Vraag

Internetgebruik op factuur icm Nokia 3310?

  • 7 December 2021
  • 31 reacties
  • 288 keer bekeken

Factuurnummer *************

Diverse keer probeer ik met KPN contact te krijgen over een factuur van € 54.99 in zaken gebruik van internet in het buitenland op een Nokia 3310. De telefoonfactuur ad. € 10,11 is betaald als ook de Internetfactuur. Desondanks klopt er ietsjes niet. Hoe kun je op deze oude standaard telefoontoestel Internet hebben. Is mij nog nóóit gelukt maar KPN krijgt dit blijkbaar administratief wel voor mekaar. Weet iemand hoe dit kan en ik op dit toestel Internet kan krijgen?

 

Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

31 reacties

De oude 3310 of de nieuwe. Op de nieuwe zit wel degelijk internet.

Beste Jeroen Ruiter, mijn Nokia 3310 heeft alleen SMS want hij is van 2001. Hiermee kun je niet naar internet. Voorts heb ik nog een opvolger uit 2003, ook een Nokia waarmee je wel naar internet kan gaan maar hierop zit nog een Marokkaanse simlock van voorheen Meditel wat nu Orange is. Hiermee kan ik alleen via wifi naar Google gaan om online een telefoonnummer of naam te vinden maar beslist geen moderne apps installeren. Beide toestellen zijn nog prima in gebruik en bijna niet stuk te krijgen. Zelfs niet als ze een keertje uit je handen vallen en ze zijn zuinig met de batterijen.

Bedankt voor de reactie en hoop dat KPN mij gaat antwoorden op de factuur en nog een fijne dag toegewenst.

Groet uit Fes en NL ambassade Rabat, Marokko 

Reputatie 7
Badge +15

@Oortfesma Het lijkt er op dat er op 06-10-2021 een bundel per sms is besteld. Dit gaat om een bel, sms en MB bundel van 54,99. 

Is dit iets wat herkend wordt? 

Beste Rutger, allereerst mijn excuus voor de verlate reactie. Op de ambassade is het extreem druk met Nederlanders die als gevolg van lockdowns en état urgence sanitaire in Marokko vastzitten.

Neen ik herken de bundel niet domweg omdat mijn KPN Nokia 3310 geen gebruik van internet kan maken. Ik kan niet anders antwoorden dan dat helaas meer plaats heeft mijn nummer misbruikt en gehackt is. Ook op dit geheime consulaire Marokkaanse nummer heeft één en antoonbaar meerdere personen mij benaderd zelfs op mijn consulaire satelliettelefoon.

Hierbij vraag ik KPN onderzoek te doen naar van waar het telefoonsignaal is gesignaleerd omdat ik mijn Nederlandse nummer hooguit gebruik voor controles met bankrelaties. Naar NL bel ik via Skype en VoipBuster omdat € 3.25 per minuut met het NL nummer te kostbaar is. Ik wacht op antwoord.

Op 3 december heb ik € 54,99 betaald. Vandaag 20ste december heeft is de administratie van KPN niet instaat om Oeps! uw rekening *********** is nog niet betaald. KPN os spoorloos en het spoor bijster geraakt. Fijne feestdagen uit Marokko toegewenst hahaha...…

*admin Afgesplitst

Reputatie 7
Badge +28

@Oortfesma 

Misschien dan maar een klacht indienen? 

 

Een klacht kun je via de website indienen:

https://www.kpn.com/service/klacht-of-vraag-indienen/formulier.htm

 

Verder kan het ook telefonisch of per chat: 

KPN is dus gewoon hiervoor bereikbaar per telefoon : 0800 - 0402. 

 

Bij te grote drukte heb je met de chat een alternatief.  

De chat bereik je via :

https://www.kpn.com/service.htm
 

Kies een onderwerp.

Tik dan op  : Ik heb een andere vraag 

(en dan helemaal naar beneden scrollen) 

 

Dank voor de reactie beste Noordzee. Geen idee waarom administratie van KPN zo hardnekkig doordramt en doordraait. Mijn BRP adres in in Krommenie maar KPN stuurt de facturen naar het adres van mijn vrouw in Fes, Marokko met een digitale kopie aan mijn consulaire mailadres naar de ambassade in Rabat terwijl KPN toestemming heeft tot automatisch incasso machtiging. Waar het fout ging dat ik een factuur van € 65.10 ontving voor internetgebruik terwijl ik op mijn oude trouwe KPN Nokia 3310, bouwjaar 2001 geen internet voorzieningen heb en dus de betaling terug heb geboekt met wél de betalingsfactuur voor de mobiele telefoon en hebt KPN meerdere keren om uitleg gevraagd. Als antwoord krijg ik alleen op ik het herken. Als ik naar NL bel gebruik ik Skype en VoipBuster en beslist geen KPN die € 3,25 p.m. rekend. Tegen mijn consulaire collega's zeg ik altijd, ben een Amsterdammer, soms gestoord met nog net niet gek om opgesloten te worden.

Nog fijne feestdagen en goed Oud en Nieuwjaarsviering toegewenst en gaat mijn beklag doen. Dank voor de link.

Reputatie 7
Badge +28

Nog fijne feestdagen en goed Oud en Nieuwjaarsviering toegewenst en gaat mijn beklag doen. Dank voor de link.

Graag gedaan. :thumbsup_tone4:

En jij ook fijne feestdagen toegewenst ! 

Reputatie 7
Badge +15

@Oortfesma Ik weet niet of je al een klacht hebt ingediend maar ik wil het graag voor je oplossen. 

In een eerdere reactie geef je aan op 03-12 52,99 te hebben betaald. Klopt dit inderdaad? En zo ja, heb je dan een mogelijkheid om het rekeningnummer waarvan betaald is in te vullen in je forumprofiel

Bijvoorbeeld onder het kopje: "persoonlijke opmerkingen". 

Mocht het bedrag nog niet betaald zijn hoor ik het ook graag, dan ga ik namelijk uitzoeken hoe we dit alsnog zo snel mogelijk kunnen oplossen! 

Goedemorgen uit Fes, Marokko beste Rutger, heb nogmaals op de SNS bankrekening gekeken en heb een datum fout gemaakt. Op 10-11-2021 heeft KPN met de incasso machtiging € 65.10 afgeboek. Op 12-11-2021 heb ik die teruggeboekt maar heb op 11-11-2021 het vaste maandelijkse bedrag van € 10,11 betaald met als omschrijving 20084838012. Op 30-11-2021 heb ik met grote tegenzin € 54,99 betaald omdat ik het niet eens ben met dit bedrag omdat je op de Nokia 3310 geen internet hebt. Graag hoor ik van u en nog fijne feestdagen toegewenst.

@Oortfesma , Heb dit topic nu een aantal keer gelezen en dacht moet ik nu wel of niet reageren.

Maar volgens @Rutger_ heb jij via SMS op 6/10 een bundel via SMS besteld, daar is geen internet voor nodig.

.

@Oortfesma Het lijkt er op dat er op 06-10-2021 een bundel per sms is besteld. Dit gaat om een bel, sms en MB bundel van 54,99. 

Is dit iets wat herkend wordt? 

Dus dat kan ook op die fantastische onverwoestbare Nokia 3310, wat mis ik dat ding nog steeds

Reputatie 7
Badge +28

@Oortfesma Het lijkt er op dat er op 06-10-2021 een bundel per sms is besteld. Dit gaat om een bel, sms en MB bundel van 54,99. 

Is dit iets wat herkend wordt? 

@Oortfesma 

Wat is jouw reactie hierop? Er blijkt dus een bundel te zijn besteld per sms. 

@Rutger_ 

Is de losse betaling van 54,99 (30/11 volgens Oortfesma) al teruggevonden? 

Reputatie 7
Badge +28

@Rutger_ 

Ik probeer dit topic toch maar weer aan te jagen…

 

Is de losse betaling van 54,99 (30/11 volgens Oortfesma) al teruggevonden? 

Na een sterk opgelopen conflict over een berg SMS berichten en hierna uit ellende tóch alles betaald heeft KPN nu € 20 eurootjes incasso kosten in rekening gebracht. Zijn ze bij KPN nu echt compleet spoorloos en het spoor bijster geraakt of zit er een of andere iemand achter zijn beeldscherm en keyboard te slapen. KPN wilt u de in rekening gebrachte incassokosten binnen 10 dagen op mijn SNS bankrekening terugzoeken. Als dit niet gebeurd krijgt u de aanzegging dat ik het dossier bij de rechtbank deponeer, kosten rechtens. Een externe juridische kosten. Dit is de limit en geen stap verder. Groeten Nederlandse ambassade te Rabat, Mr.Drs.Ing. A.Oort.

*Admin: Klantnummer verborgen i.v.m. privacy, titel aangepast i.v.m. vindbaarheid

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Reputatie 7
Badge +15

@Noordzee Bedankt voor het aanjagen van het topic! 

@Oortfesma Zoals eerder in dit topic genoemd is er per sms een bundel besteld op 06-10 de kosten hiervoor zijn 54,99 geweest. Is dit iets wat wellicht nog terug te vinden is in de sms berichten op het toestel? 

Ook begrijp ik niet helemaal hoe het nou zit met de betalingen, is de factuur nu 2 keer betaald? 

Zodra ik de situatie helemaal duidelijk heb denk ik graag met je mee in een oplossing, ook wat betreft de herinneringskosten.

Beste Ruger_KPN in het geheugen van mijn Nokia 3310 staan geen SMS bericht. Zover ik begrijp kosten een SMS bericht 0,75 euro cent. Als ik € 54,99 deel door, 0,75 dan moet ik 68 SMS berichten in het het geheugen hebben staan. Welke debiel gaat van uit Marokko 68 SMS berichten naar Nederland zenden als je heel goedkoop via Skype en VoipBuster hetzelfde kunt doen.

Wie moet ik zoveel SMS berichten zenden als ik geen nog levende families in NL hebt wonen. Geen enkel normaal mens stuurt 68 SMS berichten naar Nederland want iedereen maakt met de Windows 7 plus whatsap op de portables PC gratis contact en kun je ook nog berichten versturen. Beide systemen gebruik ik niet maar wél Skype en VoipBuster. En beslist niet mijn NL 06 nummer. Ben wel gestoord maar nét nog niet gek.

En dan terwijl alle aantoonbaar betaald is nog steeds de melding Oeps.... u hebt een factuur nog niet betaald én  € 20 euro incasso machtiging vorderingskosten.

Ik ga naar een andere provider zoeken.

Graag hoor Ik van u met vriendelijke groeten uit Fes en Rabat, 

Reputatie 7
Badge +15

@Oortfesma Het gaat dus niet om het versturen van 68 sms'jes, het gaat om het bestellen van 1 bundel van € 54,99. Dit is dus 1 bericht. 

Maar ik begrijp dat het bestellen van deze bundel niet bekend is, waar dit dan wel vandaan komt durf ik niet te zeggen. In dit geval, ook omdat de bundel niet gebruikt is ben ik bereid de kosten hiervoor te vergoeden. 

Ook de incasso kosten die ten gevolg van deze situatie zijn ontstaan zal ik vergoeden.

Wel is het mij nog steeds onduidelijk hoe het nou zit met de betalingen. 

Goedemorgen uit Fes, Marokko beste Rutger, heb nogmaals op de SNS bankrekening gekeken en heb een datum fout gemaakt. Op 10-11-2021 heeft KPN met de incasso machtiging € 65.10 afgeboek. Op 12-11-2021 heb ik die teruggeboekt maar heb op 11-11-2021 het vaste maandelijkse bedrag van € 10,11 betaald met als omschrijving 20084838012. Op 30-11-2021 heb ik met grote tegenzin € 54,99 betaald omdat ik het niet eens ben met dit bedrag omdat je op de Nokia 3310 geen internet hebt. Graag hoor ik van u en nog fijne feestdagen toegewenst.

In dit bericht geef je aan ook de betaling van € 54,99 te hebben gedaan, zou het zo kunnen zijn dat dit bedrag ondertussen weer teruggestort is op je rekening? De factuur staat hier namelijk nog open. Mocht het bedrag nog niet op de rekening staan, heb je dan voor mij het betalingskenmerk? Dan ga ik uitzoeken of de betaling nog te vinden is. 

Zoals je merkt wil ik het graag op een klantvriendelijke manier oplossen, maar dan heb ik wel alle informatie nodig en dat gaat enigszins moeizaam. 

Beste Rudger_KPN, de betaling van € 54,99 is op 30 november 2020 te 11.04.15 uur  betaald van SNS bankrekeningnummer die eindigt op 9859 op KPN nummer  2008238012.

Het te betalen bedrag ad. € 10,11 is op 17 november 2020 betaald maakt tezamen het bedrag van € 65.10 weshalve er geen te betalen facturen openstaat.

Reputatie 7
Badge +15

@Oortfesma Bedankt, nu is het mij qua betalingen helder. 

Ik ga na het weekend contact opnemen met mijn collega's om de betaling te laten zoeken. Ik vind het vreemd dat na zo lang de betaling nog niet gekoppeld of teruggestort is. 

Zodra ik dit duidelijk heb kan ik de situatie verder afhandelen! Na het weekend zal ik er hier op terugkomen. 

Reputatie 7
Badge +15

@Oortfesma Ik heb contact gehad met mijn collega's. 

De bestelde bundel is niet per sms aangezet maar via mijnKPN, is er wellicht iemand anders dan jijzelf die daar toegang toe heeft? Want via deze weg is dus de bundel aangeschaft. 

Ook is het bedrag van 54,99 wel binnen, maar de betaling van 10,11 ontbreekt. Omdat dit bedrag in eerste instantie betaald was en daarna gestorneerd is en dus is terugbetaald op de rekening rond 17-18 november. 

Doordat dit bedrag niet betaald was, is ook het nummer geblokkeerd geweest, deze heb ik nu kosteloos laten deblokkeren. Belangrijk is wel dat de betaling van € 10,11 binnen 5 dagen alsnog gedaan wordt. Anders wordt het nummer opnieuw geblokkeerd. 

Zou je mij wellicht nog iets meer uitleg kunnen verschaffen? 

 

Beste Rudger_KPN (20084838012) de factuur van november is op 17 november met een incassomacgting betaald ad. € 10,11 euro en de factuur van december is met de incasso machtiging op 10 december betaald. Desondanks krijg ik weer een aanzegging om december alsnog te betalen. WAAR IS KPN MEE BEZIG?

Jullie administratie is echt spoorloos en het spoor bijster, ongelooflijk. 

Nog een voorspoedig nieuwjaar toegewenst en zorg ervoor dat u niet naar Marokko komt want bij evacuaties, repatriëringen en calamiteiten ben ik persoonlijk als blokhoofd de landelijke coördinator en u blijft zitten waar ik zit want ik vergeet u. Het is dan einde oefening voor u.

Groetjes Nederlandse ambassade te Rabat,

Antoon Oort uit woonplaats Fes.

 

Admin: topic samengevoegd met lopend topic

Reputatie 7

Nog een voorspoedig nieuwjaar toegewenst en zorg ervoor dat u niet naar Marokko komt want bij evacuaties, repatriëringen en calamiteiten ben ik persoonlijk als blokhoofd de landelijke coördinator en u blijft zitten waar ik zit want ik vergeet u. Het is dan einde oefening voor u.

Wat moeten we nu toch met zulke opmerkingen?

@wjb Nou, gewoon, als je in Marokko bent en er iets gebeurt waardoor je door de Ambasade geholpen moet worden je er niet op hoeft te rekenen dat Antoon Oort je gaat helpen.

En dat is dan iemand die officieel namens het Koningkrijk der Nederlanden ons daar vertegen woordigd en door ons betaald word hier er effe uitkraamt, lekker gevoel dat zulke personen zo’n functie krijgen, kan er met de pet niet bij.

Reputatie 7

Ik heb mijn partij op de hoogte gesteld van deze uitlatingen, wellicht dat hij via andere wegen nog terugkoppeling zal krijgen.

Reputatie 7

Denk eerder dat de administratie in Marokko niet op orde is :joy: niet het eerste topic, en Google geeft ook wonderen.