Staat je automatische incasso op bijvoorbeeld de 1e van elke maand, maar komt je dat helemaal niet goed uit? Geen probleem! Pas de datum aan waarop wij het factuurbedrag afschrijven. Hieronder leg ik je uit over hoe je dat doet en wat er dan gebeurt.
Factuurdatum KPN aanpassen
Stel: je krijgt aan het eind van de maand je inkomsten binnen, dan is een automatische incasso twee weken later erg onhandig. Bij ons kun je nu zelf kiezen wanneer je factuur wordt verstuurd. KPN incasseert normaal gesproken 3 dagen na deze factuurdatum. Handig! Dit voorkomt mislukte incasso's en een hoop stress.
Voorbeeld: Kies je voor een factuurdatum van de 20e dan zal in de regel op de 23e van de maand het bedrag van je bankrekening afgeschreven worden.
Voorwaarden:
-
Je kunt alleen online je factuurdatum wijzigen
-
De factuurdatum kan 1 keer gewijzigd worden.
-
Voor de wijziging voert je de adresgegevens, laatste 4 cijfers van het rekeningnummer en de datum waarop je de factuur wilt ontvangen in.
-
Incasso vindt 3 werkdagen na de factuurdatum plaats.
-
Het aanpassen van de factuurdatum kan wanneer je internet, tv en (voip) bellen van KPN afneemt. PSTN klant kunnen geen nieuwe factuurdatum kiezen
KPN mobiel factuurdatum aanpassen
Wil je voor je mobiele abonnement de incassodatum veranderen? Dit kan direct hier via onze chat. De datum wordt dan aangepast en in de volgende maand op de nieuwe datum afgeschreven. Je ziet gelukkig geen verschil in het factuurbedrag.
FAQ
Waar vind ik mijn facturen?
Wij zetten elke maand jouw factuur klaar in je MijnKPN (app). Met de MijnKPN app regel je alles rondom je abonnementen zelf. Je logt makkelijk in met je KPN ID. Nog geen account? Start dan hier!
Hoe wordt de eerste factuurdatum bepaald?
De datum waarop je thuis internet, tv en vast bellen abonnement activeert, bepaalt je maandelijkse factuurdatum. Stel je sluit op de derde van de maand je diensten aan, dan krijg je enkele dagen daarna, op de 6e van de maand je eerste factuur. Je kunt dan iedere maand vanaf de zesde de automatische incasso van KPN verwachten.
Ik heb de factuurdatum van Internet en TV gewijzigd het bedrag is anders dan normaal, hoe kan dat?
De datum waarop wij de factuur afschrijven is aangepast en in deze maand op de nieuwe wensdatum afgeschreven. Je ziet eenmalig verschil in het factuurbedrag.
Dit komt omdat de factuurperiode ook eenmalig anders is. De maand erna zie je weer het bedrag wat je gewend bent.