Beantwoord

Hoe kan ik de facturen van 2020 en 2021 downloaden?

  • 3 January 2022
  • 9 reacties
  • 889 keer bekeken

Ik wil graag facturen downloaden (van 2020 en 2021) . Hoe?

icon

Beste antwoord door Jasper van KPN 5 January 2022, 14:07

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Ik wil nog toevoegen dat hij mij eigenlijk gaat om alle gespreksgegevens dwz telnr en gespreksduur enz. wat meestal op pag. 3 weergegeven wordt maar tot slechts circa 6 maanden terug. Wellicht kan de moderator deze gegevens naar mij opsturen (echter hoe vraag ik hem dat?)

Hallo @FactDownLoadLuktNiet , tot 6 maanden terg kun je zelf inzien via MijnKPN of de MijnKPN-app.

ouder dan 6 maanden hoeven/mogen de gespreksgegevens niet bewaard worden door KPN en kan en zal ze je dus ook niet leveren.

TIP: download en bewaar de facturen en print ze eventueel uit voor latere inzage.

 

Reputatie 7

Hoi @FactDownLoadLuktNiet, welkom bij ons op het forum. Als je in de MijnKPN app kijkt kan je de laatste 20 facturen terugvinden en downloaden. De belspecificatie zal, zoals Jan al zegt, alleen voor de laatste 6 maanden beschikbaar zijn. De reden daarvoor is de AVG (provacy) wetgeving, we mogen dat soort gegevens niet langer dan 6 maanden bewaren. Heb je de facturen zonder de specificatie al wel kunnen vinden in de app?

Ik begrijp:

facturen alleen te downloaden op telefoon via app en niet via laptop op MijnKPN.

alleen laatste 6 maanden door AVG (niet leuk, deed dit vroeger 1x per 1-2 jaar)

ik hoef KPN geen gespreks meta data meer te vragen want dat verstrekken ze niet (ook al zouden ze het ondanks AVG toch hebben)

bedankt !

Hallo @FactDownLoadLuktNiet 

facturen alleen te downloaden op telefoon via app en niet via laptop op MijnKPN.

bovenstaande is niet helemaal juist.

Als je via de PC en MijnKPN wilt downloaden kun je minder ver terug dan wanneer je via de KPN-app oude(re) facturen wilt downloaden.

 

Reputatie 7

Via de MijnKPN op de website kan je de facturen inderdaad ook downloaden, daar kan je de laatste 12 terugvinden. Doordat je  het over 2 volledige jaren had gaf ik je de optie waar je de meeste facturen kunt vinden.

alleen laatste 6 maanden door AVG (niet leuk, deed dit vroeger 1x per 1-2 jaar)

Wettelijk mag het simpelweg niet langer bewaard worden dan die 6 maanden, wij hebben daarin geen keuze.

Reputatie 1

Wel bijzonder dat de AVG hier de reden voor zou zijn.

Bol, Albert Heijn, Transip en Vattenfal (mijn eerste steekproeven) gaan bij mij jaren verder terug. Bij de laatste ben ik niet eens meer klant.

Onzin dus!

 

Reputatie 7

De facturen zelf blijven tot maximaal 7 jaar bewaard inderdaad, maar daar ging het niet over. De specificatie van de belgegevens (waar de topicstarter naar vraagt) is hetgeen we maar 6 maanden mogen bewaren.

Het blijft vervelend dat je niet gewoon even je facturen kan downloaden.

 

Â