Beantwoord

Kunnen jullie ESR TV blokkeren?

  • 11 July 2022
  • 21 reacties
  • 1591 keer bekeken

Hallo, 

 

Zouden jullie bij mij ook de ESR TV willen blokkeren. Al 3 maanden in rekening gebracht. Graag zie ik een bevestiging tegemoet. 

*admin: afgesplitst

icon

Beste antwoord door Marcia van KPN 13 July 2022, 21:23

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

21 reacties

Reputatie 7
Badge +30

Beste @Roogje, welkom! Hieronder een aantal goede tips hoe je dit kunt voorkomen:

 

  • Als het een aankoop via een appstore (playstore) betreft, zorg dan dat het betalen via jouw KPN factuur daar niet als optie opgenomen is.

 

  • Twee extra tips in verband met oplichting:  
    • Als het een zogenaamd SMS abonnement betreft, zet die dan stop en blokkeer jouw telefoonnummer voor dergelijke betaalde sms-diensten. Dit kan je doen via https://payinfo.nl.

 

  • Ben je opgelicht via instagram? Dat gebeurt de laatste tijd ook geregeld. : 
    • Zet de tweestapsverificatie in Instagram ook aan. Te vinden onder instellingen-beveiliging 

 

Je kunt ook mailen naar helpNL@esrtv.com om het op te zeggen, lees ik in dit topic: 

 

Ik wil ook graag dat esr tv een onbekend abonnement stopt. Vanuit amerika is dat lastig. 
mij heb het via esr tv gedaan, maar twijfel of dat wel goed komt. Kan kpn er ook voor zorgen dat het niet afgeschreven wordt.

de blokkade dienst heb ik inmiddels geactiveerd. 

Reputatie 7
Badge +30

Beste @Petra.B, welkom! Ik heb, omdat er best wat vragen over komen, zelf ook een abonnement genomen op ESR TV. Via de app van ESR TV kon ik het vervolgens zelf weer opzeggen, daar werd ook een bevestiging getoond. Via payinfo.nl stond ook niets, dus ik ga er zelf vanuit dat dit voldoende is. KPN kan het in ieder geval niet voor je opzeggen, helaas!

Reputatie 1

Goedemorgen,

 

Ook op mijn factuur is plots een bedrag van € 10,= voor ESR.tv berekend terwijl ik me hiervoor nooit heb aangemeld, nu ik terugkrijg heb ik wel een sms ontvangen maar deze genegeerd omdat deze op spam lijkt en ik dan zeker niet op een link ga klikken.

 

Wat ik niet begrijp is dat KPN dit faciliteert, op het forum lees ik alleen maar klachten, is er überhaupt iemand die zich hiervoor bewust heeft aangemeld?

 

Is er een manier om mijn € 10,= terug te krijgen?

 

Groeten,

 

MMichiel.

Reputatie 1

Goedemorgen,

 

Ook op mijn factuur is plots een bedrag van € 10,= voor ESR.tv berekend terwijl ik me hiervoor nooit heb aangemeld, nu ik terugkrijg heb ik wel een sms ontvangen maar deze genegeerd omdat deze op spam lijkt en ik dan zeker niet op een link ga klikken.

 

Wat ik niet begrijp is dat KPN dit faciliteert, op het forum lees ik alleen maar klachten, is er überhaupt iemand die zich hiervoor bewust heeft aangemeld?

 

Is er een manier om mijn € 10,= terug te krijgen?

 

Groeten,

 

MMichiel.

Hi @Chiel301 
De beste manier om dit op te lossen is door contact met ESRTV op te nemen om te vragen om u zowel af te melden als de aangerekende kosten terug te betalen. Ze hebben de kosten aan mij terugbetaald. Uw abonnement zou heus geannuleerd worden en de kosten ook terugbetalen, maar hiervoor moet je contact met ze opnemen
Je kan ze mailen naar helpnl@esrtv.com of eventueel bellen 0800-0226831
 

Reputatie 1

@Marcia_ die tips zijn niks waard ik kom niet in de playstore bij payinfo is alles geblokkeerd en toch halen ze geld van mijn telefoon misschien nog een tip hoe ik het echt kan stoppen want blokkade uit kpn is wassen neus want die had ik volgens kpn al in augustus een volledige blokkade voor betalingen 

Reputatie 1

@Marcia_ die tips zijn niks waard ik kom niet in de playstore bij payinfo is alles geblokkeerd en toch halen ze geld van mijn telefoon misschien nog een tip hoe ik het echt kan stoppen want blokkade uit kpn is wassen neus want die had ik volgens kpn al in augustus een volledige blokkade voor betalingen 

@Borknov De beste manier om dit op te lossen is door contact met ESRTV op te nemen om te vragen om u zowel af te melden als de aangerekende kosten terug te betalen. Ze hebben de kosten aan mij terugbetaald. Uw abonnement zou heus geannuleerd worden en de kosten ook terugbetalen, maar hiervoor moet je contact met ze opnemen
Je kan ze mailen naar helpnl@esrtv.com of eventueel bellen 0800-0226831

Reputatie 1

Misshien ff lezen wat ik schrijf ipv zomaar te antwoorden

Reputatie 1

Hoi, uiteindelijk heb ook ik mijn geld terug gehad, waar ze op een agressieve manier werven zijn ze wel zeer coulant in de terugbetaling, gelukkig maar.

 

Succes!!

Reputatie 7
Badge +30

Beste @Borknov, het klopt helemaal wat vriesd46 zegt. Je kunt het beste contact opnemen met ESR TV (Je kan ze mailen naar helpnl@esrtv.com of eventueel bellen 0800-0226831). Hieronder nog wat algemene informatie over hoe het precies in z'n werk gaat. 

 

Over ESR TV:

ESR TV is een betaalde dienst. Je kunt je hier op twee manieren voor aanmelden:

  • Via de app van ESR TV (te downloaden via de verschillende app stores)
  • Via banners die in sommige games/apps/je browser zichtbaar zijn en je naar de website van ESR TV leiden.

De betaling gaat op twee verschillende manieren:

  • Via premium sms. Je kunt je dan afmelden via payinfo.nl
  • Via KPN Pay. Je kunt je dan afmelden via e-bill.mobi.

Belangrijk om te weten dat je in beide gevallen een bevestiging per sms krijgt.

 

Verdere uitleg over de betaling met KPN Pay:

Als je via KPN Pay gaat betalen voor ESR TV, klik je op ‘ga verder’. Je krijgt dan een overzicht met daarin informatie over de kosten en het betalen hiervan. Als je klikt op ‘nu betalen’, geef je akkoord dat de dienst je mobiele telefoonnummer gebruikt voor identificatie en afrekening van de kosten. Omdat KPN Pay automatisch aanstaat op je mobiele abonnement, hoef je hier geen andere stappen voor te doorlopen. Het klikken op ‘nu betalen’, is voldoende om een abonnement aan te gaan. De contractant van het abonnement is er voor verantwoordelijk dat de gebruiker van het toestel zich hier alleen voor aanmeldt, als dit gewenst is. Het afmelden gaat gemakkelijk via e-bill.mobi.

 

Op de factuur zie je dit terug op onderstaande manier:

Meer informatie over betalen met KPN Pay, vind je op onze website. Onderaan de pagina wordt ESR TV daar ook als voorbeeld genoemd. Ook hebben we op het forum een artikel met uitleg over KPN Pay.

Reputatie 1

Echt waar he jullie blijven volharden in jullie eigen straatje 

Ik heb contact opgenomen met mijn advocaat er is geen overeenkomst tussrn mij en ers tv .

Ik heb een overeenkomst met kpn 

Die ik nadrukkelijk heb verzocht geen externe betalingen te doen via mijn nummer

Volgens mijn advocaat is kpn dus verantwoordelijk

Zeker nadat ik in augustus alles had laten blokkeren 

Wat is hierop jullie antwoord @kpn

Reputatie 1

Gohnu k9mt er geen reactie meer @Marcia_ 

Alles war je hierboven meld is weerlegt

Dus hoe nu verder kpn dagvaarden lijkt me niet de bedoeling toch

Reputatie 1

Hoi Borknov,

 

Heb je ook contact gezocht met ESR tv? Ik heb een mail gestuurd, kreeg netjes een mail terug en de maand erop werd het bedrag verrekend met mijn factuur, ik had het zo gemakkelijk niet verwacht! Daarna hebben ze ook niets meer afgeschreven.

 

Succes!!

ESR TV is een scam! Dat is allang bekend. Men stopt innen van de 10 euro wel als je hen mailt of inlogt. Maar men probeert je te laten geloven dat jij zelf ergens op akkoord hebt gedrukt. Dat is een standaard mail. In het buitenland allang aangemerkt als scam.

Dus denk niet dat het aan jouzelf ligt.

Grote probleem is dat KPN er niets aan doet. Men speelt bankje maar houd geen frauduleuze bedrijven buiten de deur. Ook niet na vele klachten geen onderzoek maar gewoon verwijzen naar het frauduleuze bedrijf!. KPN wil er niets aan doen of kan dat niet. Voor mij reden om KPN abonnement op te zeggen. 

Reputatie 1

Hoi, ik kan je niet meer dan gelijk geven, jammer dat kpn er niets aan doet. Dit samen met nog wat dingen is ook voor mij de reden geweest om mijn abonnementen op te zeggen.

Reputatie 1

Hoi, ik kan je niet meer dan gelijk geven, jammer dat kpn er niets aan doet. Dit samen met nog wat dingen is ook voor mij de reden geweest om mijn abonnementen op te zeggen.

ik nam contact met ze op en vroeg om de terugbetaling. Ze hadden ook uitgelegd hoe dat abonnement in de toekomst te vermijden... Neem anders contact met zijn klantenservice op. Ik kan eventueel ook met de info delen hoe je in contact met ze kan komen. Ik was van mijn mening veranderd toen ze me de terugbetaling aangeboden hadden. Persoonlijk dacht ik er ook aan om geen contact met ze op te nemen, maar ze hebben meteen gereageerd en boden een terugbetaling aan. Ik was zo blij dat mijn klacht werd afgehandeld met de gewenste oplossing.
Je kan ze mailen naar helpnl@esrtv.com of bellen 0800-0226831

Vriesd46.

Dit lijkt mij een bericht van een troll werkzaam voor ESR TV. "Ik was zo blij..'

Zoals ik al aangaf zijn dergelijke positieve berichten vermoedelijk ook onderdeel van de scam. De strekking is steeds dat mensen zelf een fout gemaakt hebben en dat je het geld terug kan vragen. 

ESR TV als goed bedrijf afschilderen omdat ze het onterecht afgeschreven geld terugbetalen?  Dus nadat je de diefstal zelf ontdekt hebt. Tjonge wat geweldig van hen. 

Sorry, maar hier trapt niemand meer in hoor. 

(Sowieso is het vreemd dat een bedrijf  terugbetaald indien een abonnement op rechtmatige wijze tot stand zou zijn gekomen) 

 

Reputatie 7
Badge +30

Beste @Joram11, jammer om te lezen dat je dit zo hebt ervaren. Ik kan je verzekeren dat dit niet het geval is. Het is absoluut niet zo dat zij zelf iets aanzetten en dan doen alsof de klant ergens op geklikt heeft. Het wordt echt alleen aangezet op verzoek van degene die het apparaat in handen heeft. Zoals vriesd46 aangeeft wordt het gemakkelijk via ESR zelf weer opgezegd als blijkt dat de klant er geen gebruik van wil maken.

Beste Marcia,

Je weet dat helemaal niet zo zeker als je steld. Nooit van een subscription scam network gehoord blijkbaar? Die bestaan echt en worden ook regelmatig opgerold. Vaak na vele klachten. Over ESR TV zijn in binnen en buitenland heeel erg veel klachten. 

Maar belangrijker, ik had kpn pay niet aan staan en u legt de schuld bij de gebruiker. Het betaalsysteem van KPN is voor mij dus onbetrouwbaar gebleken. Dit samen met de tenenkrommende onkundige reacties van KPN medewerkers heb ik mijn abonnement opgezegd. Ik ga dat voor alle zakelijke abonnementen voor mijn bedrijf ook doen. 

ik zal het hier op dit forum daarom bij dit laatste bericht laten. Indien deze niet verwijderd zal worden.

Tip voor KPN

-zoek altijd eerst eens naar de ervaringen met ESR TV in binnen en buitenland. Berichten van ESRTV worden sowieso als scam aangeduid trouwens. 

-En waarom dacht u dat dit überhaupt een onderwerp is op dit forum. Blijkbaar worden veel mensen lid van ESRTV terwijl dat niet de bedoeling was. Dus neem dat serieus i.p.v. wat algemene info in een forum te plaatsen en je eigen rol altijd te ontkennen. Of alleen te bekijken of mensen zich kunnen afmelden van een dienst en dan meteen concluderen dat er geen probleem is.

TIp voor de gedupeerden:

-het kpn forum is niet de plek om een serieuze reactie van KPN te krijgen over zaken die met zwendelpratijken te maken hebben. KPN zal op een openbaar forum alleen maar zichzelf verdedigen.  Tevens heb je te maken met medewerkers die op vrijdagavond 21.00 reacties geven. De kans is klein dat dit medewerkers zijn die eventueel onderzoek zouden doen naar subscription scam netwerken. 

 

Reputatie 1

Beste Marcia,

Je weet dat helemaal niet zo zeker als je steld. Nooit van een subscription scam network gehoord blijkbaar? Die bestaan echt en worden ook regelmatig opgerold. Vaak na vele klachten. Over ESR TV zijn in binnen en buitenland heeel erg veel klachten. 

Maar belangrijker, ik had kpn pay niet aan staan en u legt de schuld bij de gebruiker. Het betaalsysteem van KPN is voor mij dus onbetrouwbaar gebleken. Dit samen met de tenenkrommende onkundige reacties van KPN medewerkers heb ik mijn abonnement opgezegd. Ik ga dat voor alle zakelijke abonnementen voor mijn bedrijf ook doen. 

ik zal het hier op dit forum daarom bij dit laatste bericht laten. Indien deze niet verwijderd zal worden.

Tip voor KPN

-zoek altijd eerst eens naar de ervaringen met ESR TV in binnen en buitenland. Berichten van ESRTV worden sowieso als scam aangeduid trouwens. 

-En waarom dacht u dat dit überhaupt een onderwerp is op dit forum. Blijkbaar worden veel mensen lid van ESRTV terwijl dat niet de bedoeling was. Dus neem dat serieus i.p.v. wat algemene info in een forum te plaatsen en je eigen rol altijd te ontkennen. Of alleen te bekijken of mensen zich kunnen afmelden van een dienst en dan meteen concluderen dat er geen probleem is.

TIp voor de gedupeerden:

-het kpn forum is niet de plek om een serieuze reactie van KPN te krijgen over zaken die met zwendelpratijken te maken hebben. KPN zal op een openbaar forum alleen maar zichzelf verdedigen.  Tevens heb je te maken met medewerkers die op vrijdagavond 21.00 reacties geven. De kans is klein dat dit medewerkers zijn die eventueel onderzoek zouden doen naar subscription scam netwerken. 

 

Hallo @Joram11 ik was in het buitenland dus kon niet reageren op je reactie. Nou, ik heb er geen woorden voor, maar als je denkt dat ik van ESRTV ben, waarom zou ik dan op zondag online komen en werken? Ik heb werkelijk geen woorden over uw oordeel. Dit is de realiteit van de wereld dat je iets goeds doet voor de mensen en dan wordt je beoordeeld

Je help echt niemand door aan te nemen dat ESRTV een prima bedrijf is omdat je je onbedoelde abonnement hebt weten stop te zetten. ESRTV is een subscription scam hetgeen al overal bekend is. 

https://www.scampulse.com/esrtv-reviews