Beantwoord

Waarom kan je geen mail sturen naar KPN? Ik wil per mail een klacht indienen.

  • 20 March 2023
  • 17 reacties
  • 355 keer bekeken

Wie denkt KPN dat ze zijn door WEL éénzijdig via een noreply-eMail adres contact met de Klant te communiceren, maar vervolgend NIET toestaat dat de Klant daarop kan reageren via e-Mail!

Die Chatbox is een Joke, daar ze niet begrijpen wat je bedoelt en als je dan uiteindelijk een medewerker krijgt, blijkt dat als de grond onder zijn/haar voeten te heet wordt, men gewoonweg de verbinding verbreekt.

Is KPN nou helemaal van het padje af? 

icon

Beste antwoord door Jan van KPN 21 March 2023, 12:13

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

17 reacties

Ik wil gewoon per e-Mail een Klacht Indienen en heb (lees: WIL)  géén Social Media accounts om daar te plaatsen!

 

Reputatie 7
Badge +24

Klacht indienen kan hier:

https://www.kpn.com/algemeen/klacht.htm

Mailen met KPN kan niet.

Ik ben het helemaal met de vraagsteller eens !
Is al vaak ter sprake gekomen hier, bv dit :
 

 

Badge +19

Mailen is toch een beetje ouderwets geworden.  Faxen, de telex en de postduif werkt ook niet meer. Gewoon met de tijd meegaan. 

Joep1965,

Ik HEB een geheel bekabeld Netwerk thuis, maar heb bv. Sonos Move boxen die via WiFi en/of Bluetooth gekoppeld moeten worden en juist DAT gaat niet! Overigens mag mailen in jouw visie ouderwets zijn, de National Ombudsman en anderen zijn het geheel met me eens dat een Bedrijf niet éénzijdig met jou kan communiceren via noreply-email adressen, maar andersom moet je via andere wegen dat doen! Ik heb (en WIL) geen Social Media accounts als FB/Twitter/Instagram!

Badge +19

De klantenservice weet niets van de appartuur die je aan wil sluiten.  Je zal hiervoor bij de klantenservice van bijvoorbeeld Sonos moeten zijn. Wellicht dat er een forumlid is die verstand heeft van Sonos. Als jouw oven niet warm wil worden bel je toch ook de fabrikant en niet de energiemaatschappij 😉

Reputatie 7
Badge +12

Goedemorgen @KPNisaJoke en welkom hier op ons forum.

Je kunt een klacht online indienen, zie daarvoor het bericht van @Nick83

Mailen is inderdaad niet mogelijk. Zelf sturen we inderdaad wel mails alleen is dat een ander soort communicatie dan van klant naar KPN. We hebben ontzettend veel afdelingen en die zouden dan allemaal een eigen mailadres moeten krijgen. Daarom is er gekozen voor de ingangen die we nu hebben en daarmee bereik je ons nu eenmaal sneller mee dan via een mailtje. 

Ik heb mijn Sonos apparatuur al sinds 2019, werkte altijd op het KPN netwerk in 2019-2021, ben naar Ziggo gegaan in 2022, maar terug bij KPN sinds 16/02/2023, maar nu werkt het ineens niet meer. Vroeger kwam er nog gratis een monteur van KPN bij je langs om te zorgen dat ALLES werkte voordat je abonnement inging, nu betaal je EUR.25,00 activatiekosten en het enige wat KPN doet is de apparatuur opsturen! Wat voor een Klantenservice is dat dan?

Reputatie 7
Badge +12

Hoi @KPNisaJoke,

Wat voor pakket heb je nu? Als je nu TV+ hebt dan kun je de Sonos app gebruiken. Wel is het zo dat dit externe apparatuur is. Daar sturen we nooit een monteur voor aan. We zorgen er voor dat je internetaansluiting werkt maar je eigen (externe) apparatuur dien je zelf aan te sluiten. 

Vroeger kwam een KPN monteur langs om je gehele huis te bekabelen, zoals ze dat bij mij in 2019 gedaan hebben. Wat nu als nu alles opnieuw bekabeld had moeten worden? Daar moet je dan OOK EUR.25,00 “Activatie-Kosten” voor betalen? Ik heb nu een Hussel 1-Gbit Pakket (waarvan de 1Gbit, zowel upload als download natuurlijk NOOIT gehaald wordt)!

Reputatie 7
Badge +12

Iedereen die nieuw klant wordt, betaalt eenmalig 25 euro activatiekosten @KPNisaJoke.

Wat betreft de snelheid; hoe meet je die? Via de wifi of met een bekabelde verbinding? Als jij een abonnement hebt van 1 GB dan betekent dit dat dit de snelheid is die binnenkomt op het modem. Als je daar een pc of laptop met kabel op aansluit, dan zou je de snelheid van 1 GB moeten halen (mits je eigen apparatuur deze snelheid natuurlijk ook aan kan). Als je via de wifi gaat werken, lever je altijd snelheid in omdat een wifi signaal zich door de lucht moet verplaatsen. Daarbij heb je te maken met omgevingsfactoren die invloed hebben op een wifi signaal. Hierbij kun je denken aan de bouw van een woning, isolatie, andere wifi netwerken in je omgeving, muren, deuren, plafonds, magnetrons, vloerverwarming etc. etc. Allerlei zaken die van invloed kunnen zijn op je wifi signaal. Voor wat meer context raad ik je aan om dit bericht eens door te nemen!

JanZ_, Grappenmaker! Ik heb inmiddels mijn 25 euro activatiekosten retour gekregen! Ik heb een geheel bekabeld netwerk, maar haal bij lange na NIET de 1GB snelheid die zgn. binnenkomt op het modem. Volgens mij moeten aanbieders vanaf 2024 of 2025 aantonen dat de snelheid die ze “verkopen” ook de snelheid is die gehaald wordt, want nu is het is slechts “natte vinger” werk, waarbij deze snelheden totaal NIET gehaald worden! Ik gebruik amper WiFi!

Reputatie 7
Badge +12

Bedankt voor je terugkoppeling @KPNisaJoke

Wat voor snelheid meet je op dit moment dan precies? 

Een bedrijf in Nederland is wettelijk verplicht een mailadres te publiceren op hun site om contact mee op te kunnen nemen. Klachten hierover kunnen bij het ACM (https://www.acm.nl/nl/contact/tips-en-meldingen/uw-tip-of-melding-doorgeven-aan-acm)gemeld worden.

Badge +19

@Jordin van Doorn maar waarom zou je nog willen mailen? Er zijn toch echt veel betere manieren om in contact te komen met een bedrijf. Het is 2023!!!

@Joep1965 , het gaat er niet om of je wel of niet wilt mailen. Het gaat erom dat er een mogelijkheid is om te mailen, die ook nog eens wettelijk verplicht is.
 

Badge +19

Dat betwijfel ik dus. Volgens mij mag het ook een formulier op de site zijn wat je in kan vullen.  En dat is er. Wellicht heb je een bron waaruit die verplichting blijkt.