Beantwoord

Gratis 2 SuperWifi bij verhuizing. Waarom heb ik daar geen recht op?

  • 21 January 2022
  • 15 reacties
  • 350 keer bekeken

Reputatie 1

Medio juli 2021 zijn wij verhuisd. Op het ‘oude’ adres gebruik makend van KPN (het hele pakket).  Hetzelfde pakket mee verhuisd naar ons nieuwe adres. Alles is geïnstalleerd door een monteur, tot stand gekomen via KPN. Op de datum van installatie van het pakket heb ik bij de monteur navraag gedaan naar het verhuiscadeau: 2 gratis SuperWifi punten. Reactie monteur: “daar komt u niet voor in aanmerking omdat u hetzelfde pakket blijft gebruiken". Echter….bij nader inzien twijfel ik aan de juistheid van deze informatie. Volgens mij komen wij wel in aanmerking voor deze SuperWifi punten. Relevant omdat de internetverbinding op het verste punt in ons appartement (niet supergroot) niet optimaal is. Ik kom alsnog graag in aanmerking voor dit verhuiscadeau. Overigens, verder tevredenheid over de uitgevoerde werkzaamheden van de monteur.

icon

Beste antwoord door Alexandra van KPN 1 February 2022, 09:37

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

15 reacties

Badge +19

Heb je ergens gelezen dat je bij verhuizing in aanmerking komt voor gratis super wifi's? Ik dacht dat het alleen voor nieuwe klanten is/was.

Heb je ergens gelezen dat je bij verhuizing in aanmerking komt voor gratis super wifi's? Ik dacht dat het alleen voor nieuwe klanten is/was.

https://www.kpn.com/search.htm?q=Verhuizen

Hallo @Joep1965 

Reputatie 1

Geen twijfel mogelijk over 2 gratis super wifi's. Juist ook voor bestaande klanten. Immers, het gaat om het feit dat je klant blijft bij KPN terwijl je verhuist. Verhuizen zou reden kunnen zijn om abonnement op te zeggen. Het is terug te vinden op de site van KPN. Zie Service&Contact. Vervolgens ‘Administratie’ en tot slot ‘Verhuizen'. Ook vermeldenswaard: nergens staat dat je een aanvraag in moet dienen om in aanmerking te komen voor de gratis super wifi's. Het is dus aangeduid als een ‘echt’ cadeau. Overigens, ik heb voldoende aan een (1) super wifi.

Reputatie 7
Badge +24

U heeft ook geen korting gekregen? 3 × 20 euro? 

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @Kuipers50 

Er is inderdaad nu een actie (klik) waarbij je bij verhuizen kan kiezen voor 2 Super WiFi's. Ik weet niet of deze actie ook al actief was in juli 2021. Hier zal een KPN medewerker een antwoord op moeten geven.

Eén ding is zeker. Je kan niet met terugwerkende kracht aanspraak maken op een actie van nu.
Acties hebben een begin- en einddatum.

Reputatie 7
Badge +19

Nog van harte welkom op ons forum @Kuipers50! Er is al flink wat hulp toegesneld in jouw topic, goed om te zien. Ons forum is hoofdzakelijk voor en door klanten, we hebben verschillende behulpzame gebruikers die anderen graag op weg helpen. 

Ben je wijzer geworden uit de reacties hier? De aanbiedingen en mogelijkheden verschillen van tijd tot tijd, ik weet niet zeker of de huidige aanbieding met SuperWifi er in juli 2021 al was. Heb je in juli gebruik gemaakt van een ander aanbod, bijvoorbeeld een korting? Ik raad je aan om daarvoor ook even de bevestiging van je verhuizing te controleren die je destijds hebt ontvangen, eventuele acties staan altijd in de bevestiging vermeld.

Reputatie 1

Goedemorgen en dank voor reactie(s). Jazeker, ik weet zeker dat de betreffende aanbieding er medio 2021 was. In de ‘bevestiging van verhuizing’ kan ik het niet terugvinden. Ik bewaar veel in mijn PC en ik print veel. Zo ook heb ik een print gemaakt van de betreffende aanbieding: “Verhuis je KPN mee naar je nieuwe huis?". 

Gratis 2 SuperWifi punten of korting. Voor het eerste zou ik volgens de monteur niet in aanmerking komen. Van het tweede (de korting) heb ik geen gebruik gemaakt omdat mijn voorkeur, toen ook al, uitging naar de WifiPunten. 

De print die ik heb gemaakt is duidelijk. Helaas, de print is niet voorzien van een datum. Maw ik kan het op die manier niet ‘hard’ maken dat het aanbod destijds van toepassing was.

Reputatie 7
Badge +28

@Kuipers50 @Alexandra 

Volgens mij is deze actie nu nog geldig, want het staat nu gewoon nog op deze website: 

https://www.kpn.com/service/administratie/verhuizen.htm

 

Verhuiscadeau

Verhuis je KPN mee naar je nieuwe huis? Dan krijg je van ons gratis 2 SuperWifi punten t.w.v. 199,- cadeau! Heb je al SuperWiFi? Kies dan 6 maanden 20,- korting op je abonnement. Geef je nieuwe adres zo snel mogelijk aan ons door, dit kan al 3 maanden voor je verhuisdatum.

 

Het aanbod is er al sinds maart 2021 ! 

bron : moderator Shyrin 

Sinds maart 2021 bieden wij het aanbod wat Hansaanzet in zijn reactie noemt aan. Je kunt het aanbod nog steeds vinden op onze website: Verhuis je KPN mee naar je nieuwe huis? Vanuit ons een extra waardering voor klanten die gaan verhuizen. Heb je voldoende aan dit inzicht of is eigenlijk je vraag of je alsnog gebruik kunt maken van dit aanbod? :wink:

 

 

In dat topic heeft Shyrin alsnog gratis de Super-Wifi-punten verstuurd naar de klant.

Mijn verzoek aan @Alexandra om dit dan nu ook voor @Kuipers50 te doen. 

(Ik ga er vanuit dat er geen gebruik is gemaakt van de actie zes maanden twintig euro korting.) 

Reputatie 7
Badge +28

@Kuipers50 

Zou je het Forum profiel  willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer en klantnummer?  Deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is. 

Reputatie 1

Profiel heb ik aangevuld met de gevraagde gegevens.

Zoals aangegeven kom ik (alsnog) graag in aanmerking voor de gratis Super-Wifi-punten.

Ook met 1 x gratis Super-Wifi-punt ben ik content. Dan krijg ik bereik in mijn huis op het punt waar dat nu onvoldoende is of helemaal niet.

Reputatie 7
Badge +19

Dank voor de extra informatie en het uitzoekwerk @Noordzee!

@Kuipers50 Fijn dat je je gegevens op advies van Noordzee ingevuld hebt. Ik heb ze erbij gepakt. Je hebt je verhuizing telefonisch doorgegeven in juni zie ik. Dankzij Noordzee weten we dat de actie toen inderdaad al liep. Het gekke is alleen dat je bij het doorgeven van de verhuizing geen actieaanbod gekozen hebt. Daarom ben ik nieuwsgierig naar, als je van de actie af wist, waarom je dit telefonisch niet meteen aangegeven hebt? Ik kan me goed voorstellen dat je er graag gebruik van wilt maken. En waarom ruim een half jaar wachten voordat je het wilt rechtzetten? Ik heb daarnaast ook de bon van de monteur gezien, daar staat niets op over SuperWifi. Er staat wel op dat hij je wifi getest heeft en alles goed werkt. 

Met dit alles bij elkaar kan ik niet goed rijmen hoe de situatie in elkaar zit. Vandaar mijn vragen, ik zie je reactie graag tegemoet.

Reputatie 1

Ik lees dat de klant bij verhuizing 2 KPN SuperWifi punten cadeau krijgt. Op iedere plek in je nieuwe huis supergoeie wifi.

Ik ben in de - naar achteraf blijkt naïeve - veronderstelling geweest dat de monteur deze bij zich zou hebben. Immers, de klant krijgt de punten cadeau (dat ik het aan moest vragen, is mij ontgaan). Vandaar ook dat ik de monteur er op de dag van installeren op heb aangesproken. Waarbij zijn reactie was, zoals eerder is aangegeven, dat er dan ook sprake zou moeten zijn van een pakketwijziging.

Van het laatste is mij dus achteraf gebleken dat een pakketwijziging geen noodzaak is om in aanmerking te komen voor de wifipunten.

Op dat moment heb ik gedacht: helaas maar ik zal gezien de afmeting van ons appartement wel geen probleem hebben met het signaal. Maar dat blijkt dus wel het geval te zijn.

Het heeft enige tijd geduurd voordat ik het nu aankaart. Weliswaar hebben we niet onmiddellijk onze intrek genomen in het appartement (de keuken ontbrak nog enige tijd), niettemin heb ik langere tijd genoegen genomen met een zwak signaal zodra ik mij wat verder van het ontvangststation bevond.

Ik ben overigens niet de enige in ons (kleinschalig) appartementencomplex. Van meerdere kanten heb ik hetzelfde bericht ontvangen: zwak signaal zodra de afstand wat groter wordt. 

Vandaar mijn initiatief nu. Met de kanttekening dat ik het jammer vind destijds met een kluitje in het riet te zijn gestuurd. Hand in eigen boezem: ik had het ook eerder aan kunnen kaarten. 

Hopelijk kom ik alsnog in aanmerking voor de SuperWifipunten. Eerder aangegeven: met 1x SuperWifi moet ik het ook kunnen redden.

Reputatie 7
Badge +28

Ook ik ben benieuwd naar de reactie van @Alexandra . 

Reputatie 7
Badge +19

Ik lees dat de klant bij verhuizing 2 KPN SuperWifi punten cadeau krijgt. Op iedere plek in je nieuwe huis supergoeie wifi.

Ik ben in de - naar achteraf blijkt naïeve - veronderstelling geweest dat de monteur deze bij zich zou hebben. Immers, de klant krijgt de punten cadeau (dat ik het aan moest vragen, is mij ontgaan). Vandaar ook dat ik de monteur er op de dag van installeren op heb aangesproken. Waarbij zijn reactie was, zoals eerder is aangegeven, dat er dan ook sprake zou moeten zijn van een pakketwijziging.

Van het laatste is mij dus achteraf gebleken dat een pakketwijziging geen noodzaak is om in aanmerking te komen voor de wifipunten.

Op dat moment heb ik gedacht: helaas maar ik zal gezien de afmeting van ons appartement wel geen probleem hebben met het signaal. Maar dat blijkt dus wel het geval te zijn.

Het heeft enige tijd geduurd voordat ik het nu aankaart. Weliswaar hebben we niet onmiddellijk onze intrek genomen in het appartement (de keuken ontbrak nog enige tijd), niettemin heb ik langere tijd genoegen genomen met een zwak signaal zodra ik mij wat verder van het ontvangststation bevond.

Ik ben overigens niet de enige in ons (kleinschalig) appartementencomplex. Van meerdere kanten heb ik hetzelfde bericht ontvangen: zwak signaal zodra de afstand wat groter wordt. 

Vandaar mijn initiatief nu. Met de kanttekening dat ik het jammer vind destijds met een kluitje in het riet te zijn gestuurd. Hand in eigen boezem: ik had het ook eerder aan kunnen kaarten. 

Hopelijk kom ik alsnog in aanmerking voor de SuperWifipunten. Eerder aangegeven: met 1x SuperWifi moet ik het ook kunnen redden.

@Kuipers50 Dankjewel voor de uitgebreide uitleg. Ik snap (nu helemaal) dat het zo gelopen is. En aangezien je dit aanbod gemist hebt bij je verhuizing, wat niet had gehoeven, zorg ik er bij uitzondering voor dat je alsnog twee SuperWifi's toegestuurd krijgt. Ik vraag ze voor je aan, je ontvangt daarvan een bevestiging per e-mail. Ik verwacht dat je daarna ze binnen enkele dagen wel in huis hebt :) Ik hoor graag of alles is gelukt.

En daarbij misschien handig, we hebben speciaal een topic gemaakt met alles over de installatie en gebruik van SuperWifi!

Reputatie 1

Goedemorgen en dank voor de coöperatieve opstelling. Zodra de postbesteller zich meldt met deze SuperWifi, laat ik dat per omgaande weten.