Beantwoord

Hoge rekening in Turkije na € 60,50

  • 18 May 2022
  • 16 reacties
  • 766 keer bekeken

Beste,

naar turkije  geland op Istanbul, krijg ik bericht uw rekenning 60,50  euro en ,stuur ik sms voor aankoop bundel 2000 mb voort 29.99 krijg ik bericht ingevoerde code is niet herkend, later minj rekenning 100 mb gebruikt 233,50 euro,in paar uur vind belachelijk duur als je 2000 mb kan verkopen voor 29.99 waroom 100 mb 233.50 met andre worden . 2000 mb zonder bundel  5000 euro schande,  bel ik naar klanten dienst ja ja ja begrijpen we ook niets van zo hooge rekenning ga maar naar kpn winkel , afgespraak gemaakt naar heen ja ja we kunnen je niet helpen wij noteren uw klacht word je hier over terug gebeld 10 dagen voorbij moet nog gebeld worden, hier bij ik heb 3 kpn abonnementen als jullie klanten zo behandelen , 

er zijn meerdere bedrijven die ik kan trech

met vriendelijke groet,

  1. Y

Klantnummer 40105********

 

*Admin: klantnummer verwijderd ivm privacy
 

 

icon

Beste antwoord door Denise van KPN 19 May 2022, 19:27

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

16 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Hoi @klacht internet gebruik, ik kan me voorstellen dat dat even schrikken is!

Je kunt in Turkije gebruik maken van data roaming. Internet kost in Turkije € 2,50 per MB. Maar wij hebben ook afspraken met Turkse providers gemaakt zodat je voordelig kunt internetten, bellen en sms’en met een bundel. Een bundel met 2000 MB/min/sms kost dan inderdaad € 29,99. Het is daarom altijd voordeliger om een bundel aan te schaffen. Heb je geen bundel, maar wil je wel internetten? Dan kost dit dus € 2,50 per MB. Je rekening kan hierdoor al snel oplopen.

Om hoge kosten te voorkomen, wordt jouw data roaming geblokkeerd bij € 60,50. Je kunt dan niet meer internetten zonder bundel. Je krijgt een sms om je hierover te informeren. Je kunt ook op de sms reageren om de blokkade op te heffen. Je kunt dan data blijven gebruiken zonder bundel. Maar dan lopen de kosten dus wel heel gauw op, zoals jij ook gemerkt hebt.

De kosten zijn naar mijn mening dan ook terecht. Je kunt niet meer dan € 60,50 aan kosten hebben in het buitenland, tenzij je dit zelf activeert. Maar het is wel gek dat het je niet lukte om de bundel te activeren. Kan je misschien een screenshot sturen van de sms die je probeerde te sturen?

 

Reputatie 7

 

Waar heb jij de opdracht JA voor gegeven?

Welke netwerkinstellingen zijn vervolgens door kpn gewijzigd?

Reputatie 7
Badge +17

@klacht internet gebruik Je hebt nu een screenshot gestuurd van de sms’jes die je van ons ontvangen hebt. Welke sms’jes heb je ons gestuurd?

 

@wjb Het sms’je JA is om de blokkade op data roaming bij € 60,50 verbruik op te heffen. Standaard wordt data roaming bij € 60,50 geblokkeerd. Dit gebeurt door een netwerkinstelling aan onze kant te wijzigen. De klant kan na deze blokkade JA sms’en naar 1266 om deze blokkade op te heffen. In de netwerkinstellingen wordt de blokkade op data roaming dan weer opgeheven.

Reputatie 7

@wjb Het sms’je JA is om de blokkade op data roaming bij € 60,50 verbruik op te heffen. Standaard wordt data roaming bij € 60,50 geblokkeerd. Dit gebeurt door een netwerkinstelling aan onze kant te wijzigen. De klant kan na deze blokkade JA sms’en naar 1266 om deze blokkade op te heffen. In de netwerkinstellingen wordt de blokkade op data roaming dan weer opgeheven.

Dat onbehaaglijke gevoel had ik al gekregen van dat berichtje.

Het is een zeer, zeer, zeer gevaarlijk smsje. Gelukkig lijkt de schade met €233,50 nog "redelijk beperkt" te zijn gebleven, het had veel meer kunnen zijn.

Beste 

ik had sms voordeel 2000 aan naar 1266 gestuurd krijg ik bericht ingevoerde code is niet herkend 

maar ik moest spoed vliegtikket kopen toen ik heb ja sms gestuurd dacht hoog uit paar mb

ik kon me niet voorstellen dat kpn 2000 mb verkoopt voor 29.99 euro ,100 mb voor 250 euro 

gewoon oplichterij logisch dat smsje noor 1266 niet herkend word

hier bij ik ga thuis internet en tv  , in de zak en mobil zo snel mogelijk ,weg bij kpn 

met vriendelijke groet

 

 

Reputatie 7
Badge +18

Je hebt dus de verkeerde code gebruikt:

 

 

Reputatie 7
Badge +17

Het lijkt er inderdaad op dat je een verkeerde code hebt gebruikt. Om de bundel 2000 MB/min/sms te activeren sms je naar 1266: SUPER VOORDEEL 2000 AAN. Iets anders sturen resulteert inderdaad in een foutmelding.

Op Buitenland kan je altijd controleren wat het kost om jouw abonnement buiten de EU te gebruiken. Vul jouw land in en zie de tarieven.

Reputatie 7

Waarom maken jullie die codes zo complex?

Waarom niet gewoon "2000 AAN" of "2000MB AAN"

jullie kunnen ook als iemand  20 mb gebruikt automatisch SUPER VOORDEEL 2000 AAN toepassen

plaats wachten dat klant een fout maakt klant zou allen blij zijn ,  100 mb net zo duur als 9 keer activeren 2000 AAN kan ik niet begrijpen

 Vodafone abonnement ben je in de EU net zo mobiel als in Nederland. Zet je data roaming aan en maak gebruik van dezelfde tarieven als thuis. Ook buiten de EU, want alleen bij Vodafone ben je ook in Turkije, Zwitserland en Albanië net zo mobiel als in Nederland

hier kan het wel

Reputatie 7
Badge +17

KPN is Vodafone niet. Bij KPN valt Turkije buiten de EU, net als Albanië. Voor Zwitserland gelden wel dezelfde tarieven als in Nederland.

Het gebruiken van jouw abonnement buiten de EU kost geld. Dit moeten wij betalen aan de buitenlandse providers. Op Buitenland vind je de tarieven. Door speciale afspraken kunnen we in sommige landen bundels aanbieden die goedkoper zijn dan verbruik per MB.

Het is wel jouw eigen verantwoordelijkheid om zo'n bundel zelf aan te schaffen. Dit kunnen wij niet automatisch voor je aanzetten. Het aanzetten van een bundel kost namelijk geld. Je zult daarom expliciet toestemming moeten geven voor het aanzetten van een bundel.

Reputatie 7

Hoe kunnen KPN en andere providers voorkomen dat er jaarlijks vele tientallen vakantiegangers tegen dit soort verschrikkelijke kosten aanlopen?

Het zou zo mooi zijn als binnen de EU geen roaming meer nodig is voor het kunnen gebruiken van data.

Nu moet dat nog wel …

Bron

...maar het wordt hoog tijd dat de providers de handen in elkaar slaan en er voor gaan zorgen dat die gewoon uit kan blijven staan binnen de EU.

 

Dat zal heel veel onaangename verassingingen voorkomen.

Reputatie 7
Badge +17

Roaming is niet meer dan contact maken met het netwerk van een buitenlandse provider. Dus ook voor Europese providers is het nodig om roaming aan te zetten. De afspraken die er nu zijn, is dat roaming binnen de EU uit jouw eigen bundel gaat. Hierdoor heb je geen verbruikskosten meer binnen de EU.

Ik vraag me daarom af of jouw voorstel haalbaar is, @wjb.

Reputatie 7

Ik vraag me daarom af of jouw voorstel haalbaar is, @wjb.

Als het in Amerika kan, waarom dan niet binnen de EU.

Volgens mij is het puur een kwestie van willen en afspraken maken, niet een kwestie van techniek.

 

De afspraken die er nu zijn, is dat roaming binnen de EU uit jouw eigen bundel gaat. Hierdoor heb je geen verbruikskosten meer binnen de EU.

En dat is nu net het probleem. Mensen staan er niet meer bij stil dat ze roaming aan hebben staan en daardoor zijn ze nog voordat ze op de luchthaven door de Turkse douane zijn vaak al €60,50 verder. Vroeger hadden mensen roaming standaard uit staan want als je dan eens een dagje naar Antwerpen of Keulen zou gaan dan had je tenminste geen kosten. Tegenwoordig laat men roaming gewoon aan staan want dat maakt binnen de EU toch niets meer uit en als we dan eens een dagje naar Antwerpen of Keulen gaan dan hebben we tenminste gewoon nog Internet.

Ik meen het echt dat men daar als provider eens aandacht voor zou moeten maken en de wil zou moeten tonen om daar nu echt eens iets aan te gaan doen.

Beste Denise,

KPN is Vodafone niet dat begrijp ik , dat is dan geen reden klant laten betalen voor 1 mb 2.50 euro

was sateliet verbinding zeker!

dus met kpn niet naar buitenland,  zsm overstapen 

 

met vriendelijke groet 

Reputatie 7
Badge +17

We zullen de feedback meenemen.