Vraag

Automatisch afschrijven lukt niet

  • 5 October 2022
  • 10 reacties
  • 77 keer bekeken

Hallo, 

Het lukt KPN niet om het overeengekomen automatisch af te schrijven van mijn rekening. Elke keer moet ik wachten op een herinnering om het bedrag zelf over te maken. KPN gaf aan dat dit aan mijn instellingen zou liggen. Dit is niet het geval. Navraag bij mijn bank leert dat mijn instellingen automatisch afschrijven door KPN mogelijk zou moeten zijn. Afschrijven door andere partijen is wel mogelijk. De bank geeft aan dat het probleem bij KPN ligt waardoor automatische afschrijving niet mogelijk is. De vraag is: wat nu?

 

@automatisch afschrijven  Hallo, ik heb hetzelfde probleem als hier boven benoemd is. Ik heb net mijn forumprofiel aangevuld. Kan mijn probleem dan eindelijk opgelost worden? 

 

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je aangemaakt


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

10 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Hi @DoortjeD! Ik ga voor je aan het werk om het automatisch afschrijven weer aan de gang te krijgen. 

Voordat ik van onze kant iets doe moet ik nog een flauwe vraag stellen. Heb je al contact met je bank gehad om zeker te weten dat er geen blokkade is? Als dat het geval is helpt het niet van onze kant dingen opnieuw aan te vragen.

Wil je daarnaast nog bevestigen dat je bankrekening op dezelfde naam staat als je KPN abonnement? Dus ook dezelfde voorletters heeft? 

Ik hoor het graag van je of dat allemaal het geval is. 🙂

Beste Bram,

Er is geen blokkade bij de bank. Mijn achternaam  is anders gespeld op jullie factuur  dan mijn naam bekend bij de bank. Er mist een apostrof . Kun je hier iets mee?

Gr.

Reputatie 7
Badge +17

@DoortjeD ik heb een aanrvaag gedaan om opnieuw het automatisch incasseren te starten. Dit gebeurt vanaf de volgende factuur. Wat nu nog open staat zal je handmatig moeten overmaken.

Verder weet ik niet zeker of de apostrof van invloed is. Ik het systeem waar we mee werken kan ik deze niet toevoegen. Dan wordt gevraagd de eerste letter en apostrof als tussenvoegsel in te stellen. Staat het bij de bank ook zo? Of valt alles onder je achternaam?

Mocht het niet goed gaan zal ik hierover contact opnemen met de partij die over dit systeem gaat. Voorlopig verwacht ik dat mijn aanvraag ervoor zorgt dat het nu goed gaat. 

Hoi Bram, kan ik een prive bericht sturen? ik wil mijn naam niet spellen in dit forum. Mvg Doortje

Reputatie 7
Badge +17

@DoortjeD in dit geval een privébericht sturen om die informatie door te geven is prima. Maar ik zie het ook als je het in je profiel zet onder “Persoonlijke opmerkingen”. Wat je daar neerzet kan alleen gezien worden door mij en mijn collega moderators.

Prima, ga ik doen.

Reputatie 7
Badge +17

Hi @DoortjeD! Zo te zien wordt de factuur rond deze tijd afgeschreven. Wil je laten weten of het goed is gegaan met de automatische incasso? 

Beste Bram, ik heb het bedrag deze keer nog handmatig overgeboekt. Waarschijnlijk gaat het volgende maand wel goed. Ik heb het maximale incassobedrag aangepast 🙃.

Beste Bram, 

 Het is deze maand weer niet gelukt met de automatische incasso. Wil je er weer werk van maken? 

Met vriendelijke groet,

Janneke D’haene

 

 

Reputatie 7
Badge +17

@DoortjeD ga ik gelijk doen. Ik heb je achternaam gewijzigd om het tussenvoegsel los weer te geven. Als je een e-mail krijgt met de melding dat je gegevens gewijzigd zijn gaat het hierover. Je hoeft hier verder niks mee te doen.

Zodra dat is doorgelopen doe ik nogmaals een aanvraag om automatische incasso's te starten. Omdat we pas weten of dit gelukt is bij de volgende automatische incasso wacht ik die nog af.