Beantwoord

Kosten voor Xbox Game Pass Ultimate maar dat heb ik niet besteld

  • 26 January 2022
  • 12 reacties
  • 232 keer bekeken

Over december 2021 wordt bij mij een bedrag van ruim 25 euro in rekening gebracht voor een zg Xbox Game Pass Ultimate. Heb echter niets gekocht en weet niet eens wat het is. Heb eerder telefonisch contact gehad dat niet heeft geleid tot een voor mij bevredigende oplossing.

icon

Beste antwoord door Marcia van KPN 26 January 2022, 19:28

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

12 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @ARCOS52 ,

Dit kun je helaas alleen maar laten uitzetten via het gratis nummer 0800-0402. Dit gratis nummer is op werkdagen bereikbaar tussen 8.00 en 20.00. op zaterdag tot 17.00.

 

Moderator Denise schreef onlangs : 

Ik mag dit niet voor jou uitzetten, omdat hiervoor een verificatie sms verstuurd moet worden. Ik wil je daarom vragen om hiervoor telefonisch contact met ons op te nemen via 0800 0402. Mijn collega aan de telefoon kan dit voor je stopzetten en kan je dan ook gelijk verder helpen.

Bron : 

 

Of start een chat onderin deze pagina. 

https://www.kpn.com/service.htm

Openingstijden klantenservice

Voor antwoord op jouw vragen over onze diensten en abonnementen zijn wij bereikbaar op:
Maandag t/m vrijdag van 08.00 tot 20.00 uur.
Zaterdag van 08.00 tot 17.00 uur.
Zon- en feestdagen gesloten.
Probleem of storing
Heb je een technisch probleem of een storing dan zijn wij 24/7 bereikbaar.

Uw reactie is geen antwoord op mijn vraag. Nogmaals: ik heb niets gekocht/besteld.  Maw ik heb geen overeenkomst gesloten met "XBox".of kpn voor deze dienst.  Ik ben aan deze partij/aan kpn dan ook niets verschuldigd  . WIlt u zo vriendelijk zijn mij de rechtsgrond uit te leggen ogv waarvan u meent dat ik wel  betaling verschuldigd  zou moeten zijn.

Reputatie 7
Badge +28

@ARCOS52

Ik realiseer me dat mijn antwoord niet het gewenste antwoord is. Ik had eerst een iets andere reactie staan, maar ik heb het antwoord op verzoek van moderator @Marcia_ aangepast. 

 

Het probleem is inmiddels bij KPN bekend. Geen zorgen, het wordt opgelost. 

Maar je moet het wel via 0800-0402 of de chat regelen.

Reputatie 7
Badge +30

Ha @ARCOS52, welkom! Het klopt helemaal wat Noordzee zegt. Als je even met ons belt/chat, moet het in orde komen. Wel kan het zijn dat nog niet iedereen op de hoogte is, dit is vers van de pers! Mocht je willen dat ik een melding onder jouw 06-nummer maak, laat deze dan gerust, samen met je adres en klantnummer, achter in je forumprofiel en laat het me even weten. Dan maak ik een notitie voor de collega's.

Ook deze reactie geeft geen anrwoord op mijn vraag . Op grond van welk rechtsfeit  meent kpn dat u voor xbox een bedrag aan mij mag factureren nb en automatisch afschrijven. In een normale samenleving  ben je eerst iets verschuldigd uhv een overeenkomst of onre ernstige daad . Is dat bij KPN anders  ?

Reputatie 7
Badge +30

Nee, je hebt helemaal gelijk. Ik heb niet goed gelezen en je daardoor niet volledig geïnformeerd. Het is absoluut niet de bedoeling dat dit gebeurt natuurlijk. Het kan zijn dat er onterecht een Xbox Game Pass Ultimate abonnement is besteld. Dit gaan we onderzoeken en dus ook beëindigen + de kosten vergoeden. Daarvoor kan je dus het beste even contact opnemen met de collega's via 0800-0402.

Heeft u nog een termijn in gedachten waar binnen eea zou kunnen zijn geregeld?

Reputatie 7
Badge +30

Als je vóór 20 uur belt met de klantenservice, is het met de volgende factuur in orde. Anders zijn mijn collega's morgen vanaf 8 uur weer bereikbaar. Ook dan is het met de volgende factuur geregeld.

Beste ARCOS52, ik heb hetzelfde mee gemaakt.

 

Ik zag een mailtje passeren van KPN waar iets in stond van een X-box, meteen weggegooid omdat ik dacht dat het reclame was.

Ik dacht nog wat moet een serieus bedrijf als de KPN met zoiets als een X-box reclame.

 

Toen ik de maand daarop mijn 06 factuur bekeek zag ik dat het maandbedrag aanzienlijk hoger was dan normaal.

Dat kwam doordat er geld in rekening was gebracht voor een X-box ( waarvan ik geen idee had wat het was… ).

 

Ik heb gebeld met de KPN en uitgelegd dat ik geen idee had wat dat was en waarom het in rekening werd gebracht.

 

De helpdesk medewerksters legde het een en ander uit en ook dat ik dat abonnement zelf aangezet moest hebben…

Om dat abonnement aan te zetten moet je inloggen, wat ik allemaal niet had gedaan… ?

Omdat de KPN er van uit gaat dat ik het zelf had aangezet wilde ze mij tegemoet komen door de kosten te delen, en inderdaad het bedrag werd voor de helft op mijn rekening gestort.

Ze had ook het X-box abonnement uitgezet in mijn account.

Zaak afgedaan dacht ik, wel vreemd dat er zomaar iets in mijn KPN abonnement veranderd zonder dat ik dat weet… ???
 

Toen kwam de volgende factuur van mijn andere 06 nummer.

En, weer hetzelfde verhaal, factuur bedrag veel te hoog, door X-box abonnement…

Ik weer bellen met de KPN en weer hetzelfde verhaal.

Alleen, omdat de KPN er van uit gaat dat ik het zelf had aangezet wilde ze mij niet tegemoet komen en wordt het hele bedrag in rekening gebracht… ???

 

Resumé, opeens staat op mijn privé en zakelijke 06 nummer een abonnement op een X-box aan waar ik ook nog voor moet betalen.

 

Inmiddels heb ik weer mail ontvangen van de KPN waarin staat dat mijn abonnement op deX-box wordt uit gezet aan het einde van mijn lopende periode…

Ik heb het vermoeden dat dat nog een maand betalen wordt voor iets wat ik niet heb gewild !

 

Ruim 15 jaar geleden ben ik overgestapt van KPN naar Telfort vanwege gekmakende problemen met KPN, oa met digitale televisie maar eigenlijk ging alles fout in overtreffende trap wat maar fout kon gaan, alleen de facturering liep perfect, hoeveel problemen ik ook had, het geld werd keurig op tijd afgeschreven.

Toen ik incasso’s terugboeket werd ik meteen afgesloten van telefoon, internet en tv !

 

Met Telfort 15 jaar lang geen enkele probleem gehad en altijd uitstekend internet.

 

Tot mijn grote schrik en ergernis is Telfort vorig jaar overgenomen door KPN en ja hoor, de ellende begint weer !!!!

Reputatie 7
Badge +30

@RJ Tuithof welkom! Ik zie dat jij ook een eigen topic met je vraag hebt aangemaakt, top! In principe heb je op het forum contact met andere klanten, maar wij (moderators) zijn natuurlijk ook actief. Het kan wel een dag of twee duren voordat je een inhoudelijke reactie krijgt. Dan weet je ervan! 

Ergens binnen KPN heeft iemand mijn klacht toch serieus genomen. Heeft even geduurd maar dan heb je ook wat. Het m.i. ten onrechte gefactureerde bedrag is in mindering gebracht op mijn maandfactuur. Dank daar voor.

Reputatie 7
Badge +30

Dat is heel fijn om te lezen, @ARCOS52. Mocht je in de toekomst toch nog ergens tegenaan lopen, dan weet je ons te vinden.