Beantwoord

Verbinding met mailserver verloopt

  • 18 May 2023
  • 10 reacties
  • 167 keer bekeken

Heb dit probleem nu ook (een jaar na deze melding) al een tijdje.

Vorige week leek het opgelost maar nu weer niet, zelfde als eerste bericht van Bert Molenaar.

De update van Outlook was dus niet de oplossing

 

Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

icon

Beste antwoord door GerritS76 25 May 2023, 13:53

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

10 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Hi @RalfvP en welkom op het forum! Goed dat je je vraag hier stelt. 

Als je inlogt met dezelfde gegevens op webmail, gaat het dan goed? Dan weten we in elk geval zeker dat die kloppen. 

Mocht dat goed gaan, controleer dan de e-mail instellingen. Daarvoor kun je onze e-mail instellen pagina gebruiken. Kies de optie waar het over gaat links (onder het kopje instellen) en volg de stappen. 

Lukt het dan wel? 

Ik kan overal inloggen oa mijn kpn en webmail met hetzelfde wachtwoord maar Outlook activeren lukt NIET

 

Reputatie 7
Badge +17

Hmm, wat als je handmatig de instellingen aanpast @RalfvP? Deze moet je hebben:

Inkomende server: imap.kpnmail.nl SSL aanvinken en poort 993 invullen
Gebruikersnaam: KPN e-mailadres invullen
Wachtwoord: KPN wachtwoord invullen
Uitgaande server: smtp.kpnmail.nl TLS (of SSL voor oudere apparaten) aanvinken en poort 587 invullen
Gebruikersnaam: KPN e-mailadres invullen
Wachtwoord: KPN wachtwoord invullen

Alles precies zo ingevuld en krijg alleen maar foutmelding als dit

 

Alles precies zo ingevuld en krijg alleen maar foutmelding als dit

Reputatie 7
Badge +17

Dan raad ik je aan om de stappen te doorlopen voor het instellen van je e-mail in de Outlook app

Mocht dat ook niet helpen, dan kun je een ticket bij Microsoft aanmaken. Hopelijk hebben zij de oplossing! 

 

Ik heb gekeken of ik het probleem kan reproduceren maar bij mij werkt alles direct, even wat screenshots, let wel de grafische omgeving kan wat afwijken maar het is Outlook!

Voer je KPNmail E-Mail adres in.
Selecteer IMAP zodat e-mails op de server bewaard blijven.
Klik onderin op geavanceerde instellingen
Weergavenaam en beschrijving mag je zelf kiezen, gebruiker@kpnmail.nl moet je eigen e-mail adres staan, IMAP wachtwoord even invullen.
Idem… eigen e-mail adres en wachtwoord invoeren.

 

Mochten deze instellingen niet werken, dan is het raadzaam om eens te proberen de volledige app te herstellen naar 0, dit kan via

→ Instellingen

→ Apps

→ Outlook

 

Hier kies je voor “Gedwongen Stoppen", klik je tevens op "Opslag” om hier de “Cache” alsmede “Gegevens” te wissen. 

LET OP!! Mocht je POP3 gebruikt hebben of nog steeds gebruiken bij andere accounts, dan gaan hiermee de e-mails reeds op je telefoon verloren. Werkt ook dit niet? Er zijn de afgelopen tijd met regelmaat meldingen met een foutcode 2002 waarbij het niet mogelijk is om E-Mail accounts toe te voegen aan de App.

 

Zelf gebruik ik “Samsung Email” (werkt ook bij sommige “niet” Samsung telefoons) omdat de Outlook E-mail cliënt zelfs via IMAP geen Push ondersteuning heeft d.w.z. je moet echt een synchronisatietijd instellen waarbij e-mails moeten worden opgehaald, in geval van Push wordt een signaal naar de cliënt gestuurd waardoor de e-mail eerder arriveert.

Wonder boven wonder werkt dit ineens wel. Eerder lukte het echt niet.

Het enige dat Vlgs jouw info anders is, is bij smtp poort 465 ipv 587.

 

Hoopt dat het nu blijft werken.

Dank voor je hulp.

 

Nice!

Hopen dat het inderdaad blijft werken, maar ik ga er wel vanuit.