Beantwoord

Het lukt maar niet om mijn abonnement op te zeggen

  • 21 November 2022
  • 11 reacties
  • 111 keer bekeken

Ik ben al sinds augustus bezig met het opzeggen van mijn abonnementen bij KPN, ivm overstappen op glasvezel.

Mijn apparatuur is netjes terug gestuurd, maar ik blijf facturen ontvangen. De klantenservice stuurt mij al maanden van het kastje naar de muur.. 

Nee mevrouw, u hoeft echt niet te betalen want het is onze fout. Net als je denkt nu is het echt geregeld, krijg je de volgende factuur weer. Klantenservice is zeer slecht bereikbaar, en als ze dan vanmiddag na 1 uur en 7 minuten aan de lijn te hebben gehangen, zelf het gesprek afbreken, weet ik het ook niet meer. 

Hoe moet ik dit nu aanpakken?

icon

Beste antwoord door Shyrin van KPN 26 November 2022, 14:08

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

11 reacties

Hallo @friese strijder ben je dan overgestapt op glasvezel van een andere provider dan KPN?

 

Ja, ik ben overgestapt in juli, naar glasvezel van delta. KPN legt geen glasvezel aan in het buitengebied, dus daarom het abonnement opgezegd. En alle apparatuur netjes terug gestuurd, zoals gevraagd. 

Reputatie 7
Badge +16

Goedemiddag @friese strijder, hier een Groningse strijdster! 😉😊

Irritant dat dit zo moeizaam gaat. Ik help je graag verder en heb de volgende vragen:

  • Hoe is het abonnement bij ons opgezegd: heb je dat zelf gedaan of via een overstapservice?
  • Heb je een bevestiging van de opzegging ontvangen?
  • Per wanneer ben je precies overgestapt?

Wil jij ook jouw klantgegevens noteren in jouw forum profiel? Graag jouw volledige naam en geboortedatum, klantnummer en postcode + huisnummer. De vakjes waar “Privé” achter vermeld staat, zijn uitsluitend in te zien door mij en mijn collega's van het KPN Forum Team.
In het vakje ‘Persoonlijke opmerkingen’ kun je eventueel extra informatie kwijt.

Ik wacht jouw reactie af!

Zoals het nu staat zijn ze er mee bezig bij KPN. Ik ben deze week door jullie gebeld. Ze snapten zelf ook niet hoe het allemaal kan. Er zat een blokkade op het abonnement? (Meestal blokkeren wij zelf de boel 🚜 maar nu doet een ander het dus 🤣).  Ik hoefde voor nu, niks te doen en wacht het maar af. 

 

Reputatie 7
Badge +16

Er zat een blokkade op het abonnement? (Meestal blokkeren wij zelf de boel 🚜 maar nu doet een ander het dus 🤣).  

Haha! 😆
 

Ik hoefde voor nu, niks te doen en wacht het maar af. 

Goed, dan wachten we het af. Trek hier wel aan de bel als er nog hulp nodig is!

Ik trek maar weer aan de bel. Wat een ongelooflijke bende is het bij jullie zeg, ik word er echt moedeloos van.

Ik zou binnen 1 of 2 dagen terug gebeld worden door de "speciale”afdeling van de klantenservice. Niks gehoord, hoe verrassend.

Nu werd ik deze week gebeld door een andere afdeling, want ik had nog maar een keer online mijn abonnement (wat volgens verschillende mensen niet meer actief was) opgezegd. Deze vrouw kon in het systeem niets meer vinden over mijn eventuele abonnementen en die zei, alles is in orde. U heeft geen abonnement bij ons en alles moet nu afgehandeld zijn.

En wat schets mijn verbazing vandaag (of eigenlijk verbaasd mij helemaal niks meer bij KPN) een factuur in de bus, van 42.50. De factuur die ik volgens meerdere mensen bij KPN niet hoefde te betalen, want ik had geen abonnement meer. (en geen modem oid).

Ja, dan haalt KPN echt het slechtste in mensen naar boven.

Wat moet ik dan nu nog? Niemand bij KPN die zijn woord na komt en niemand die nou eindelijk eens zorgt dat het opgelost wordt.

Met de klantenservice bellen, ga ik niet weer doen, dat heeft me al uren aan nutteloze tijd gekost.

Dit zou nog de enigste reddingslijn zijn.

Maar mijn hoop is eigenlijk vervlogen. 

 

Reputatie 7
Badge +16

Jammer dat alsnog aan de bel trekken nodig is. Ik gaf het al eerder aan: ik help je graag verder.

Wil je de onderstaande vragen alsnog beantwoorden?

  • Hoe is het abonnement bij ons opgezegd: heb je dat zelf gedaan of via een overstapservice?
  • Heb je een bevestiging van de opzegging ontvangen?
  • Per wanneer ben je precies overgestapt naar Delta?

Ik wacht de antwoorden op deze vragen af, voordat ik nakijk hoe we dit opgelost kunnen krijgen.

Ik heb al mijn abonnementen bij KPN telefonisch opgezegd, (internet, bellen en buitengebied 4G) daarna heb ik een doos ontvangen van KPN, om mijn spullen terug te sturen. Dit heb ik gedaan.

Ik heb een bevestiging gekregen, dat mijn internet abonnement per 9 september wordt beindigd. Dit is op de datum 8 augustus 2022. En hier gaat het fout, ze hebben het 4G buitengebied abonnement toen niet gestopt. Maar het modem is wel teruggestuurd. 

Eind juli ben ik overgestapt op Delta, maar KPN liep dus nog een maand door. Omdat KPN bang was dat de aansluiting van glasvezel niet goed zou verlopen.

 

Ondertussen al heel vaak geprobeerd om via de telefoon alle abonnementen op te zeggen, maar dan zeggen ze of: u heeft helemaal geen abonnement meer bij ons, dus dat is opgelost. Of zeggen, we maken het voor u in orde, u hoeft niks te betalen, het is uw fout niet.

Maar ik krijg dit nooit op de mail terug gekoppeld. 

Reputatie 7
Badge +16

Bedankt voor deze aanvullende informatie.

Je had een internet abonnement en een Sneller Internet Buitengebied (SIB) abonnement. Het SIB abonnement was gratis omdat je dit combineerde met een vast internet abonnement.
Toen het internet abonnement opgezegd is per 09 september jl, had het Sneller Internet Buiten gebied abonnement ook - apart - opgezegd moeten worden. Dit is helaas niet goed verwerkt door de collega die de opzegging verwerkt heeft en dit abonnement is automatisch van een gratis variant naar een betaalde variant omgezet, doordat de combinatie met vast internet er niet meer is.*

Wat is nu de stand van zaken?

  • Er is nu een opzegging ingevoerd voor het Sneller Internet Buitengebied abonnement per 12 december 2022: hier is een bevestiging per e-mail over verzonden.
  • In november is er een factuur gestuurd over de periode van 01-11-2022 t/m 01-12-2022 met het factuurbedrag van €42,50
  • Deze factuur staat op dit moment open en er worden herinneringskosten van €20,- berekend over deze factuur
  • Er zal nog een factuur volgen rond 18 december over de abonnementsperiode van 01-12-2022 t/m 31-12-2022 
  • Er volgt nog een slotfactuur rond 18 januari 2023 waar de kosten over de periode 13-12-2022 t/m 31-12-2022 verrekend zullen worden

Voor de factuur van november, met het openstaande bedrag van €42,50, heb ik een incassostop aangevraagd. Ik wil graag de factuur van december afwachten, voordat ik een tussentijdse factuur aanmaak en laat verrekenen met het openstaande bedrag: dan verwacht ik namelijk in één keer klaar te zijn.


Ik snap heel goed dat je er moedeloos van wordt: dit loopt nu al een tijdje en het had veel beter en makkelijker afgehandeld kunnen worden. Excuses hiervoor!
Ik heb dit ook als feedback doorgegeven aan de collega's die je gesproken hebt en die de opzegging verwerkt heeft.

Ik check op 16 en/of 19 december of de factuur beschikbaar is en hoe deze opgemaakt is: op basis daarvan kan ik het verder voor je afhandelen.


*de constructie van het abonnement zoals jij het had, bieden wij tegenwoordig niet meer aan. Tegenwoordig bieden wij SIB als onderdeel aan van een vast internet abonnement en niet meer apart. Als een klant het abonnement dan opzegt, wordt alles in één keer op hetzelfde moment opgeheven. 

Bedankt voor je antwoord en je inzet. Eindelijk iemand die luistert en ook daadkrachtig handelt ;)

Zoals ik het nu begrijp hoef ik eerst niets te doen? De factuur hoef ik niet te betalen dus?

 

Reputatie 7
Badge +16

😊 Geen dank!

Nee, even helemaal niets doen. Rond 18 december kun je weer een factuur verwachten, die ga ik bekijken en dan reageer ik weer.