Beantwoord

Kan mijn abonnement goedkoper? Ik overweeg overstappen

  • 7 December 2022
  • 32 reacties
  • 333 keer bekeken

Reputatie 1

Ik denk dat het gewoon beter is als iedereen naar Ziggo overstapt. Goedkoper en beter. KPN heeft op dit moment geen passende oplossing als je wilt blijven.

icon

Beste antwoord door RiChArD zWiErS 8 December 2022, 21:37

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

32 reacties

Badge +19

Dag @RiChArD zWiErS als de prijs het belangrijkste is dan is ieder jaar overstappen de beste optie.  Kpn is geen prijsvechter of budgetprovider. Uiteraard behoort de kwaliteit goed te zijn. Overigens krijg je iedere maand wel leuke kleinere kadootjes.  Ook leuk toch. En of Ziggo beter is zijn de meningen over verdeeld. 

Reputatie 1

De prijs is zeker belangrijk. Maar als KPN geen goede wifi heeft en ik heb het al 4 keer aangegeven (medewerker KPN kon zien dat ik er vaker over had gebeld). Ik was zo goed als overgestapt naar Ziggo, maar een voorwaarde om te blijven is een wifiversterker, maar dat doet KPN niet. Ook niet als ze weten dat de wifi slecht is. Daarom is het beter dat ik en vele anderen naar Ziggo overstappen. Dat doe ik dus nu ook, omdat KPN het vertikt om met een passende oplossing te komen.

Reputatie 7
Badge +24

...

Badge +19

Bij mij is de wifi prima en dat kan bij jou ook. Tegen welke problemen loop he?

Wifi heeft 2 factoren.

Zend bereik. Dit kun je verbeteren met bijvoorbeeld Super Wifi. 

Op de data snelheid gaat dat geen invloed hebben. 

Reputatie 4
Badge +2

Nou, ik ben eerder dit jaar overgestapt van Ziggo naar KPN en zou nooit meer terug willen. De kwaliteit is bij KPN echt wel beter. En KPN is ook goedkoper. En dan heb ik het nog niet over de arrogante en onbeschofte behandeling door Ziggo klantenservice en moderatoren. 

Ik zeg nooit meer Ziggo!

Reputatie 1

Bij mij is de wifi prima en dat kan bij jou ook. Tegen welke problemen loop he?

Dat de wifi boven niet doet. Erg vervelend.

Wifi heeft 2 factoren.

Zend bereik. Dit kun je verbeteren met bijvoorbeeld Super Wifi. 

Op de data snelheid gaat dat geen invloed hebben. 

Een andere belangrijke factor is het apparaat dat je met WiFi verbindt. Een brakke smartphone heeft ook een slechte wifi. En dat ligt dan niet aan de Provider.

Badge +19

Heb je wifiversterkers?

Reputatie 1

Heb je wifiversterkers?

Nee, maar daar belde ik over op. Ik wil graag klant blijven, maar wil dan een wifiversterker. Kost me dan € 99,-. Vind ik te duur.

Badge +19

Heb je een utp kabel naar boven lopen?

Reputatie 7

Tja,... De wifi is niet het probleem van een provider,... Je betaald tot en met de aansluiting tot in je modem. Kpn weet echt niet van 2 miljoen huishoudens hoe de WiFi dekking bij al die klanten is. Je krijgt gewoon een WiFi modem, anders hadden ze je ook een normaal modem kunnen toesturen. 

Wil je in je eigen huis je WiFi bereik vergroten of verbeteren, dan zul je toch zelf moeten investeren. Heb je al een abonnement lopen bij Ziggo? Hoe weet je dan dat dat beter is,…

Denk niet in onmogelijkheden, maar in oplossingen. Echter zit de frustratie merkbaar hoog en wordt er alleen maar naar de prijs gekeken, tja zo komt er natuurlijk nooit een oplossing. Bij Ziggo zul je vast tegen dezelfde problemen aan gaan lopen. 

Reputatie 1

Heb je een utp kabel naar boven lopen?

Volgens mij wel.

Reputatie 1

Tja,... De wifi is niet het probleem van een provider,... Je betaald tot en met de aansluiting tot in je modem. Kpn weet echt niet van 2 miljoen huishoudens hoe de WiFi dekking bij al die klanten is. Je krijgt gewoon een WiFi modem, anders hadden ze je ook een normaal modem kunnen toesturen. 

Wil je in je eigen huis je WiFi bereik vergroten of verbeteren, dan zul je toch zelf moeten investeren. Heb je al een abonnement lopen bij Ziggo? Hoe weet je dan dat dat beter is,…

Denk niet in onmogelijkheden, maar in oplossingen. Echter zit de frustratie merkbaar hoog en wordt er alleen maar naar de prijs gekeken, tja zo komt er natuurlijk nooit een oplossing. Bij Ziggo zul je vast tegen dezelfde problemen aan gaan lopen. 

Dat is onzin. Als provider hoor je gewoon een goede wifi te geve.

Reputatie 7

Absoluut zeker geen onzin, dan denk je echt verkeerd. Ze bieden hulpmiddelen om je WiFi dekking uit te breiden. Echter kan dat gewoon niet gratis, omdat dat gedeelte binnen het klantdomein valt. 

Badge +19

Welk type modem heb je?

Reputatie 1

Welk type modem heb je?

Weet ik zo niet. Ben nu op het werk.

Badge +19

Ok no problem.  Kijk vanavond thuis even en dan ook meteen of er een utp kabel loopt naar boven. Kijk ik vanavond nog even mee om een oplossing te vinden. En nu aan het werk🤣

Reputatie 1

Als ik tegen een redelijke prijs een wifiversterker kan krijgen, ben ik al overtuigd om te blijven.

Reputatie 1

Ok no problem.  Kijk vanavond thuis even en dan ook meteen of er een utp kabel loopt naar boven. Kijk ik vanavond nog even mee om een oplossing te vinden. En nu aan het werk🤣

Volgens mij loopt er een UTP kabel…

Ik ga zo weer aan het werk….😄

Badge +19

Als er een kabel loopt dan zou ik deze kopen.  Afhankelijk van het type modem heb je één of twee nodig. Ik heb ze ook en loop het hele huis door zonder de wifi verbinding te verliezen.  Maar ze kunnen alleen bekabeld werken. 

Reputatie 1

Ja, maar die kabel is weer een verdieping hoger. Het handigst is om niet bekabelde wifi te hebben.

Badge +19

Handig misschien wel maar absoluut niet de beste oplossing voor je snelheid.  Draadloos verlies je altijd veel.

Reputatie 1

Handig misschien wel maar absoluut niet de beste oplossing voor je snelheid.  Draadloos verlies je altijd veel.

Ok. Bedankt voor de antwoorden en ben nu overtuigd dat ik toch bij KPN moet blijven. Mede ook door reacties van anderen. Ik zal de experia wifi proberen.

Reputatie 1

Absoluut zeker geen onzin, dan denk je echt verkeerd. Ze bieden hulpmiddelen om je WiFi dekking uit te breiden. Echter kan dat gewoon niet gratis, omdat dat gedeelte binnen het klantdomein valt. 

Je hebt gelijk. Mede door jou reacties toch bij KPN gebleven. Ziggo zojuist afgebeld.