Beantwoord

Beperkingen bij het maandelijkse opzegbare contract?

  • 4 December 2022
  • 12 reacties
  • 154 keer bekeken

Reputatie 2

Ik zit in maand-1 van mijn maandelijks opzegbare mobiele contract. 

In mijn account zie ik: “Einddatum contract 20-12-2022”, dat klopt, het is immers een maandelijkse opzegbaar contract.

Maar ik zie ook “Verlengbaar per 22-02-2023”.

Nu de volgende vragen:

  1. Wat wordt er bedoeld met “Verlengbaar per 22-02-2023”? 
  2. Wanneer kan ik mijn abonnement wijzigen? Kan dit wel bij een maand abo?

    Op de plek waar dit zou moeten kunnen (“Abonnement wijzigen”) staat: “U kunt uw abonnement één keer per maand kosteloos wijzigen. De wijziging gaat in vanaf de volgende factuurmaand.”.  Maar de opties voor/waarin je kan wijzigen zijn er niet en dus kan ik niet wijzigen! 

    Ergens op dit forum heb ik gelezen dat aanpassingen niet in maand één van een abo kunnen. En dus, als deze opties pas na één maand contract verschijnen dan gaat de verandering dus pas in maand-3 in.

    Een serieuze restrictie van een maand abo die niet gecommuniceerd wordt bij afsluiten.

 

icon

Beste antwoord door Bearded 8 December 2022, 13:22

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

12 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @Bearded ,

Als het goed is, kun je op 20 december 2022 jouw abonnement wijzigen of opzeggen. 

De wijziging of opzegging geldt dan vanaf 20 januari 2023.

Waar die verlengdatum op slaat, is mij ook niet duidelijk. 

Reputatie 7
Badge +21

Wat de datums betreft, daar zal een KPN medewerker naar moeten kijken.

De ontbrekende wijzigingsopties onder “Kies een ander abonnement” is een bekend probleem.
Dat is al een paar dagen het geval. Zie dit topic en dit topic. Ikzelf kan ook niet wijzigen.


Het is gemeld bij KPN en de specialisten zijn er mee bezig.

 

Verlengen heeft pas zin als de nieuwe Hussel abo's goedkoper zijn dan je huidig. Aangezien je die net een maand hebt is dat dus zinloos. Je kunt gewoon je abonnement (bundels) aanpassen in je MijnKPN account.

Je zit in de eerste maand begrijp ik en je hebt gekozen voor een looptijd van minimaal één maand. Opzeggen kan je dus vanaf dag 1 alweer doen, een kalendermaand later stopt het abonnement dan. 

Dat je pas na 3 maanden kunt '’verlengen'’ (= nieuw Hussel abonnement nemen) zal wel ergens in de voorwaarden staan. Maar dat is dus zinloos zolang de nieuwe propositie nog gelijk is aan je huidige. Verlengen per februari heeft alleen zin als je de maandprijs omlaag wilt (met 3 euro). Dan dus verlengen met een looptijd van minimaal 1 jaar.

Ook al heb je een abonnement van minimaal een maand genomen; het loopt zolang jij dat wilt. Jaren en jaren desnoods. Wel snijd je je zelf dan qua prijs in de vingers. Minimaal een maand is wel 3 euro per maand duurder, ook als je het “eindeloos” laat doorlopen, dan een abonnement van minimaal 1 of 2 jaar.

Reputatie 7
Badge +28

Verlengen heeft alleen zin als je nu toch wilt gaan voor een 1-jarig- of 2-jarig-abonnement. 

Want dan raak je toeslag kwijt die je nu maandelijks betaalt voor het maandelijks op kunnen zeggen. 

Reputatie 2

@RBxx  Klopt het dat ““Kies een ander abonnement” nog steeds niet is opgelost?

@Noordzee Als ik je goed begrijp kan je dus in maand-1 van je abo niet wijzigen? De eerste mogelijkheid is dus maand-2 en dit gaat dan in in maand-3? 

 

Reputatie 7
Badge +28

 

@Noordzee Als ik je goed begrijp kan je dus in maand-1 van je abo niet wijzigen? De eerste mogelijkheid is dus maand-2 en dit gaat dan in in maand-3? 

 

Juist 

Reputatie 2

@Noordzee Helder! Ik had dit graag eerder geweten c.q. begrepen. En, begrijp eigenlijk niet waarom dit is.

Reputatie 7
Badge +28

Nee, dit is nou typisch iets waar je maar niet te lang over moet nadenken. Het is zoals het is.  

Reputatie 7
Badge +21

@RBxx  Klopt het dat ““Kies een ander abonnement” nog steeds niet is opgelost?

Hoi @Bearded , het probleem ging op en neer. De afgelopen dagen kreeg ik afwisselend de opties wel en niet te zien. Vandaag is het meer stabiel, de functie werkt nu weer (bij mij).

Reputatie 2

@Noordzee Zeker.

Wat wel kan volgens mij is om mijn huidige maand abo, in zijn eerste maand, te beëindigen en dan voor de volgende maand een nieuw abo af te sluiten. Een hele omweg maar inderdaad, het is zoals het is.

Ondertussen vraag je je misschien af waarom al dit gedoe. Ik ga eind december op reis (Europa) en wil dan voor 1 maand = maand-2 van mijn een abo max data. Maar nu blijkt dat deze max data dus pas maand-3 van mijn abo in gaat, is mosterd na de maaltijd.

 

Reputatie 2

@RBxx Dat klinkt goed, dank voor de update.

Maar, ik begrijp ondertussen van @Noordzee  dat in maand-1 van een nieuw abo “Kies een ander abonnement” niet mogelijk is. Helaas.

Reputatie 2

Samenvattend ter afsluiting:

In maand-1 van een maandelijks opzegbare abo kan je:

  1. niet je abo aanpassen, dit kan pas in maand-2 en wordt dan actief in maand-3;
  2. er is een één maand opzegtermijn en dus alleen bij opzeggen van dag-1 van maand-1 heb je werkelijk een een contract voor één maand. Ik heb vandaag telefonisch mijn contract beëindigd, tel daar 4 weken bij en op 8 jan 2023 ‘ben ik er van af’.

M.b.t. b: dit stond in de e-mail die ik kreeg ter bevestiging van opzeggen:

“Laatste factuur
U hebt uw abonnement vóór de einddatum van uw lopende contract opgezegd. Na het opzeggen van uw abonnement ontvangt u van ons nog een laatste factuur. Hierop wordt de afkoopsom tot de einddatum 20-12-2022 van uw contract in rekening gebracht.”

Deze afkoopsom zou €0.00 moeten zijn, volgens de vriendelijke KPN medewerker. w gaan het meemaken.