Beantwoord

BTW op factuur met terugwerkende kracht

  • 13 January 2022
  • 5 reacties
  • 99 keer bekeken

Nu ik een eenmanszaak heb kan ik de BTW terugvragen voor de kosten van de mobiele telefoon. Op de fakturen staat de BTW niet apart vermeld, dit kan ik wijzigen voor de toekomst. Hoe kan ik de fakturen voor 2021 alsmog met aparte vermelde BTW krijgen (inclusief aanschaf toestel)?

icon

Beste antwoord door Shyrin van KPN 16 January 2022, 13:47

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Hi @Stephanie H, welkom en goed dat je contact met ons opneemt via ons forum! 

Je kunt via onze klantenservice een BTW specificatie van de facturen met terugwerkende kracht aanvragen èn, als je deze zelf niet bewaard hebt, een kopie van de aankoopbewijs van het toestel (hier staat de BTW van het toestel op vermeld). Onze klantenservice is als volgt bereikbaar:

  • Telefonisch via 0800 0402: van maandag t/m vrijdag bereikbaar tussen 8 en 20 uur en zaterdag tussen 8 en 17 uur. Zon en feestdagen gesloten. Voor storingen en technische problemen zijn wij altijd 24/7 bereikbaar.
  • Dezelfde openingstijden gelden ook voor onze chat. Je kunt via onze contactpagina een chat opstarten door te klikken op ‘Administratie’ en vervolgens op “Ik heb een andere vraag en wil graag contact hebben'. Je kunt dan een chat starten door op ‘Naar chat’ te klikken.
  • Of via ons: vul jij jouw profiel aan met jouw volledige naam, het klantnummer, postcode en huisnummer, geboortedatum van de contractant en de laatste 3 cijfers van het rekeningnummer wat bij ons bekend is?
    In het vakje ‘Persoonlijke opmerkingen’ kun je extra informatie kwijt. Geef je hier een seintje als je het profiel aangevuld hebt? Dan weet ik dat ik voor je aan de slag kan!
Reputatie 7
Badge +16

Ik heb niets meer van je gehoord dus ga ik ervan uit dat je de BTW specificaties inmiddels ontvangen hebt. Anders hoor ik het graag!

Beste Shyrin, Dank voor je reactie. Ik heb uitgebreid contact gehad telefonisch met de klantenservice, zij geven aan geen BTW facturen te kunnen sturen met teugwerkende kracht dus dit kost mij veel geld.

 

Beste Shyrin, Dank voor je reactie. Ik heb uitgebreid contact gehad telefonisch met de klantenservice, zij geven aan geen BTW facturen te kunnen sturen met teugwerkende kracht dus dit kost mij veel geld.

 

Hallo @Stephanie H dan had je beter bij het aangaan van je abo of het beginnen van je zaak meteen aan kunnen geven dat je BTW-gespecificeerde facturen moet hebben.

Overleg even met je boekhouder of belastingdienst wat de mogelijkheden zijn over de periode dat je geen BTW-gesplitste facturen hebt ontvangen.

 

Reputatie 7
Badge +16

Zonde, @Stephanie H. Ik sluit mij aan bij de opmerking van JanD en wil toch graag zelf nakijken of de BTW specificaties wel of niet beschikbaar zijn. Wil jij jouw klantgegevens noteren in jouw Forum profiel en hier een seintje geven als je dat gedaan hebt? :point_down_tone4:

 

  • Of via ons: vul jij jouw profiel aan met jouw volledige naam, het klantnummer, postcode en huisnummer, geboortedatum van de contractant en de laatste 3 cijfers van het rekeningnummer wat bij ons bekend is?
    In het vakje ‘Persoonlijke opmerkingen’ kun je extra informatie kwijt. Geef je hier een seintje als je het profiel aangevuld hebt? Dan weet ik dat ik voor je aan de slag kan!

Â