Beantwoord

Graag ontvang ik de overeenkomst van een e-mail extra abonnment

  • 17 March 2023
  • 10 reacties
  • 146 keer bekeken

In 2003 is er blijkbaar iets aangegaan, naar nu verluidt betrof dat een E-mail Extra account.

Tot heden wordt er maandelijks een auto incasso afgeschreven van KPN BV  € 7,12 (in 2022). Tot en met april 2023.

Ik wil het contract wat toen is opgesteld graag ontvangen. In een telefonisch contact met de klantenservice, kan daar niet in worden voorzien, terwijl de verbintenis nog loopt. Ik wil het contract inzien om de rechtgeldigheid van de gemaakte afspraken te kunnen toetsen. 

Vr. Groet, Joz

icon

Beste antwoord door Bram van KPN 18 March 2023, 20:14

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

10 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Welkom op het forum @Joz33!

De bewaartermijn voor contracten is bij ons 7 jaar. Het is dus niet mogelijk die nu nog te sturen. 

Als je het abonnement wilt opzeggen, bel dan 0800-0402. Dan helpt een medewerker je dit in orde te maken. 

Ik had al sterk mijn twijfels of er ooit sprake was van een bepaalde abonnement vorm. Als die met de voorwaarden die toen zijn aangegaan niet getoond kan worden is er dus hoogstwaarschijnlijk 20 jaar lang ten onrechte via een auto incasso geld afgeschreven door de kpn. En eis ik per direct desnoods via een rechterlijke stap dat er gestorneerd wordt door de kpn bv. 

Reputatie 7
Badge +28

@Joz33 

Het is altijd mogelijk geweest om tegen extra kosten een extra account te kopen. 

https://www.kpn.com/service/internet/e-mail/e-mail-webmail-e-mailaccount-en-e-mailadres.htm

E-mailaccount

Een e-mailaccount kun je vergelijken met een fysieke postbus. Een postbus bestaat uit een adres en een postvak in. Je kunt tot 6 extra accounts aanmaken. 

Wil je een extra e-mailaccount bestellen? Dit voeg je makkelijk toe aan je abonnement in MijnKPN.

 

Ik heb het net geprobeerd, momenteel kost een extra e-mailaccount 1,98 per maand. Maar na ruim twintig jaar indexaties kan het zomaar zijn dat je nu 7,12 daarvoor betaalt.   

(Ik weet vrijwel zeker dat je vroeger niet meer dan twee e-mailaccounts standaard had bij je abonnement, kennelijk is dat tegenwoordig zes e-mailaccounts.) 

Maar je bent altijd zelf verantwoordelijk voor jouw abonnement + aanvullingen. Voor nu lijkt het me belangrijk dat je het zo snel mogelijk opzegt via 0800-0402. Dat kan morgen weer vanaf 8.00. 

 

Wat ik moet verstaan onder een  e-mail account is mij bekend, dank voor de moeite.

Mijn punt is dat de auto afschrijvingen niet rechtsgeldig zijn!

Ik bestrijd namelijk dat er in 2003 een bepaalde abonnementsvorm is afgesloten onder de voorwaarden die de Kpn bv hanteert.

Nogmaals, ik zie het bewijsstuk graag tegemoet, waarin ook melding wordt gemaakt van de indexaties en de wijze waarop de klant hiervan in kennis gesteld wordt.

De rekeninghouder heeft naast prive in haar werksituatie met meerdere rekeningen te maken gehad waarvan ook Kpn, waardoor zij niet voldoende opmerkzaam is geweest van deze afschrijvingen van haar privé rekening. Anders was er uiteraard eerder op gereageerd.

Bij het uitblijven van een afdoende antwoord van de Kpn, leg ik het neer bij mijn rechtsbijstand verzekering, die eerdere kwesties naar mijn volle tevredenheid hebben opgelost.

Reputatie 7
Badge +17

@Joz33 ik wil voor de rechtsgeldigheid wijzen op de algemene voorwaarden. Meer kan ik daarin niet voor je betekenen. 

Reputatie 7
Badge +24

U bent er zelf verantwoordelijk voor om uw bankrekening te controleren. Als daarop iets gebeurt wat volgens u niet hoort, dan moet u aan de bel trekken. Dat had u dus vele jaren geleden al moeten doen.

U kunt nu het abonnement opzeggen. Dan word het stopgezet en zal er niets mee afgeschreven worden.

Je bent bij de wet niet verplicht je auto incasso te checken. Vaak ook lastig bij een gezamelijke bankrekening, om eens wat te noemen, de rechter zal dit waarschijnlijk wel benoemen maar dit is geen doorslaggevend argument. omdat er redenen zijn die dit kunnen weerleggen.

Ik wil gebruik maken van de wet Algemene verordening gegevensbescherming hoogstwaarschijnlijk artikel 15, omdat ik sterke redenen heb dat het e.e.a. niet klopt. 

Reputatie 7
Badge +17

Je bent bij de wet niet verplicht je auto incasso te checken. Vaak ook lastig bij een gezamelijke bankrekening, om eens wat te noemen, de rechter zal dit waarschijnlijk wel benoemen maar dit is geen doorslaggevend argument. omdat er redenen zijn die dit kunnen weerleggen.

Ik wil gebruik maken van de wet Algemene verordening gegevensbescherming hoogstwaarschijnlijk artikel 15, omdat ik sterke redenen heb dat het e.e.a. niet klopt. 

Ik mag en kan hier geen advies over geven. 

Als er zaken zijn waar ik als moderator bij kan helpen hoor ik het graag. Maar dit is niet de juiste plek om dit gesprek aan te gaan. 

Reputatie 7
Badge +24

Je bent bij de wet niet verplicht je auto incasso te checken.

Nee, natuurlijk niet. Maar je moet dan niet achteraf zeuren dat er dan al 20 jaar iets afgeschreven word wat je niet wist. En dan verwachten dat het wel ff allemaal teruggestort word.

Reputatie 7
Badge +12

Heb je ook de uitleg over het forum gelezen? Die zijn op deze pagina te lezen:

 

Zo lees je bijvoorbeeld:

Op het KPN Forum vind je alles over onze diensten en producten. Dit is dé plek waar we met elkaar in gesprek gaan. De KPN-community denkt met je mee en helpt bij het vinden van een antwoord op jouw vraag! We discussiëren ook graag over uiteenlopende KPN-gerelateerde onderwerpen, delen de nieuwste informatie én jij kunt anderen helpen met het delen van kennis.

 

Dit forum is dus bedoeld voor de community door de community waarbij moderators meekijken en mee helpen/ingrijpen wanneer het nodig is. In dit geval heb je blijkbaar een juridisch geschil en zal je ook bij de afdeling over juridische zaken zullen aankloppen. Dit forum is dan ook uiterst ongeschikt voor dit soort vragen en zal je zoals je hebt gezien van mede-forumbezoekers hun mening krijgen.