Vraag

Kosten voor Spotify op mijn factuur zijn onterecht

  • 14 May 2022
  • 7 reacties
  • 71 keer bekeken

Net zoals Marien Janssen heb ik precies hetzelfde probleem met een onterechte afschrijving van Spotify. Meerdere keren gebeld met de klantenservice maar men bleef volhouden dat ik een aankoop had gedaan. Ik heb steeds uitgelegd dat ik dat niet heb gedaan en dat het een systeemfout, ik al een Spotify abonnement heb bij mijn compleet pakket en dat ik daarnaast slaap midden in de nacht waarop de aankoop is gedaan. Helaas zonder resultaat. De medewerker van de klantenservice zou het oplossen maar is niet gebeurd, nu wordt er na een herinnering niet meer gereageerd op mijn mail om teruggave van onterecht betaalde spotify. Kunt u voor mij hetzelfde doen zoals bij mevrouw Janssen, het probleem verhelpen en een bevestiging dat ik idd geen Spotify heb aangekocht. 
 

bedankt alvast!

 

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je vraag aangemaakt


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Hallo @M vd Werf, welkom op het KPN Forum!

Vreemd dat er ineens Online Aankopen op jouw factuur staan, terwijl je dit zelf niet hebt aangevraagd. Ik kijk graag of ik dit voor je kan stopzetten. Ik heb dan wel wat meer informatie van je nodig.

Zou je je forumprofiel willen aanvullen met jouw 06-nummer, postcode, huisnummer, geboortedatum, klantnummer en de laatste 3 cijfers van jouw IBAN? Jouw mobiele nummer en IBAN kan je invullen onder ‘persoonlijke opmerkingen’. De gegevens in jouw profiel zijn alleen zichtbaar voor jou en de moderators. Geef je hier een seintje als je jouw profiel hebt ingevuld?

Ik heb al mijn gegevens direct aangevuld. Helaas deze maand voor de zoveelste. 
keer op rij weer spotify onterecht afgeschreven. Desbetreffende collega een mail gestuurd reageert met 3e herinnering, maar helaas geen reactie. Ik begin het echt een beetje beu te worden. Het probleem heeft zich bij een andere klant precies zo voor gedaan en is verholpen. Zou fijn zijn als dat bij mij nu eindelijk ook eens gebeurt.. 

 

Reputatie 7
Badge +10

@M vd Werf Wellicht verstandig om het wachtwoord van Spotify te wijzigen en dit wachtwoord nergens anders voor gebruiken. Dit geldt ook voor je KPN-ID ( kpn account), wijzig deze ook en gebruik het per account en hergebruik dezelfde wachtwoorden niet. Is er ergens een datalek en worden wachtwoorden hergebruikt dan zijn al die accounts over te nemen en wordt er misbruik van gemaakt. 
 

Hier kun je checken of jouw e-mail accounts bij een lek betrokken zijn geraakt; https://haveibeenpwned.com

Bedankt voor de reactie! Dit is echter niet aan de hand, het is een systeemfout van KPN ook al erkend is iets van wissel van compleet naar hussel oid. Aankopen zijn steeds de 1e van de maand ergens midden in de nacht.. is een patroon en bekende systeemfout.. 

Reputatie 7
Badge +17

Kan het zijn dat je Spotify Premium opnieuw hebt willen activeren via kpn.com/spotifyactiveren? Dit kan er namelijk inderdaad voor zorgen dat dit als Online Aankopen op de factuur komt.

Je zegt ook iets over een overstap naar KPN Hussel. Ik zie op dit moment alleen nog steeds een oud Alles-in-1 abonnement. Geen KPN Hussel. Wel zie ik dat er op 14 december een bestelling is geplaatst. Maar die is niet afgerond. We wachten nog op de aanleg van glasvezel.

Hoe dan ook: ik heb onze Back Office gevraagd om de Online Aankopen op jouw factuur stop te zetten. Zij zullen dit verder oppakken.

Fijn dat de aankopen die ik NIET heb gedaan eindelijk worden stopgezet. Ik ga er ook vanuit dat de onterecht betaalde aankopen worden teruggestort of verrekend worden met volgende factuur. Kunt u dat aub ook doorgeven aan de backoffice..

overstap of wissel naar andere vorm of pakket inhoud abonnement is telefonisch gegaan met een collega, ik zou dan goedkoper uit zijn volgens hem, echter precies daarna begon het onterecht afschrijven van aankopen die ik NOOIT heb gedaan. Ik heb ook niets willen activeren oid. Ik heb/had al spotify premium.. 

het aansluiten van glasvezel daarover zou ik graag gebeld willen worden voor een afspraak dat heb ik ook al eerder telefonisch aangegeven. Het betreft namelijk een schip en daarvoor moet een kabel naar mijn schip gebracht te worden.. 

Groeten Marg

Reputatie 7
Badge +17

Ik zie dat mijn collega's gisteren hiernaar gekeken hebben. Ze zijn het er mee eens dat de Online Aankopen onterecht zijn, omdat je gratis Spotify Premium hebt. Bij de omzetting naar glasvezel is Spotify Premium alvast betaald aan gezet. Terwijl je nog steeds je oude abonnement gebruikt. Hierdoor is Spotify Premium dus als Online Aankopen op de factuur terecht gekomen. Ze gaan de kosten vergoeden.

 

Voor wat betreft de aanleg van glasvezel: Dit loopt nog. Mijn collega's van de Back Office houden dit voor je in de gaten. Zodra er een afspraak gemaakt kan worden, zullen zij contact met je opnemen.