Beantwoord

MijnKPN geeft aan dat ik kan verlengen, toch lukt dit niet

  • 23 December 2021
  • 10 reacties
  • 1082 keer bekeken

Waarom zijn er voor mij geen deals?

 

icon

Beste antwoord door Maja van KPN 22 February 2022, 10:42

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

10 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @ForumGebruikerKlant ,

Het systeem geeft aan dat je kunt verlengen per 28-2-2022. Dat ziet er dus wat raar uit. 

Je kunt natuurlijk wachten tot die datum.

 

Wil je nu al verlengen per 28-12-2021?   

Dan lukt het dus niet via Mijn KPN. Je kunt dan bellen of chatten met KPN. 

KPN is hiervoor gewoon bereikbaar per telefoon : 0800 - 0402. 

(Doordeweeks tussen 8.00 en 20.00, tijdens de komende kerstdagen uiteraard gesloten.) 

 

Bij te grote drukte heb je met de chat een alternatief.  

De chat bereik je via :

https://www.kpn.com/service.htm
 

Kies een onderwerp.

Tik dan op  : Ik heb een andere vraag 

(en dan helemaal naar beneden scrollen) 

 

Je kunt van te voren op onderstaande pagina al rondkijken of er een leuke aanbieding voor jou bij is: 

https://www.kpn.com/shop/mobiel/telefoons/?icid=toptaak5-telefoons

Reputatie 7
Badge +20

Hi @ForumGebruikerKlant,

Als je contract tot 28-12 loopt, is het heel erg vreemd dat je pas maanden later zou kunnen verlengen, ik kijk hier dan ook heel raar tegenaan :thinking:

Zou je je gegevens in willen vullen in je profiel en hier een seintje geven als je dat hebt gedaan? Je mag het mobiele nummer waar het om gaat, in het opmerkingenveld noteren. Dan kijk ik even met je mee!

gedaan!

Reputatie 7
Badge +20

Bedankt @ForumGebruikerKlant!

Wat me opvalt, is dat je een maandelijks opzegbaar abonnement hebt en dat je ‘verlengdatum’ de datum is waarop je abonnement 3 maanden actief is. Ik vermoed dat het één en ander met elkaar te maken heeft, aangezien het verlengen met een toestel, pas na 3 maanden mag. Het lijkt mij echter dat dit vervolgens een verlenging zónder toestel niet in de weg mag staan en dat gebeurt nu wel doordat die datum bij jou echt vast lijkt te staan.

Kan zijn dat dit nog weer anders is bij de zakelijke markt, je hebt nu contact met het forum voor consumenten, ik weet weinig van de zakelijke markt :wink: 

Ik vraag toch even na hoe dit zit bij een collega van een achterliggende afdeling van de consumentenmarkt, wellicht kan die dit ook voor jouw abonnement ophelderen!

 

Reputatie 7
Badge +28

@ForumGebruikerKlant 

In afwachting van de reactie van @Maja_  alvast het volgende : 

Je bent kennelijk een zakelijke klant. 

Bij KPN houden ze van helderheid en gemak. De zakelijke klanten hebben andere behoeftes en interesses dan de privé gebruikers. Daarom hebben ze voor ondernemend Nederland een eigen forum: Zakelijk KPN Forum. Hier kunnen ZZP-ers en MKB-ers hun ei kwijt. 

Bellen naar 0800-0403 is ook mogelijk. 

Reputatie 7
Badge +20

Ik ben nog in gesprek hierover met een achterliggende afdeling, blijkbaar kan verlengen altijd pas vanaf 3 maanden nadat een maandelijks opzegbaar contract in is gegaan. Dat dit het geval is voor het verlengen met een toestel wordt benoemd in de voorwaarden, maar ik zie daar niet echt iets terug over verlengen naar een 12 of 24 maanden contract met een sim only. Ook is het natuurlijk niet ok dat er in eerste instantie staat dat je kunt verlengen en vervolgens ineens dat dit nog niet kan.

Er wordt momenteel nog uitgezocht hoe dit kan/hoe het precies zit maar doordat er aardig wat collega’s met vakantie zijn deze weet, duurt dat wat langer dan ik had gehoopt!

Ik snap inderdaad niet dat er staat: u kunt verlengen en vervolgens kan het niet.

@Noordzee, als dit het verkeerde forum is, dan kan ik het identieke bericht elders plaatsen. Maar volgens mij wordt het nu al opgepakt en zou dat alleen maar dubbele acties geven. Maar als dat de wenst is.. dan wil ik wel van het ene kastje naar het andere kastje gaan. De online (muur) geef in ieder geval nog aan: “Helaas, het nummer lijkt niet verlengbaar”. De toevoeging dat ‘zakelijke’ klanten andere behoeftes hebben… lijkt mij niet veel toevoegen. Ik denk dat een zakelijke klant ook mag verwachten dat als men klinkt op ‘deal’, dat er vervolgens ook een deal is. @Maja_, u geeft aan dat vanaf 3 maanden ‘nadat’…., terwijl online wordt aangegeven: “Je kunt 120 dagen voor het einde van je abonnement al verlengen.” En ja, dat is op de kpn.com/shop/zakelijk/mobiel/verlengen/

Ik snap wel dat er iets minder mensen aanwezig zijn.

En het is geen ramp, ik ben nog steeds bereikbaar en kan nog steeds bellen. Graag volg ik de missie van KPN: “Technologie moet begrijpelijk en eenvoudig zijn. Geen moeite. Geen gedoe.”   (bron: kpn.com)

Reputatie 7
Badge +20

Inmiddels zijn we via een omweg 3 afdelingen verder @ForumGebruikerKlant :sweat_smile: Nu dan echt bij de juiste partij aanbeland, als ik de overige collega's mag geloven. Hopelijk snel schot in de zaak nu!

Reputatie 7
Badge +20

Het is blijkbaar erg lastig om uit te zoeken waar dit mis gaat, want ik heb nog steeds geen concrete reactie ontvangen :thinking: Excuus dat het zo lang moet duren!

 

Reputatie 7
Badge +20

Hi @ForumGebruikerKlant, eindelijk weten ze hoe het zit!

Als je een maandelijks opzegbaar abonnement kiest, kan je pas na 3 maanden een verlenging plaatsen. Dat stukje klopt dus helemaal. Wat niet klopt, is dat deze banner over het kunnen verlengen, na de eerste maand live komt te staan in MijnKPN. Je contracttermijn is dan verlopen, wat bij jaarcontracten inhoudt dat je sowieso kunt verlengen. Bij een maandelijks opzegbaar abonnement, kan dat echter dus niet.

Gaan ze nu aanpassen, zodat dit bij maandelijks opzegbare abonnementen pas getoond wordt vanaf de daadwerkelijke verlengdatum. Excuus voor de verwarring! Nog 6 dagen en dan mag je :wink: