Beantwoord

KPN fout bij aansluiting interactieve tv; wel servicekosten in rekening gebracht bij verhelpen

  • 15 January 2022
  • 2 reacties
  • 46 keer bekeken

Afgelopen woensdag 12 januari is een KPN monteur langs geweest om ons internet aan te sluiten op het nieuwe glasvezel bij ons in de straat. Alles leek te werken die dag, dus prima. 

De volgende dag was er geen signaal op mijn tv. Ik heb de stappen op de kpn website om een probleem op te lossen gedaan, wat niks opleverde. Daarna KPN gebeld en telefonisch geprobeerd eea op te lossen. Ook dat lukte niet. Ik vroeg of een monteur langs kon komen. Dat kon, maar tja dan moet je al meteen instemmen met service kosten als blijkt dat het probleem niet aan kpn materialen gaat liggen. Mijn verweer dat dat nog helemaal niet duidelijk was deed daar niets aan af. Je wordt hiertoe al gedwongen om uberhaupt hulp te krijgen.

De monteur komt vrijdag 14 januari langs en verhelpt het probleem. Hij zag dat de 1e monteur bij installatie ipv een kpn hdmi kabel mijn eigen hdmi kabel had gebruikt. Hierdoor was het signaal niet helemaal goed. Dus een fout van de 1e monteur bij de installatie, niet een fout van mij. En nu het mooie; er zouden wel service kosten in rekening worden gebracht 'want het ligt niet aan kpn materiaal'. Ik heb meteen gezegd dat ik het daar absoluut niet mee eens ben, want het was een fout van de 1e kpn monteur. Ik kon zeggen wat ik wilde, niets hielp en ik moest maar bellen met de klantenservice. 

Dus dat heb ik meteen gedaan.

Ik kreeg iemand aan de lijn die zei dat de werkbon van de 2e monteur nog niet in het systeem stond, dat ik terug moest bellen op het moment dat ik de factuur per email kreeg. Wellicht dat het dan opgelost kon worden. Dus even gewacht en meteen gebeld na ontvangst van de factuur. De persoon aan de lijn moest de hele situatie met collega's bespreken om te kijken of de servicekosten gecrediteerd konden worden. Dat duurde even. Na een tijdje kreeg ik dezelfde persoon weer aan de lijn met de reactie dat de kosten niet gecrediteerd konden worden. Ik nog een keer uitgelegd dat het een kpn fout was, en niet mijn fout en dat het toch maar wel op een of andere manier geregeld moest worden, omdat ik niet op wil draaien voor kosten die bij kpn horen te liggen. Ik kon hoog of laag springen, om een leidinggevende vragen, vreselijk boos worden (wat ik ook wel even was, ik heb kpn in mijn boosheid een idiote organisatie genoemd), maar niets hielp. Er was totaal geen medewerking, en loop bij kpn tegen een muur aan. En ik ben dan nog steeds vreselijk boos dat ik de 60 euro moet betalen voor een fout van kpn. En heb eigenlijk spijt van de overstap. Ik wilde mijn mobiele telefoon abonnement ook over gaan zetten maar dat kunnen ze nu vergeten. 

Ik vind het zeer onterecht dat ik een factuur krijg voor servicekosten terwijl de fout bij KPN ligt. Ik wil dan ook graag dat de servicekosten gecrediteerd worden. Hoe kan dit opgelost worden?

icon

Beste antwoord door Denise van KPN 18 January 2022, 13:36

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

2 reacties

Badge +19

Het maakt natuurlijk geen bal uit welke hdmi kabel er wordt gebruikt. Toen monteur 1 is weggegaan werkte de tv want anders gaat hij/zij niet weg. Of zie ik het verkeerd?

Reputatie 7
Badge +17

Hallo @JW1973, welkom op het KPN forum. Allereerst is het natuurlijk fijn om te lezen dat de servicemonteur de problemen met jouw televisie heeft kunnen oplossen. Nu zit je alleen nog met de kosten van de monteursbon; jij zou deze graag vergoed zien worden.

Als ik het goed begrijp, heeft de eerste monteur de installatie werkend achter gelaten. Een monteur gaat namelijk pas weg als alles werkt. De volgende dag deed de televisie het alleen niet meer. Je zegt het stappenplan op de KPN website te hebben gebruikt, zonder succes. Ook heb je gebeld, maar kwam je er niet uit en je hebt om een monteur gevraagd. We kunnen op verzoek een monteur toesturen, maar dat is dan een servicemonteur, waarvan de kosten voor jouw rekening zijn. Zou dan achteraf toch blijken dat het probleem in ons netwerk zit, dan zijn de kosten uiteraard voor onze rekening. Maar dat is hier niet aan de orde. De monteur heeft ernaar gekeken en heeft de HDMI kabel vervangen, iets wat jij zelf ook had kunnen doen. Daarom heeft de monteur de kosten toch in rekening gebracht. Nu lees ik wat je zegt over dat de eerste monteur een verkeerde HDMI kabel zou hebben gebruikt. Zoals @Joep1965 ook al aangeeft, maakt het natuurlijk niet uit wat voor HDMI kabel je gebruikt. De HDMI kabel werkt de dag ervoor immers ook gewoon. Het kan wel zijn dat de HDMI kabel verouderd en beschadigd was, waardoor deze problemen gaf. 

Ik sluit me daarom aan bij de beoordeling van mijn telefonische collega's en kan de kosten niet vergoeden. Het is een rotsituatie, dat begrijp ik, maar ik kan het helaas niet anders maken.