Beantwoord

Is mijn abonnement nog wel fair?

  • 30 April 2022
  • 10 reacties
  • 159 keer bekeken

Ik betaal nu maandelijks €101,52 incl. BTW voor 500/500gbit internet + TV 4K + een ESPN/Spotify Premium abonnement + (voor €2 een vaste telefoonnummer). Ik ben ook in het bezit van een KPN mobiel abonnement (KPN compleet blablabla).

Ik zie allemaal prachtige aanbiedingen staan op de voorpagina voor 1000gbit + Spotify Premium. Standaard zit daar al een 4K TV-ontvanger in. Alleen ESPN zit hier niet bij, maar een abo daarvoor is €12,99.
Eerste 6 maanden: €42,99, daarna €74,99 incl. BTW.

Ben ik nu gek, of wordt ik al een hele tijd gewoon door KPN geflest?
Kan er eens een KPN medewerker naar kijken en me een fatsoenlijke nieuwe aanbieding doen?
 

icon

Beste antwoord door Anonymous 1 May 2022, 12:05

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

10 reacties

Reputatie 7

Je moet inderdaad zelf in de gaten houden of overstappen naat KPN Hussel niet voordeliger is. In jouw geval ben je een stuk voordeliger uit met KPN Hussel en vergeet daarbij niet om jouw mobiele telefoon aan te melden zodat je de €5,- entertainmentkorting krijgt en ook nog eens het pluspakket gratis zult ontvangen.

Badge +19

Hier op het forum helpen klanten elkaar en springt een moderater bij indien nodig.  Hier wordt niets met prijzen gedaan.  Bel de verkoop 0800-0402 tijdens kantooruren. 

Oke...dan ga ik KPN maar eens bellen maandag, om zo snel mogelijk wat aanpassingen door te zetten.

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @croongetuige ,

Je kunt ook nu meteen in Mijn KPN zien wat er voor jou mogelijk is en dan de overstap naar KPN Hussel maken. 
 

Het heeft geen zin om op de algemene website te kijken naar aanbiedingen voor nieuwe klanten, want die aanbiedingen zijn voor jou niet geldig. 
 

Maar morgen bellen naar 0800-0402 kan natuurlijk ook. Dan gaan de wijzigingen alleen een dag later in dan als je het nu zelf regelt via Mijn KPN. 

Hallo @croongetuige ,

Je kunt ook nu meteen in Mijn KPN zien wat er voor jou mogelijk is en dan de overstap naar KPN Hussel maken. 
 

Het heeft geen zin om op de algemene website te kijken naar aanbiedingen voor nieuwe klanten, want die aanbiedingen zijn voor jou niet geldig. 
 

Maar morgen bellen naar 0800-0402 kan natuurlijk ook. Dan gaan de wijzigingen alleen een dag later in dan als je het nu zelf regelt via Mijn KPN. 

Die acquisitie voor nieuwe klanten geloof ik wel, dat moet ook gewoon gelden voor vaste klanten (en, nee, ik zie af en toe een ‘koffiecadeaubon’ niet als een compensatie of extraatje). Dat is me in het verleden al vaker gelukt.
Slaat namelijk nergens op, ik ga niet extra betalen om nieuwe klanten van voordelen te voorzien. Dat verdienmodel stinkt al jaren.

Ik ga morgen ff bellen.

@croongetuige , Als het pakket wat je samengesteld hebt voor Hussel voldoende voor je is ben je inderdaad een stukje goedkoper uit, de prijzen kloppen als je de korting niet mee rekent, die geld alleen voor nieuwe aansluitingen.

Je mist alleen opnemen, heb je nu een tweede ontvanger dan is opnemen gratis, maar om te kunnen opnemen of het nu met of zonder tweede TV ontvanger is komt er 5 euro bij (heb je niet aangevinkt) en 12.99 voor ESPN als je die nog terug wilt.

Komt het uit op 74,99 plus 17.99 = 92,98, scheelt inderdaad wel wat en je hebt een dubbele snelheid.

Reputatie 7

Ga voor jezelf ook eens na of je echt wel een snelheid van 1000Mbps nodig hebt.

Als je geen semi-professioneel gamer of zware (illegale) downloader van films bent dan weet ik, met tot aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid, dat je nog geen 200Mbps en waarschijnlijk zelfs geen 100Mbps verbruikt.

Ook het feit dat een provider je wil doen laten geloven dat je die grotere bandbreedtes nodig zou hebben is puur gedreven door marketing en winstoptimalisatie en heeft niets te maken met realiteit en "vanuit de klant denken".

Zelf heb ik jaren terug mijn 500Mbps abonnement juist teruggezet naar 200Mbps omdat ik toen een EdgeRouter in gebruik nam en daardoor 24x7 kon zien wat het werkelijke verbruik was. Geloof me, dat is veel lager dan dat je zou denken.

Reputatie 7
Badge +24

Standaard zit daar al een 4K TV-ontvanger in. 

De 4K ontvanger krijgen nieuwe klanten inderdaad ja. Maar ze hebben standaard geen toegang tot 4K zenders. Als ze dat willen, dan moeten ze de 4K optie er bij afsluiten.

Als u overstapt naar een Hussel abonnement zonder 4K optie, dan zult u uw huidige 4K ontvanger(s) mogen houden. Dan heeft u hetzelfde als een nieuwe klant: wel 4K ontvangers, maar niet extra betalen voor 4K. En ook geen toegang tot 4K zenders uiteraard. Maar dat zijn er maar 3 ofzo.

Probeer eerst eens 200 mbit. Als dat toch te traag is kunt later 1voudig een stap omhoog zetten naar 1000 mbit. 500 mbit bestaat niet meer bij Hussel. 

Bedankt iedereen! Ik weet even voldoende...

Bedankt allemaal (nogmaals), ik heb weer een prima nieuwe deal gekregen van KPN! De dame aan de telefoon was ook zo attent en assertief om meteen m'n mobiele abonnement na te kijken! Ik kan er weer 2 jaar tegenaan! 25 jaar klant, still going strong! 😎🤘
Bel altijd gewoon even met KPN voor een gesprek en een contract checkup!