Beantwoord

Misleidende informatie KPN om abonnementen te verkopen

  • 8 January 2022
  • 7 reacties
  • 199 keer bekeken

Reputatie 1

Ergens begin November 2021 werd ik gebeld door een ogenschijnlijk allervriendelijkste medewerkster verkoop klein zakelijk met een voorstel. Ter info, ik heb een bedrijfje met een netto winst vrijwel nihil maar wat ik heb vanwege de sociale contacten. De praktijk is dat ik meestal rond de nullijn zweef qua inkomsten en dus een zakelijk account nooit geambieerd had.
Op dat moment waren onze privé omstandigheden zeer ernstig zodat ik Mevrouw het verzoek deed om later terug te bellen. Zij toonde zich zeer betrokken en liet weten later in de maand of begin December terug te bellen.
 

Ik vroeg haar toen wat het feitelijk voor mij interessant zou maken, waarop zij antwoordde de 24/7 service én de mooie aanbieding van 4 maanden geen kosten. Dat was nogal een aanbieding. En ik doel niet op de 24/7 service want die kan ik ontberen, maar wel slechts 2/3 betalen over 12 maanden daarentegen wel. Ik was om. En vervolgens kwamen er diverse mails van KPN die ik, nog steeds vanwege de zeer slechte gezinssituatie, nooit in detail heb doorgelezen. En dat is dan ook het enige wat mij te verwijten is. Nu worden dit soort gesprekken doorgaans opgenomen om ‘de service te verbeteren’, maar dat zal bij mij vermoedelijk niet het geval zijn. Toeval bestaat toch? De ‘alleraardigste’ dame deed ook nog diverse toezeggingen als follow up van de overzetting + eind December zou zij mij nog bellen om voor twee mobiele contracten een mooi voorstel te doen. Ik vermoed dat de dame in kwestie op de hoogte gebracht is door collega’s en nu te schijterig is om mij alsnog zo’n ‘offer I can’t refuse’ te doen. Als het mens ‘ballen’ had, dan belt zij mij nu alsnog en informeert mij, liefst met bewijs (opname) wie hier gelijk heeft. Maar daarvoor zal deze leugenachtige medewerker verkoop niet meer thuis geven. Dit soort smerige praktijken had ik van KPN nooit verwacht.

Nog één opmerking. Hoe kom ik er nu ineens achter dat het voorstel anders is als verbaal voorgeschoteld? Ik kreeg eergisteren twee ‘facturen’ waar weer eens op de bekende KPN methode gegoocheld wordt met getallen + en - waardoor ik tóch nog iets moest voldoen. En daar stond 2 maanden gratis abonnement op aangegeven en geen vier.

Mijn vertrouwen in KPN is op een volledig dieptepunt aanbeland.

icon

Beste antwoord door Marcia van KPN 12 January 2022, 21:41

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Reputatie 7
Badge +30

Hallo @Frenzelke, wat jammer om dit te lezen! Het klopt inderdaad dat we altijd adviseren om de bevestiging goed door te lezen. Binnen 14 dagen kan je dan annuleren. Niettemin moet er natuurlijk gewoon aangeboden worden wat we je beloven. Hoewel ik niet kan beloven dat ik nu, na die 14 dagen nog iets voor je kan betekenen, kijk ik wel graag met je mee. Wil je je forumprofiel aanvullen met je adres, 06-nummer en klantnummer? Laat hier even weten dat je dat gedaan hebt, dan kijk ik mee. 

 

Voor wat betreft het opnemen van gesprekken: dit gebeurt vanwege trainingsdoeleinden. Voor zover ik weet kunnen we inderdaad niet specifieke gesprekken erbij halen, maar worden deze geanonimiseerd gebruikt om van te leren. 

Reputatie 1

Beste Marcia,

 

De gegevens zijn toegevoegd.

Ik verwacht niets maar sta open voor respons.

Reputatie 7
Badge +30

Bedankt! Ik heb je gegevens er bij gepakt en zie inderdaad dat we op de bevestiging 2 maanden gratis hebben staan. Daarnaast zie ik helaas niets wat erop duidt dat je 4 maanden aangeboden is. Waar ik bang voor was: ik kan je in dat geval niet tegemoetkomen. Mijn excuses voor het ongemak!

Reputatie 1

@Marcia_ 

No offence naar jou maar ik had ook niets anders verwacht. 
De betreffende medewerkster die m.i. een krat vol loze toezeggingen naast haar bureau heeft staan heeft niet meer het lef gehad om mij te benaderen. Dat sterkt mij in mijn ‘gevoel’ dat mij wel degelijk onjuiste voorstellen zijn gedaan. Anders had zij wel gereageerd.

Ik zie dit als leergeld en beschouw in het vervolg ieder commercieel contact van KPN medewerkers met het nodige wantrouwen. 

Reputatie 7
Badge +24

Mogenlijk was dit een externe verkoper. Iemand die niet rechtstreeks bij KPN werkt. Volgens mij is dat meestal zo bij die figuren die je zomaar opbellen. Ze doen zich voor alsof ze bij KPN werken, maar ondertussen werken ze gewoon voor zichzelf: als ze niks verkopen verdienen ze niks.

Reputatie 1

Laat ik het zo formuleren. Zo deed Mevr. het niet voor komen. Zij stelde zich netjes voor als medewerker klantenservice Zakelijk. Mócht het zo zijn als jij oppert, dan staat het er m.i. nóg slechter voor met KPN als ik dat nu al vind. Van oudsher heb ik altijd vertrouwen gehad in ‘good old’ KPN. Uiteraard was naast dekking ook prijs een detail wat meespeelde om een beslissing te nemen welke provider ik koos. Ik heb geen boom in de tuin staan. Althans niet een waar geld aan groeit.

Reputatie 7
Badge +30

Ik begrijp je zeker, @Frenzelke. :disappointed_relieved: