Sticky

Aanpassen factuurdatum KPN

• 22 April 2020
  • 15 reacties
  • 5235 keer bekeken

Reputatie 7
  • Oud Moderator
  • 8192 reacties

Staat je automatische incasso op bijvoorbeeld de 1e van elke maand, maar komt je dat helemaal niet goed uit? Geen probleem! Pas de datum aan waarop wij het factuurbedrag afschrijven. Hieronder leg ik je uit over hoe je dat doet en wat er dan gebeurt.

Factuurdatum KPN aanpassen 

Stel: je krijgt aan het eind van de maand je inkomsten binnen, dan is een automatische incasso twee weken later erg onhandig. Bij ons kun je nu zelf kiezen wanneer je factuur wordt verstuurd. KPN incasseert normaal gesproken 3 dagen na deze factuurdatum. Handig! Dit voorkomt mislukte incasso's en een hoop stress. 

Voorbeeld: Kies je voor een factuurdatum van de 20e dan zal in de regel op de 23e van de maand het bedrag van je bankrekening afgeschreven worden. 

Voorwaarden:

• Je kunt alleen online je factuurdatum wijzigen

• De factuurdatum kan 1 keer gewijzigd worden.

• Voor de wijziging voert je de adresgegevens, laatste 4 cijfers van het rekeningnummer en de datum waarop je de factuur wilt ontvangen in.

• Incasso vindt 3 werkdagen na de factuurdatum plaats.

• Het aanpassen van de factuurdatum kan wanneer je internet, tv en (voip) bellen van KPN afneemt. PSTN klant kunnen geen nieuwe factuurdatum kiezen

KPN mobiel factuurdatum aanpassen 

Wil je voor je mobiele abonnement de incassodatum veranderen? Dit kan direct hier via onze chat. De datum wordt dan aangepast en in de volgende maand op de nieuwe datum afgeschreven. Je ziet gelukkig geen verschil in het factuurbedrag.

FAQ

Waar vind ik mijn facturen?

Wij zetten elke maand jouw factuur klaar in je MijnKPN (app). Met de MijnKPN app regel je alles rondom je abonnementen zelf. Je logt makkelijk in met je KPN ID. Nog geen account? Start dan hier!

Hoe wordt de eerste factuurdatum bepaald?

De datum waarop je thuis internet, tv en vast bellen abonnement activeert, bepaalt je maandelijkse factuurdatum. Stel je sluit op de derde van de maand je diensten aan, dan krijg je enkele dagen daarna, op de 6e van de maand je eerste factuur. Je kunt dan iedere maand vanaf de zesde de automatische incasso van KPN verwachten.

Ik heb de factuurdatum van Internet en TV gewijzigd het bedrag is anders dan normaal, hoe kan dat?

De datum waarop wij de factuur afschrijven is aangepast en in deze maand op de nieuwe wensdatum afgeschreven. Je ziet eenmalig verschil in het factuurbedrag.
Dit komt omdat de factuurperiode ook eenmalig anders is. De maand erna zie je weer het bedrag wat je gewend bent.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van het forum of stel je vraag in een nieuw topic.

15 reacties

Reputatie 7
Badge +22

@Nadia is het dan een idee om voor mobiel daar ook een tool voor te maken? 😉👍🏼

Reputatie 7

Hey @Dennis Schreve, ik heb je post even naar het relevante topic versleept. Goede vraag. Die informatie wilde ik graag nog even toevoegen aan dit topic, maar ben eerst even intern opzoek gegaan naar de actuele stand van zaken over mobiele facturatie. Helaas, er bestaat nog geen online tool voor het wijzigen van de factuurdatum van mobiele aansluitingen. Dit staat zeker wel bij ons op het verlanglijstje. De software die we nu gebruiken voor mobiele aansluitingen maakt het wat lastig om hier een soepel systeem voor in te richten. Daar moet nog aan gewerkt worden, als dat klaar is gaan we die toepassing ook maken voor mobiele klanten 🙂 Work in progress! 

Ps. de informatie is in het topic bijgewerkt.

Reputatie 7
Badge +22

Zoals je al kunt zien @Nadia heb ik mijn verhaal aangepast aan deze topic toen je hem verplaatst had. 😉

Krijg je nog een reactie op het veranderen van je factuurdatum...ik heb eind september de datum veranderd maar geen reactie op mogen ontvangen

Thanks for the information 

Reputatie 7

You're welcome, Gutierrez :)

Hoe zit het met het incasseren bij automatisch volgt er ALTIJD een herrinering of een betaallink?. Ook als de incasso is mislukt..hoe lang duurt een verwerking in het overzicht van fakturen die je kan nazien?

Ik heb mijn factuurdatum aangepast en daar een bevestigingsmail van gekregen (maanden geleden) maar de factuur datum blijft hetzelfde. Hoe kan dit, kpn is ook nergens bereikbaar.

Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Gil1980. Welkom op het KPN Forum! Ik heb jouw bericht verplaatst naar dit topic. Hier vindt je het antwoord op jouw vraag.

Reputatie 1

Heel bijzonder. Ik heb mijn factuurdatum aangepast in November. Ik krijg nu op dezelfde dag als vóór mijn wijziging mijn factuur, maar mag wel €20,- meer aftikken? Hoe kan dit dan?

Reputatie 7
Badge +20

Je betaalt eenmalig extra voor de dagen tussen oude factuurdatum en nieuwe factuurdatum.
Kijk op de factuur naar de specificatie op pagina 2. Dat moet het duidelijk maken.
De volgende maand komt dan de factuur op de nieuwe factuurdatum en betaal je weer het bedrag wat je gewend bent.

Reputatie 5
Badge +3

Begrijp ik goed dat je door het aanpassen van je factuurdatum dus ook wat jullie tegenwoordig de “factuurmaand” noemen aanpast? Ook met het oog op MB-delen is opeens een datum midden in de maand, out-of-sync met andere abonnementen in huis, namelijk echt verschrikkelijk omslachtig. :) Het is ook raar, want ik had hier iets over gelezen en had gevraagd of dat zou wijzigen; maar dat zou niet het geval zijn. Blijkbaar wel dus. :P 

Reputatie 7
Badge +20

Nee, bij een mobiel abonnement kan je de factuurperiode niet aanpassen. Je kan bij mobiel wel de incassodatum verplaatsen. Dat gaat via deze pagina op de KPN website:

Andere betaaldatum voor je mobiele & thuis abonnement | KPN.com

Bij KPN Thuis kan het wel. Daar verander je de factuurdatum en betaal je eenmalig een ander bedrag.
Bij KPN Mobiel wijzig je alleen de betaaldatum. KPN blijft de factuur wel op dezelfde datum versturen, alleen de dag dat het bedrag wordt afgeschreven wordt anders. (bron)

In de afgelopen 4 maanden al zeker 3x via de KPN website een verzoek gedaan tot aanpassing incassodatum.  Ik krijg geen bevestiging en ook geen afwijzing en ondertussen blijf incassodatum hetzelfde.  Dus of biedt deze service niet aan, of wel maar geef er dan vervolg op.

Reputatie 7
Badge +17

Hi @ESC2712 en welkom op het forum! Als het via de website niet lukt, bel dan met ons via 0800-0402 doordeweeks tussen 8:00 - 17.30 uur en vraag naar de afdeling Collections. Dan kunnen zij dit met je doornemen!