Beantwoord

Geen btw factuur van het mobiele toestel gekregen bij het contract

  • 1 December 2022
  • 11 reacties
  • 67 keer bekeken

Op 15 november 2022 heb ik mijn abonnement verlengd en daarbij ook een toestel genomen via KPN.

Dit toestel heb ik in een keer betaald.

In het besteloverzicht wat ik van kpn heb ontvangen staat dat over alle genoemde prijzen btw wordt geheven. Tevens staat er nergens op de site of in de algemene voorwaarden of in de tarieven dat er uitzonderingen hierop zijn.

Op mijn factuur staat het toestel zonder btw. Na heel vaak bellen ben ik nog geen steek verder.

Je mag er van uit gaan als er nergens staat dat het zonder btw is en als er in de besteloverzicht staat alles is met btw dat dat klopt.

Ik wil de btw aftrekken maar krijg geen correcte btw factuur.

Bij kpn telefoonlijn loop ik tegen een muur van onwil op. Van het kastje naar de muur wordt ik gestuurd.

Zo kan ik ook mijn winsten omhoog krijgen als bedrijf.

Wat moet ik doen om een correcte btw factuur te krijgen voor aftrek doeleinden.

icon

Beste antwoord door saskia1930 7 December 2022, 20:53

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

11 reacties

Hallo @saskia1930 ben je een zakelijke klant i.v.m. de BTW, dan even bellen met 0800 0403, de zakelijke helpdesk van KPN.

Succes.

 

 

Ik ben klant en heb een eigen bedrijf, hiervoor gebruik ik de telefoon en de btwbonnen. Dit staat los van of ik een zakelijke klant ben.

Wat moet ik doen om die btw bon te kunnen krijgen

 

Ik ben klant en heb een eigen bedrijf, hiervoor gebruik ik de telefoon en de btwbonnen. Dit staat los van of ik een zakelijke klant ben.

Wat moet ik doen om die btw bon te kunnen krijgen

 

Dan ben je dus een zakelijke klant, want alleen een zakelijke klant heeft bonnen nodig met aparte BTW-vermelding, alleen weet KPN dat blijkbaar niet en word je als consument behandeld en aan consumenten hoeft KPN alleen maar facturen inclusief BTW te sturen.

Dus toch even contact opnemen met de zakelijke helpdesk, 0800 0403.

 

Dank je Jan, maar waarom reageerd KPN zelf niet?

Dank je Jan, maar waarom reageerd KPN zelf niet?

Hallo @saskia1930 omdat dit geen chatdienst is, maar forum door en voor consumenten c.q. klanten van KPN.

Moderators die dit forum beheren reageren wel indien ndig, maar op volgorde van binnenkomst en daar het nogal druk is, kan het wel 1 of meerdere dagen duren voordat je een reactie krijgt.

 

Hi @JanD dank u voor uw uitleg.

Dan wacht ik nog even rustig af.

Ik zie in andere strings dat het namelijk wel opgelost kan worden door een moderator.

En omdat dit een forum is van KPN ga ik ervan uit dat zij ook meelezen.

Hallo, kan een van de moderators hier op reageren alstublieft?

Ik zie in andere post die hetzelfde zijn dat het wel opgelost kan worden.

Mvg

Hallo @saskia1930 ik schreef gisteren dat het meerdere dagen kan duren voordat er door KPN gereageerd wordt,dus geduld s.v.p.

 

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @saskia1930, welkom hier. 

Je komt zeker aan de beurt. Wij lezen alles en reageren daar waar nodig. 

Zou je jouw profiel van gegevens willen voorzien. Hoor ik van je als je dat gedaan hebt, dan ga ik kijken of ik de BTW bon kan sturen. 

Hi @Bart_Z ik heb de oplossing inmiddels gevonden via een van de andere posts die hier ook over gaan.

Kennelijk is er een aparte website https://mijn-bestelling.kpn.com/inloggen/ waar je je factuur kan vinden van het toestel met gewoon de btw apart vermeld.

Echter blijf ik het heel raar vinden waarom dit niet te vinden is in de mijn.kpn site. Daar vind je alleen een factuur met een duidelijke vermelding dat er geen btw van toepassing is op het toestel.

Waarom wordt het zo omslachtig gedaan, je gaat bijna denken dat er iets schimmigs aan de hand is.

Maar dank u voor het antwoorden en de tijd te nemen.

Voor mij is het nu opgelost.

Ik hoop dat deze comment andere ook gaan helpen.

Mvg

Reputatie 7
Badge +20

Fijn dat het nu opgelost is. Mocht je nog meer vragen krijgen, laat het dan weten.Â