Beantwoord

Extra belkosten door bellen met klantenservice bij geen internet

  • 24 May 2022
  • 4 reacties
  • 53 keer bekeken

Afgelopen maand ineens geen WiFi, dus de telefoon gepakt en gebeld. Krijg ik een dame aan de telefoon. Deze probeerde achter mijn gegevens te komen maar haar computer loopt vast. Ik wachten, ik vraag nog” dit kost mij €1,- per minuut”, geen probleem ze zou het oplossen. Na 32 minuten en de hulp van een collega, blijkt mijn modem verouderd. Twee dagen geen WiFi, wel extra 100 ga voor mijn mobiel.

Wat schetst mijn verbazing, de rekening! €32 buiten mijn bundel!

icon

Beste antwoord door Anonymous 24 May 2022, 13:11

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Hallo @Liesjenak naar KPN bellen kost geen geld als je belt via 0800 0402. Je hebt waarschijnlijk een betaalnummer gebeld, dat kan duur uitvallen, maar de kosten worden ook vermeld als je dat betaalnummer belt en kun je meteen ophangen dn dan heb je waarschijnlijk niet gedaan.

 

 

Toen de dame zei dat haar computer vast liep en dat ik even moest wachten, heb ik gezegd dat het mij €1,- per min kost, dat was niet zo volgens de dame in kwestie

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @Liesjenak 

Daar had de dame ook gelijk aan, ze  ze kon niet zien dat je door een peperdure doorschakeldienst  was doorgeschakeld naar het gratis nummer van de KPN.
Toen je zag dat het €1,- p minuut ging kosten had je gelijk moeten ophangen.
Voortaan het gratis nummer 0800 0402 bellen.

Toen de dame zei dat haar computer vast liep en dat ik even moest wachten, heb ik gezegd dat het mij €1,- per min kost, dat was niet zo volgens de dame in kwestie

 

Dat klopt ook, het bellen van de KPN klantenservice is een 0800 nummer en gratis. Jij hebt waarschijnlijk gebruik gemaakt van een doorschakeldienst en dat kan de klantenservice van KPN niet weten. 

Bij het programma Radar staat het duidelijk uitgelegd:

https://opgelicht.avrotros.nl/hulp/vraag-antwoord/artikel/dure-doorschakeldiensten-voor-de-telefonische-klantenservice-van-de-belastingdienst-kpn-en-ziggo-is-dat-oplichting/