Beantwoord

Weer terug bij KPN, kan ik mijn oude e-mailadressen terugkrijgen?

  • 27 May 2023
  • 20 reacties
  • 180 keer bekeken

Reputatie 1
Badge

Tot een jaar geleden was ik KPN-klant en ik ben nu weer terug als klant. Graag zou ik mijn e-mailadressen die ik toen gebruikte (@kpnmail.nl) weer willen instellen, maar ze zijn niet beschikbaar. Ik vermoed dat er nog een “reservering” op rust...
Hoe kan ik deze e-mailadressen weer beschikbaar laten maken?

icon

Beste antwoord door vanJohn 28 May 2023, 08:08

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

20 reacties

Reputatie 7
Badge +10

@vanJohn

Als je meer dan 6 maanden geleden dat abonnement hebt opgezegd dan is de “reservering” er al lang en breed vanaf gehaald. Dan lijkt het erop dat die emailadressen nu door iemand anders worden gebruikt. Dus dan zul je iets anders moeten verzinnen.

Hallo @vanJohn en @Willy22 verder zijn mailaccounts pas een paar dagen na activering account beschikbaar, dus gewoon begin volgende week weer even proberen.

 

Reputatie 1
Badge

@Willy22 dat het adres door iemand anders gebruikt wordt, lijkt me stug. Een adres met "-archief" erin is niet standaard 😉

En @JanD  ik kan wel een andere mailbox aanmaken, dus daar ligt het ook niet aan.

Reputatie 7
Badge +10

@vanJohn 

Helemaal waar. Maar dat detail vermeld je pas nu.

Een andere mogelijkheid is dat dit soort namen niet meer worden geaccepteerd door de KPN.

Hallo @vanJohn wil je het bewuste adres als zelfstandig account instellen of als alias?

En welke van beide lukt niet, of beide niet?

 

Reputatie 7
Badge +10

@vanJohn

Misschien gebruik je teken dat niet (meer) geaccepteerd wordt. Bijv. een een underscore i.p.v. een liggend streepje.

Reputatie 1
Badge

@Willy22 / @JanD betreft 2 mailadressen die ik als mailbox wil aanmaken (geen alias). Maar ook als alias ik ze niet toevoegen  Een ander adres met een - (minteken) erin wordt wel geaccepteerd. Overige tekens zijn gewoon letters. Dus het zit niet in de opbouw van het adres, maar ik vermoed dat de adressen nog niet zijn vrijgegeven.

 

Reputatie 1
Badge

Ik heb weer/nog toegang tot de oude mailboxen, dus probleem opgelost :-)

Reputatie 7
Badge +10

@vanJohn 

Dus toch een kwestie van “even wachten” ?

Reputatie 1
Badge

Nopes :-) Account blijkt al die tijd actief te zijn gebleven en kan er gewoon op inloggen.

Nopes :-) Account blijkt al die tijd actief te zijn gebleven en kan er gewoon op inloggen.

Je kan dus inloggen met de oorspronkelijke gegevens?

 

Reputatie 7
Badge +10

@vanJohn

Tja, dat verklaart een heleboel. Maar dan was er één van 2 dingen aan de hand.

1)) je bent na minder dan 6 maanden weer terug bij de KPN. In dat geval zou ik toch nog controleren of die emailadressen niet (zeer) binnenkort toch wel worden opgeheven. Kan een heleboel ellende besparen.

2)) het abonnement is nooit officieel opgezegd en je bleef voor dat abonnement betalen. Was dat een “Email Only” abonnement ?

Reputatie 1
Badge

@Galdor68, jeps.
@Willy22, beide situaties zijn niet aan de orde, dus er is nog een 3de optie. Soms heb je geluk… Ik heb al backups ingebouwd mocht het e-mailadres alsnog verwijderd worden. Het zijn geen adressen waarmee ik actief communiceer, dus impact is minimaal.

Reputatie 7
Badge +10

@vanJohn 

Dan heeft de KPN hier vergeten om jouw account te verwijderen. Of er is iets anders aan de hand.

Toch mooi, dat het weer werkt !!!!  :-)

Reputatie 1
Badge

Zeker mooi :-D En nu hopen dat dit via het KPN-forum melden niet ervoor zorgt dat zet alsnog gaan uitzetten 🤡

Zeker mooi :-D En nu hopen dat dit via het KPN-forum melden niet ervoor zorgt dat zet alsnog gaan uitzetten 🤡

Ach ja ik heb na bijna twee jaar afwezigheid gewoon  mijn forum account behouden.

 

En na een jaar weer bij KPN kan ik ook nog steeds bij de webmail van Ziggo. De providers lijken de zes maanden toegankelijk houden van Email ruim te hanteren.

Ik was begin deze eeuw klant van Zonnet, later Versatel en nu Tele2, ik heb na ongeveer 10 jaar bij Tele2 hemel en aarde moeten bewegen om eindelijk eens mijn Zonnet-adres te verwijderen, wat na veel pijn en moeite gelukt is.

Nu heeft Tele2 in 2021/2022 de Zonnetklanten aangeschreven dan de Zonnet-accouints  per datum X verdwijnen of dat je tegen een bedrag X per jaar je Zonnet-adres kunt behouden. Zo schoon je slapende accounts ook op.

Dit gewoon ter info.

 

Reputatie 7
Badge +10

Zeker mooi :-D En nu hopen dat dit via het KPN-forum melden niet ervoor zorgt dat zet alsnog gaan uitzetten 🤡

Hopelijk sturen ze eerst een waarschuwing voordat ze jouw emailadres gaan verwijderen.

Reputatie 1
Badge

Zeker mooi :-D En nu hopen dat dit via het KPN-forum melden niet ervoor zorgt dat zet alsnog gaan uitzetten 🤡

Hopelijk sturen ze eerst een waarschuwing voordat ze jouw emailadres gaan verwijderen.

Formeel heb ik die melding uiteraard al gehad. Maar als ze het ineens doen, dan heb ik het gelukkig wel snel door.

Reputatie 7
Badge +10

@vanJohn 

Koppel jouw (nieuwe ?? / oude ??) emailaccount aan jouw (nieuwe) abonnement. Kun je daarna in “Mijn KPN” jouw oude emailadres(sen)/-account(s) zien ? Zo nee, dan zou ik toch nog even een verzoek indienen bij de KPN om jouw oude emailadressen/-accounts te laten overzetten naar jouw nieuwe abonnement. Zodat je geen zorgen hoeft te maken over een mogelijk verdwijnen van jouw emailadressen. Een verzoek tot overzetten kun je doen via dit forum of via de KPN klantenservice (tel. 0800 - 0402 ). Dat laatste gaat veel sneller dan via dit forum.

Vergeten om een account op te heffen: 1)) ik dacht dat dit alleen bij andere providers gebeurde 2)) Dit proces moet dus kennelijk nog handmatig gedaan worden.