Beantwoord

Alsnog nieuwe maand gerekend op factuur na overstap naar nieuwe provider

  • 27 May 2022
  • 4 reacties
  • 81 keer bekeken

.

icon

Beste antwoord door Nick83 27 May 2022, 17:54

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Dit is heel normaal. Gaat bij iedereen die overstapt zo. De factuur voor mei is gemaakt in april. In april liep het abonnement nog gewoon. En dus word ook gewoon een normale factuur gemaakt voor de volgende maand. Pas als u daadwerkelijk weg bent bij KPN gaat het systeem een eindafrekening maken. Deze zult u binnenkort ontvangen. 

Lijkt me allesbehalve dan normaal. Er staat toch echt heel duidelijk op de specificatie dat de abonnementskosten voor mei zijn en de gebruikskosten April. Gebruikskosten logisch, de maand april zat ik nog bin hen.  Maar abonnementkosten voor mei niet, want dan zou ik voor hetzelfde telefoonnummer bij 2 verschillende aanbieders de maand mei betalen en dat doe ik uitraard niet.

Badge +19

Volgens de voorwaarden heeft kpn 2 maanden de tijd om de slotnota te maken. Je bent hier mee akkoord gegaan.  Het beëindigen van het contract en het maken van de faktuur hebben elkaar gekruist. Als je besluit niet te betalen dan zijn eventuele kosten voor jou. Overigens werken alle providers op deze manier.

Reputatie 7
Badge +21

…. Overigens werken alle providers op deze manier.

Dat klopt 😁 @Rubje Ik weet niet (en hoef niet te weten) waar je naar toe gaat, maar ik kom van VF naar KPN en mijn abonnement is hier begin deze week begonnen. Toch betaal ik de komende maand bij VF nog vooruit. Dat krijg ik komende maand in een slotfactuur weer terug verminderd met de evt. gebruikskosten van mei.