Beantwoord

Aanvraag upgrade hussel. 50 naar 100Mbit laat op zich wachten.

  • 13 May 2022
  • 21 reacties
  • 130 keer bekeken

Reputatie 1
Badge

Hallo,

Wilde mijn hussel abbonement een upgrade doen van 50mb naar 100mb, je zou zeggen dat moet toch zo gedaan zijn.

Helaas is dit weer niet het geval en wacht ik al van 11 mei op deze upgrade.

Heb wel een mail gehad maar begrijp niet wat de technische rede dan is.

 

Geachte heer, mevrouw .......

U heeft bij ons een bestelling geplaatst.

We hebben helaas meer tijd nodig om uw bestelling klaar te maken. Dit komt door technische redenen.

Excuses voor het ongemak.

U ontvangt zo snel mogelijk meer informatie over uw bestelling.

 

Met vriendelijke groet,

Team KPN

 

icon

Beste antwoord door Shyrin van KPN 20 May 2022, 14:47

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

21 reacties

Reputatie 7
Badge +7

Misschien een aanpassing bij het aansluitpunt? Enkel naar dubbel koper of een ander nt kastje?

Reputatie 7
Badge +16

Misschien een aanpassing bij het aansluitpunt? Enkel naar dubbel koper of een ander nt kastje?

 

Kan, kan….
Ik kijk graag even mee!

De wijziging heb je doorgegeven op 11 mei? En op welke datum heb je de aanvullende e-mail ontvangen?

Reputatie 1
Badge

Misschien een aanpassing bij het aansluitpunt? Enkel naar dubbel koper of een ander nt kastje?

 

Kan, kan….
Ik kijk graag even mee!

De wijziging heb je doorgegeven op 11 mei? En op welke datum heb je de aanvullende e-mail ontvangen?

Ik heb de aanvullende mail op 12 mei ontvangen 

Reputatie 1
Badge

Misschien een aanpassing bij het aansluitpunt? Enkel naar dubbel koper of een ander nt kastje?

 

Kan, kan….
Ik kijk graag even mee!

De wijziging heb je doorgegeven op 11 mei? En op welke datum heb je de aanvullende e-mail ontvangen?

Nog steeds aan het afwachten, en nog steeds geen antwoord van Reviva.

bijzonder dat het zo lang moet duren om een bestelling aan te vragen.

mijn internet is slecht en op 1 hoog waar ik een wifi versterker heb aangesloten bekabeld trouwens geeft hij een rood lampje aan, kabel gecontroleerd daar zit geen fout in, KPN geeft aan dat het door de 50mb kom dus daarom verhoogt naar 100mb, en sinds vorige week nog steeds in afwachting van wanneer het doorgevoerd gaat worden.

Reputatie 7
Badge +16

Nog steeds aan het afwachten, en nog steeds geen antwoord van Reviva.

bijzonder dat het zo lang moet duren om een bestelling aan te vragen.


Alles wordt op volgorde van binnenkomst afgehandeld en daar hoort een doorlooptijd bij, dus soms is er extra geduld nodig. Ik zie dat het intussen opgelost is en het abonnement omgezet is naar de gewenste 100Mbit/s: fijn!

Hoe werkt jouw internetverbinding nu?

Reputatie 1
Badge

Nog steeds aan het afwachten, en nog steeds geen antwoord van Reviva.

bijzonder dat het zo lang moet duren om een bestelling aan te vragen.


Alles wordt op volgorde van binnenkomst afgehandeld en daar hoort een doorlooptijd bij, dus soms is er extra geduld nodig. Ik zie dat het intussen opgelost is en het abonnement omgezet is naar de gewenste 100Mbit/s: fijn!

Hoe werkt jouw internetverbinding nu?

96.0

Mbps (downloaden)

30.1

Mbps (uploaden)

Dus dat is meer dan 50mb.

Was problemen met digitenne abo stond er nog en dat zorgde voor een conflict

Reputatie 7
Badge +16

Mooi verhoging van de snelheid en is de verbinding nu ook stabiel? Geen rood lampje meer?

Reputatie 1
Badge

Mooi verhoging van de snelheid en is de verbinding nu ook stabiel? Geen rood lampje meer?

Nee het rode lampje is nu ook weg. 

dacht eerst dat het aan het KPN Wi-Fi versterker lag heb al een oude vierkant kastje wit.

is soms nog wel lastig als ik boven tv kijk en beneden staat de tv ook aan dan wil het boven wel eens gaan haperen. dus dan is de verbinding nog niet helemaal optimaal.

Wi-Fi kastje is trouwens wel bedraad aangesloten.

dank je alvast voor het advies

 

Hallo @Benjamin1971 

is soms nog wel lastig als ik boven tv kijk en beneden staat de tv ook aan dan wil het boven wel eens gaan haperen. dus dan is de verbinding nog niet helemaal optimaal.

Dan is er op dat moment waarschijnlijk niet voldoende bandbreedte beschikbaar. Dit kun je oplossen door binnen de tv-decoder boven, de doorgifte op SD te zetten i.p.v. HD, dat scheelt veel bandbreedte en is het haperen  misschien over.

Succes.

 

Reputatie 1
Badge

Hallo @Benjamin1971 

is soms nog wel lastig als ik boven tv kijk en beneden staat de tv ook aan dan wil het boven wel eens gaan haperen. dus dan is de verbinding nog niet helemaal optimaal.

Dan is er op dat moment waarschijnlijk niet voldoende bandbreedte beschikbaar. Dit kun je oplossen door binnen de tv-decoder boven, de doorgifte op SD te zetten i.p.v. HD, dat scheelt veel bandbreedte en is het haperen  misschien over.

Succes.

 

Hoi, dank voor de reactie, de tv staat inderdaad op SD. Dus denk dat dit het niet is 

 

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @Benjamin1971 
Zit er misschien een switch tussen die geen IGMP snooping ondersteund?
Dan kun je die klachten ook krijgen n.l.

Hallo @Benjamin1971 

is soms nog wel lastig als ik boven tv kijk en beneden staat de tv ook aan dan wil het boven wel eens gaan haperen. dus dan is de verbinding nog niet helemaal optimaal.

Dan is er op dat moment waarschijnlijk niet voldoende bandbreedte beschikbaar. Dit kun je oplossen door binnen de tv-decoder boven, de doorgifte op SD te zetten i.p.v. HD, dat scheelt veel bandbreedte en is het haperen  misschien over.

Succes.

 

Hoi, dank voor de reactie, de tv staat inderdaad op SD. Dus denk dat dit het niet is 

 

Hallo @Benjamin1971 dan zou je ook nog de andere tv-decoder op SD kunnen zetten ter controle, heb je nog meer bandbreedte en nog minder kans op beeldverstoringen.

Wat je ook nog kunt proberen is de tv-decoder beneden uit te zetten en de tv-decoder boven op HD te zetten, als je dan geen verstoringen hebt, ligt het aan de bandbreedte en kun je het beste beide decoders op SD zetten.

Succes.

Reputatie 1
Badge

Hoi @Benjamin1971 
Zit er misschien een switch tussen die geen IGMP snooping ondersteund?
Dan kun je die klachten ook krijgen n.l.

Ehhhhh graag jip en janneke taal aub  weet niet wat IGMP is 

Hoi @Benjamin1971 
Zit er misschien een switch tussen die geen IGMP snooping ondersteund?
Dan kun je die klachten ook krijgen n.l.

Ehhhhh graag jip en janneke taal aub  weet niet wat IGMP is 

Hallo @Benjamin1971 , igmp is een protocol dat tv signalen ongestoord door laat. Je hoeft alleen maar in de specificaties van de switch te kijken of deze dus igmp ondersteunt.

Succes 

Reputatie 1
Badge

Hoi @Benjamin1971 
Zit er misschien een switch tussen die geen IGMP snooping ondersteund?
Dan kun je die klachten ook krijgen n.l.

Ehhhhh graag jip en janneke taal aub  weet niet wat IGMP is 

Hallo @Benjamin1971 , igmp is een protocol dat tv signalen ongestoord door laat. Je hoeft alleen maar in de specificaties van de switch te kijken of deze dus igmp ondersteunt.

Succes 

En waar kan ik die switch vinden ? 

Reputatie 7
Badge +16

Met een switch kun je het aantal Ethernetpoorten op je modem met 4 uitbreiden. Interactieve tv-ontvangers, Wifi versterkers, computers en andere netwerkapparatuur kunnen op de switch worden aangesloten. 

Huistijger noemde het al; IGMP snooping. Als je een switch koopt, is het belangrijk dat deze IGMP snooping ondersteunt. We hebben een artikel over IGMP snooping: Wat is het en waarom is het belangrijk?

Ik begrijp dat je naast het modem (welk type modem heb je in gebruik?) ook een witte wifi versterker bekabeld aangesloten hebt op het modem. Je hebt dan een TV ontvanger boven en beneden: hoe zijn deze aangesloten op het modem: rechtstreeks met een kabel op het modem of via een switch? Of draadloos, via bijvoorbeeld een draadloze verbindingsset

Reputatie 1
Badge

Hoi @Benjamin1971 
Zit er misschien een switch tussen die geen IGMP snooping ondersteund?
Dan kun je die klachten ook krijgen n.l.

Ehhhhh graag jip en janneke taal aub  weet niet wat IGMP is 

Hallo @Benjamin1971 , igmp is een protocol dat tv signalen ongestoord door laat. Je hoeft alleen maar in de specificaties van de switch te kijken of deze dus igmp ondersteunt.

Succes 

Met een switch kun je het aantal Ethernetpoorten op je modem met 4 uitbreiden. Interactieve tv-ontvangers, Wifi versterkers, computers en andere netwerkapparatuur kunnen op de switch worden aangesloten. 

Huistijger noemde het al; IGMP snooping. Als je een switch koopt, is het belangrijk dat deze IGMP snooping ondersteunt. We hebben een artikel over IGMP snooping: Wat is het en waarom is het belangrijk?

Ik begrijp dat je naast het modem (welk type modem heb je in gebruik?) ook een witte wifi versterker bekabeld aangesloten hebt op het modem. Je hebt dan een TV ontvanger boven en beneden: hoe zijn deze aangesloten op het modem: rechtstreeks met een kabel op het modem of via een switch? Of draadloos, via bijvoorbeeld een draadloze verbindingsset

hoi, 

ik heb een netgear kastje en daar heb ik het tv kastje van beneden op aangesloten.

vanaf het netgear kastje een kabel aangesloten op de router.

naar boven heb ik een kabel lopen vanaf de router rechtsreeks aangesloten op de wifiversterker dus daar zit geen netgear kastje tussen.

en vanaf de wifiversterker een kabel rechtsreeks aan het tv kastje aangesloten.

hopelijk ben ik een beetje duidelijk :-)

 

Reputatie 7
Badge +16

Ik kan mij er een voorstelling van maken. Wil je eens testen hoe het gaat zonder de wifi versterker er tussen?

Je hebt het over een oude vierkante wifi versterker, is het deze van de foto, kijk dan even of de firmware de laatste update heeft gehad.

Voor de firmware, kijk effe op deze pagina, wel ver naar beneden scrollen, Hoe kan ikzelf de software van de wifiversterker updaten……., Dus laatste tabje.

https://www.kpn.com/internet/wifi-versterker.htm

Reputatie 1
Badge

Je hebt het over een oude vierkante wifi versterker, is het deze van de foto, kijk dan even of de firmware de laatste update heeft gehad.

Voor de firmware, kijk effe op deze pagina, wel ver naar beneden scrollen, Hoe kan ikzelf de software van de wifiversterker updaten……., Dus laatste tabje.

https://www.kpn.com/internet/wifi-versterker.htm

Zal even moeten kijken of ik dit voor elkaar krijg om hem een update te geven.

zijn er al nieuwere wifi versterkers in omloop van KPN of zijn dit de betaalde versies.

Hallo @Benjamin1971 , onderstaand een link voor uitgebreide info en mogelijkheden tot updaten van jouw versterker:

https://www.kpn.com/service/internet/wifi-en-modems/handleidingen-experia-box.htm#!/device/kpn/wifi-versterker

 

Er zijn nieuwere in omloop en die kun je alléén maar kopen.

Als je de wifi-manager draait kun je in aanmerking komen voor de nieuwe wifi-versterker voor de prijs van€39, in de winkel en online kost deze €99.

Schakel bij de test wel even je huidige versterker uit.

Als je een V10 of ouder modem hebt, heb je minimaal 2 versterkers nodig, daar de versterkers de wifi binnen het modem uitschakelen.

Succes.