Beantwoord

McAfee blokkeert KPN Cloud app

  • 24 May 2023
  • 7 reacties
  • 33 keer bekeken

Het zou wel fijn zijn als het ook gewoon op de pc beschikbaar zou zijn. Gewoon in "Mijn documenten" een mapje "KPN Cloud" waar de bestanden staan die dan gesynchroniseerd worden met de online opslag.

Zonder dat is het redelijk nutteloos. Eigenlijk...

@Nick83

Dat is er ook, maar daarvoor moet je wel de KPN Cloud software downloaden via je webmail zoals aangegeven in: 

Na het installeren en inloggen met je emailaccount gegevens heb je een KPN Cloud map :

KPN Cloud Windows map

 

Als ik de KPN Cloud App naar mijn PC wil downloaden en installeren (volgens de instructies in de Kennisbank) dan weigert McAfee dat toe te laten en geeft dat als Virus-blokkering aan.

 

Admin: afgesplitst

icon

Beste antwoord door telecom-client 25 May 2023, 00:00

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Hi @telecom-client! Geldt dit voor alle bestanden die je van de cloud probeert te downloaden? Lukt het wel als je de controle van McAfee hierop tijdelijk uitzet? 

Andere bestanden worden wel gedownload. Alleen de App wordt geweigerd, want exe.-bestand.

McAfee uitzetten? Dan valt bescherming tegen virussen toch ook weg?

Sterker nog, geen idee hoe, waar en wat dan uit te zetten.

Reputatie 7
Badge +13

Dat is vreemd, het gaat dan om tijdelijk deactiveren. Krijg je nog iets van een pop-up waarin je een uitzondering kunt verlenen om dit bestand toch te laten installeren? Kun je anders een screenshot plaatsen van de exacte melding die je ontvangt?

 

Ondanks blokkering door McAfee blijkt de exe.-file wel in de lijst met downloads op de PC te staan. Vanuit die lijst start de file wel op en is de installatie toch gelukt. Synchronisatie kwam ook gelijk op gang.

Probleem opgelost, maar computers blijven ondoorgrondelijk.

Reputatie 7
Badge +17

@telecom-client nog een vraag uit pure interesse. Het ging dit keer om een .exe bestand. Krijg je dezelfde melding als je bijvoorbeeld een .jpg bestand probeert te downloaden? Of wordt ieder bestand als .exe bestand aangegeven?

Dit was inderdaad een exe.-bestand. Daar is McAfee erg streng op. Maar waarom het er toch ineens is doorgekomen (ik heb niets uitgezet o.i.d.) begrijp ik niet. De andere bestanden die ik heb gedownload waren jpg, png, xls, etc. en die extensies vindt McAfee kennelijk niet gevaarlijk. In hoeverre McAfee op de achtergrond iets verwijdert of neutraliseert laten ze niet echt zien, wel pronken ze met aantallen scans, virusverwijderingen, blokkades, etc. Het zij zo, als het maar veilig blijft.

 

 

Reageer