Beantwoord

KPN Mail contactpersonen exporteren naar CSV-bestand; import in Outlook niet mogelijk

  • 24 October 2022
  • 36 reacties
  • 641 keer bekeken

Reputatie 2

Een vriend gebruikte altijd KPN Webmail en had daarin ook zijn contactpersonen gezet. Nu heeft hij een nieuwe computer en wil ipv webmail het programma Outlook 2021 gaan gebruiken. Hij wil zijn contactpersonen uit KPN Webmail overzetten naar zijn Outlook programma.

Outlook kan alleen een vCard-bestand met één contact importeren. Het zal daarom via een geexporteerd CSV-bestand moeten gebeuren. Helaas heeft het uit KPON Webmail geëxporteerde CSV-bestand een andere structuur dan een uit Outlook geexporteerd CSV-bestand. Dat betekent dat het KPN Webmail CSV-bestand niet kan worden geïmporteerd in Outlook 2021.

Na een omslachtige handmatige bewerking zou dat wel kunnen lukken. Mijn vraag is nu of dat niet eenvoudiger kan.  Heeft hier iemand daarmee ervaring?
 

 

icon

Beste antwoord door FBFATA1020 25 October 2022, 05:44

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

36 reacties

Reputatie 7
Badge +18

@Ad Kempen 

Ik heb wat test contacten en een distributielijst aangemaakt:

 

Als je de distributielijst exporteert zie je die in veld CL staan als e-mailadres;naam;e-mailadres;naam;enz.:

 

Selecteren van alleen bepaalde contacten die je door er 1 te kiezen, dan hou je de <Ctrl> ingedrukt en selecteer je de rest.

Je kan dat ook via de Selectievakken doen, is makkelijker:

Als je dan exporteert komen alleen de geselecteerde contacten in het csv bestand terecht.

Reputatie 2

@Ad Kempen 
Mbv een distributielijst kun je niet alle gegevens van die contactpersonen exporteren.
In het adresboek moet je de gewenste contactpersonen selecteren (aanklikken met CTRL ingedrukt).  Nadat de selectie gemaakt is, de contacten exporteren vanuit het streepjesmenu (rechts boven de contacten (en niet vanuit het streepjesmenu links achter contactenpersonen).   

Ga jullie toch weer vermoeien ! 

Als ik de distributie lijst aanvink. Dan maak ie er via exporteren naar Libre, dit van !

Ik wil dat ie alle gegevens uit die distributie lijst in een keer netjes onder en achter elkaar zet !! 

Reputatie 7
Badge +30

Dit gaat helaas niet met een distributielijst, @Ad Kempen. Je zult dan los alle adressen die in die distributielijst zitten moeten aanvinken en exporteren zoals @GeSp & @FBFATA1020 al aangeven. 

@Erik_ Ok Als ik een voor een deze selecteer, kan ik daar dan een lijst van maken in een rekenblad of iets dergelijks wat binnen de KPN omgeving te vinden valt ? 

Reputatie 2

@Ad Kempen  Je moet geen distributie lijst maken, maar in de contacten de te exporteren items selecteren (met CTRL ingedrukt houden) zoals in het onderste plaatje van Gesp.

Vervolgens die geselecteerde contacten exporteren, maar waar staat die menukeuze?

Of kijk eens wat er wordt verzonden als je Verzenden via e-mail gebruikt. 

 

Reputatie 7
Badge +18

@FBFATA1020 dat klopt inderdaad:

 

Reputatie 2

@GeSp daar lijkt me de oplossing voor @Ad Kempen te liggen

Contactpersonen, die geëxporteerd moeten worden selecteren (met CTRL ingedrukt houden) en vervolgens de geselecteerde contactpersonen met het door je getoonde export-commando exporteren.

Ik ben benieuwd. 

De vraag naar Erik staat nog open ?

Een voor een selecteren ok, maar zou je ook kunnen selecteren wat je van het contact wil exporteren en waar naar toe, binnen de KPN omgeving, zou dat kunnen ? 

Als ik nu exporteer naar bijv.Libre, dan krijg ik ontzettend veel velden binnen, die niet terzake doende zijn !! 

Reputatie 7
Badge +30

Binnen de KPN omgeving is hier verder niets voor, @Ad Kempen. Dat is juist waar exporteren voor is. Je krijgt dan alle gegevens van je contacten, en kunt dan met dat geëxporteerde bestand verder werken. Zo'n export kan je in een ander mailprogramma dan importeren, of openen in een office programma voor verdere bewerking.

Reputatie 7
Badge +10

Maar de vraag ging of een “Distributielijst” kon worden geëxporteerd, net zoals men twee of meer contacten van het adresboek kon exporteren. En dat gaat nu net niet.

Een andere oplossing is om een “nieuwe groep” aan te maken en daar de juiste contacten naartoe te kopiëren en vervolgens die nieuwe groep in zijn geheel te exporteren.

In dat opzicht kan men vraagtekens zetten bij het nut van een “distributielijst".