Beantwoord

Hoe kom ik van mijn BKR registratie bij jullie af?

  • 6 December 2022
  • 27 reacties
  • 712 keer bekeken

Met het aanvragen van een hypotheek kreeg ik te horen dat ik een A2 notering van KPN heb staan bij BKR waar ik niets vanaf weet. Ik heb een abonnement maar daar is geen betalingsachterstand op ( anders zou mijn telefoon buiten gebruik zijn neem ik aan) heb al een aantal keer gebeld naar KPN en wordt me gezegd een mail te sturen. Inmiddels 3 mails verzonden maar nog steeds niets gehoord. Zou graag een oplossing willen

icon

Beste antwoord door Shyrin van KPN 11 December 2022, 15:55

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

27 reacties

Heb je nog een lopende telefoonlening bij dat abonnement?

Het heeft niets te maken met een achterstand maar of er überhaupt een lening loopt.

ik heb 1 lopend abonnement met telefoon maar daar hen ik geen openstaande facturen en ook nooit een achterstand gehad.

 

Achterstand gaat het dus niet om. 

Het gaat er om of je überhaupt nog een lopende afbetaling (= lening) hebt. 

Eerder aflossen:

https://www.kpn.com/mobiel-abonnement/gespreid-betalen.htm (halverwege die pagina info daarover met link naar formulier)

nee ik heb een A2 codering van een abonnement met telefoon maar ik heb nooit achterstand gehad en altijd betaald waarom krijg ik dan een codering dat ik een betaalachterstand heb en dat het opeisbaar is??

Reputatie 7
Badge +21

Een A2 codering betekent dat er een Achterstand is geregistreerd en de 2 geeft aan dat de kredietverstrekker gevraagd heeft om de betalingsachterstand en het krediet in één keer terug te betalen (hij heeft het krediet opgeëist). In veel gevallen vraagt de kredietaanbieder dan hulp van een incassobureau.  https://www.bkr.nl/de-codes-op-je-kredietoverzicht/

Mogelijk is er misbruik gemaakt van jouw gegevens en is dit buiten jouw medeweten gebeurd…..

Reputatie 7

Simpel, je moet je toestel krediet (=lening) aflossen om aan een hypotheek te kunnen komen. Ook een lening kun je simpel gezegt zien als een 'achterstand' omdat je het toestel maandelijks afbetaald. 

Je maandelijkse abonnementskosten kunnen en blijven wel gewoon doorlopen. 

Via de link van @PeterG kun je het verzoek indienen om af te lossen per ideal. Je krijgt een bevestiging dat het is betaald . Stuur die naar je hypotheek verstrekker, en dan heb jij heel snel je hypotheek. Moest ik zelf ook enkele jaren geleden. 

 

 

 

Simpel, je moet je toestel krediet (=lening) aflossen om aan een hypotheek te kunnen komen. Ook een lening kun je simpel gezegt zien als een 'achterstand' omdat je het toestel maandelijks afbetaald. 

Je maandelijkse abonnementskosten kunnen en blijven wel gewoon doorlopen. 

Via de link van @PeterG kun je het verzoek indienen om af te lossen per ideal. Je krijgt een bevestiging dat het is betaald . Stuur die naar je hypotheek verstrekker, en dan heb jij heel snel je hypotheek 

 

 

 

Je snapt het niet! ik heb een abonnement met toestel die 27 december afloopt en ik heb daar nog nooit een achterstand gehad, deze staat ook geregistreerd bij BKR maar geen bijzonderheden. Dan staat er nog een abonnement met een A2 codering maar ik heb maar 1 abonnement en nooit achterstand oid gehad

Reputatie 7
Badge +12

Doe een belletje met KPN en vraag naar de afdeling collections. Het forum is voor gebruikers en door gebruikers en wij gaan je niet kunnen helpen hiermee. Enkel het bedrijf KPN kan je uitleg geven, mogelijk is zoals @RBxx aangeeft op een of andere manier misbruik van jouw gegevens geweest alleen ook dit zal enkel KPN afdeling Collections voor je na kunnen kijken. KPN is telefonisch kosteloos te benaderen via 0800-0402. Ik hoop voor je dat het snel geregeld is.

Doe een belletje met KPN en vraag naar de afdeling collections. Het forum is voor gebruikers en door gebruikers en wij gaan je niet kunnen helpen hiermee. Enkel het bedrijf KPN kan je uitleg geven, mogelijk is zoals @RBxx aangeeft op een of andere manier misbruik van jouw gegevens geweest alleen ook dit zal enkel KPN afdeling Collections voor je na kunnen kijken. KPN is telefonisch kosteloos te benaderen via 0800-0402. Ik hoop voor je dat het snel geregeld is.

Nou helaas is deze afdeling niet telefonische bereikbaar en mails beantwoorden ze ook niet en dan heb je het nakijken.

Collections is te bereiken maandag t/m vrijdag van 8 tot 17:45 (ze werken tot 18:00). Via 0800-0402.

Collections is te bereiken maandag t/m vrijdag van 8 tot 17:45 (ze werken tot 18:00). Via 0800-0402.

Toch heel bijzonder dat ze mij elke keer zeggen dat zij telefonisch niet bereikbaar zijn en dat je ze alleen per mail kunt bereiken, inmiddels 3 mails gestuurd maar geen enkele reactie. 

Heb je dan wel een mail adres gekregen?

Heb je dan wel een mail adres gekregen?

ja die heb ik gekregen anders kan ik niet mailen.

Okee. Want eerste klantingang is altijd via 0800-0402. Via die route kan je dan inderdaad een mail adres krijgen. Het is druk, dus direct antwoord zal niet het geval zijn. Reken zeker op 3 werkdagen.

Sterkte met de situatie.

Okee. Want eerste klantingang is altijd via 0800-0402. Via die route kan je dan inderdaad een mail adres krijgen. Het is druk, dus direct antwoord zal niet het geval zijn. Reken zeker op 3 werkdagen.

Sterkte met de situatie.

Dank je wel

Reputatie 7
Badge +21

In een recent topic, gaf een KPN moderator het volgende advies:

Mijn advies is om nog een keer te bellen, je moet namelijk met de afdeling collections/risicobeheer doorverbonden worden. Een andere optie is om met rb@kpn.com te e-mailen en dit daar voor te leggen. 

Zij zijn de enige medewerkers die hier duidelijkheid over kunnen en mogen geven. 

Reputatie 6
Badge +3

@NatasjaG

Dit probleem is een jaar of drie geleden besproken in een actualiteiten programma op TV; ik was ingeschreven in het systeem van Wehkamp, ik heb ze de volgende dag meteen gebeld en heb ze verzocht om mijn account te verwijderen.

Dit hebben ze gelukkig gedaan.

Nu heb je ook zoiets bij Bol.com, als je daar iets besteld hang je vast aan een service vwb hun levering (ik weet niet precies hoe dat heet, maar je sluit een contract af voor 10 Euro per jaar), en dan wordt je ook geregistreerd bij BKR.

Dus een jaar of drie geleden is dit op TV geweest.

Je hoeft dus geen schuld te hebben als je een BKR registratie hebt.

Lullig dat jou dit overkomen is; jij kan er niks aan doen.

Dus het enige wat ik je kan schrijven is om 0800 0402 te bellen.

Trouwens de afdeling "collections" ken ik niet (ben al te lang weg bij KPN), ik zou vragen naar afdeling NOTA's.

Veel succes!

D-box 

Reputatie 6
Badge +3

EDIT

@NatasjaG 

Zet YouTube aan, geef als zoekopdracht: BKR registratie verwijderen

Je zal je dood schrikken!

Ik zou in ieder geval niks betalen.

Ik raad je nogmaals aan om 0800 0402 te bellen en vraag naar afdeling NOTA's 

Reputatie 7
Badge +12

EDIT

@NatasjaG

Zet YouTube aan, geef als zoekopdracht: BKR registratie verwijderen

Je zal je dood schrikken!

Ik zou in ieder geval niks betalen.

Ik raad je nogmaals aan om 0800 0402 te bellen en vraag naar afdeling NOTA's 

KPN heeft geen afdeling genaamd nota's dat RBxx en ik (een KPN monteur) doorverwijzen naar afdeling Collections is omdat dit de afdeling is die er over gaan. 

Reputatie 6
Badge +3

EDIT

@NatasjaG

Zet YouTube aan, geef als zoekopdracht: BKR registratie verwijderen

Je zal je dood schrikken!

Ik zou in ieder geval niks betalen.

Ik raad je nogmaals aan om 0800 0402 te bellen en vraag naar afdeling NOTA's 

KPN heeft geen afdeling genaamd nota's dat RBxx en ik (een KPN monteur) doorverwijzen naar afdeling Collections is omdat dit de afdeling is die er over gaan. 

@Ik_Hussel

Dan ben je een jonkie.

Ik heb 28 jaar bij PTT/KPN gewerkt, ondermeer bij de ITC te Bussum (10C telexcentrale), daarna werkte ik op de ELTEX 5 centrale op de Spuistraat in ASD, vervolgens bij OPS in de Spuistraat in ASD, vervolgens bij ISDN TVSC in de Huidekoperstraat in ASD, vervolgens bij ADSL in ASD, vervolgens werkte ik bij afdeling NOTA's, een van de systemen die ik daarvoor gebruikte was KADO.

Maar @Ik_Hussel, het gaat er niet om over wie er gelijk heeft, het gaat erom dat @NatasjaG goed geholpen wordt.

Reputatie 6
Badge +3

@NatasjaG 

Het BKR is weer lekker bezig.

 

Volkomen terecht. Mensen die zelf op hun lening (op zich al een schuld) ook nog een betalingsachterstand hebben moeten tegen zichzelf beschermd worden.

Reputatie 6
Badge +3

Hoi @PeterG,

Ik snap het wel, maar het kan grote droevenis bij de toekomstige koper opleveren.

Reputatie 7
Badge +16

Heb je dan wel een mail adres gekregen?

ja die heb ik gekregen anders kan ik niet mailen.

Goedemiddag @NatasjaG! Dit lijkt mij een onaangename verrassing, bij een hypotheekaanvraag 😥. Heb je nu in de tussentijd een reactie gehad op jouw e-mail en is er al meer duidelijkheid?

Ik lees het graag even. Mocht je dat nog niet hebben, vul dan jouw forum profiel aan met de volgende gegevens:

  • Jouw volledige naam + geboortedatum
  • Klantnummer en 06 nummer
  • Postcode en huisnummer

In het vakje ‘Persoonlijke opmerkingen’ kun je extra informatie kwijt.

Geef je hier een seintje als je het profiel aangevuld hebt? Dan weet ik dat ik je gegevens erbij kan pakken!

Heb je dan wel een mail adres gekregen?

ja die heb ik gekregen anders kan ik niet mailen.

Goedemiddag @NatasjaG! Dit lijkt mij een onaangename verrassing, bij een hypotheekaanvraag 😥. Heb je nu in de tussentijd een reactie gehad op jouw e-mail en is er al meer duidelijkheid?

Ik lees het graag even. Mocht je dat nog niet hebben, vul dan jouw forum profiel aan met de volgende gegevens:

  • Jouw volledige naam + geboortedatum
  • Klantnummer en 06 nummer
  • Postcode en huisnummer

In het vakje ‘Persoonlijke opmerkingen’ kun je extra informatie kwijt.

Geef je hier een seintje als je het profiel aangevuld hebt? Dan weet ik dat ik je gegevens erbij kan pakken!

Hoi Shyrin

Ik heb een mail gehad met het bedrag wat er nog open zou staan en deze direct betaald en de vraag gedaan om de bkr te verwijderen inzake het proportionaliteitsbeginsel maar tot op heden nog niets vernomen. . Jammer dat de afdeling alleen per mail bereikbaar isHelaas is 21 december de deadline voor voor het tekenen van de hypotheek maar zolang de bkr staat kunnen we niets. Hopelijk krijgen we snel antwoord zodat we na veel ellende toch een volgende stap kunnen zetten.

PS. Heb mijn profiel aangevuld, Hopelijk helpt dit

Groetjes,

Natasja