Vraag

Online aankopen: nooit wat besteld, wel kosten in rekening gebracht

  • 27 June 2022
  • 27 reacties
  • 468 keer bekeken

Ik heb precies hetzelfde nooit wat besteld. Misschien is het handig als jullie @Kpn  dit gaan onderzoeken en de mensen tegemoet gaat komen en dit oplost . Wij hebben hier niet om gevraagd. We gaan ervan uit dat onze gegevens gewoon goed beschermd zijn. Als ik de 10 euro moet betalen en jullie mijn klacht niet serieus nemen haal ik al mijn kpn producten weg. Schandalig hoe ik net door jullie klantenservice ben geholpen. 


*Admin: afgesplitst en een eigen topic voor je vraag aangemaakt


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

27 reacties

Ik heb precies hetzelfde nooit wat besteld. Misschien is het handig als jullie @Kpn  dit gaan onderzoeken en de mensen tegemoet gaat komen en dit oplost . Wij hebben hier niet om gevraagd. We gaan ervan uit dat onze gegevens gewoon goed beschermd zijn. Als ik de 10 euro moet betalen en jullie mijn klacht niet serieus nemen haal ik al mijn kpn producten weg. Schandalig hoe ik net door jullie klantenservice ben geholpen. 

Om wat voor een aankopen gaat het? Apple/Android of iets anders?

Sora stream nooit van gehoord !!i ik kreeg een sms dat ik vanaf vandaag een Abbo heb a 10 euro p/m. Die is nu terug te vinden in de kpn app onder extra kosten 

Heb je hier iets aan?

 

Reputatie 1

Hoi Dende85,

 

Ik heb hetzelfde probleem bij mij is ondertussen €20,- onterecht in rekening gebracht wegens online aankoop sora stream. Nimmer heb ik hier een bevestiging van gekregen in wat van vorm dan ook, in de playstore is hier ook niets van terug te vinden. Wanneer je Googled op sora stream zul je zien dat deze oplichterspraktijken zeer veel voorkomen en dat hier kapitalen mee worden verdiend. Officieel moet Kpn kunnen aantonen of uitzoeken dat je de aankoop daadwerkelijk hebt gedaan bij de geldontvanger. Kpn legt het probleem helaas bij de klant neer. Dit probleem schijnt bij meerdere providers voor te komen. Na eerst voor €20,- te zijn opgelicht komt de Kpn ermee dat de betaalde sms dienst kan worden geblokkeerd hiervoor moet je bellen met de klantenservice. Zou makkelijker en goedkoper zijn om de klanten hierover te informeren en de blokkade mogelijk te maken in mijn Kpn. Kpn kan het niet leuker of makkelijker maken Kpn bedankt, een trouwe klant..…

 

 

Hoi Dende85,

 

Ik heb hetzelfde probleem bij mij is ondertussen €20,- onterecht in rekening gebracht wegens online aankoop sora stream. Nimmer heb ik hier een bevestiging van gekregen in wat van vorm dan ook, in de playstore is hier ook niets van terug te vinden. Wanneer je Googled op sora stream zul je zien dat deze oplichterspraktijken zeer veel voorkomen en dat hier kapitalen mee worden verdiend. Officieel moet Kpn kunnen aantonen of uitzoeken dat je de aankoop daadwerkelijk hebt gedaan bij de geldontvanger. Kpn legt het probleem helaas bij de klant neer. Dit probleem schijnt bij meerdere providers voor te komen. Na eerst voor €20,- te zijn opgelicht komt de Kpn ermee dat de betaalde sms dienst kan worden geblokkeerd hiervoor moet je bellen met de klantenservice. Zou makkelijker en goedkoper zijn om de klanten hierover te informeren en de blokkade mogelijk te maken in mijn Kpn. Kpn kan het niet leuker of makkelijker maken Kpn bedankt, een trouwe klant..…

 

 

Werkt dit niet?

https://www.payinfo.nl/

Hoi Jeroen ik heb die dienst uit staan op mijn telefoon betalen via kpn. Ik heb alleen een credit card meer niet.  Bij je link van payinfo geen transactie gevonden. Misschien maar eens onderzoeken of jullie niet gehackt zijn

Reputatie 1

Hoi Jeroen,

Bij mij staat ook niets onder Payinfo. Er is sowieso niets maar dan ook echt niets te vinden dat ik op van manier dan ook iets heb besteld. Kpn kan niets overleggen dat ik een bestelling gedaan heb bij Sora stream. Kijk rond op het forum dan kun je zien hoe groot het probleem is van onterechte online aankopen.

 

Reputatie 1

Dende85,

Op de start(beginpagina) van het forum staat een topic "onderzoek naar valse sms berichten" op naam van Raymondt misschien kun je je berichten hier ook plaatsen. Dit had ik ook gedaan maar helaas is dit verplaats. De topic bestaat al enige tijd maar heeft merkwaardig genoeg nog maar 0 reacties. 

Hoi @Dende85  en @Chris35 .  Wat een nare verassing om dit zomaar gepresenteerd te krijgen.

KPN staat hier verder los van.  Wij hebben niks met die dienst te maken. Hoe het bij jullie is aangezet durf ik niet te zeggen. Kan iemand binnen de familie het aangevraagd hebben? Of zijn er wachtwoorden van jullie uitgelekt? Dat is voor mij speculeren.  Het is in ieder geval raadzaam om contact op te nemen met de betreffende store en aan te geven dat je deze dienst niet wil afnemen. Succes!

 

Beste Erwin 

Om op al jou antwoorden antwoord te geven, nee familie heeft het niet gedaan en nee wachtwoorden zijn niet uitgelekt. Aan jou antwoord kan je al zien dat jullie als KPN inclusief de klantenservice echt niet snappen waar jullie mee bezig zijn. Ik heb in de afgelopen jaren nog nooit een bedrijf meegemaakt die zo klantonvriendelijk is. Wederom wordt je al klant afgepoeierd. Ik zal het ook niet laten zitten en zal mijn negativiteit blijven uitspreken. 

Volgens mij is het heel duidelijk. Ik heb een telefoon abonnement afgesloten. Ik heb jullie dan ook geen toestemming gegeven om extra kosten in rekening te brengen. Het is toch schandalig dat je nu dus gewoon aankopen kunt doen met een telefoon abonnement! Ik ga het niet betalen en laat het als het moet voorkomen via de rechtsbijstand. Ik ben al jaren klant van jullie met veel producten van jullie maar ga door dit geintje toch mooi weg en niet alleen ik maar vele andere aan wie ik dit belachelijke verhaal vertel. 
 

mvg een teleurgestelde klant 
 

 

 

Kan je bij de concurrent niet via telefoonrekening betalen voor waar het nu ook mis gaat? Denk dat dit bij elke provider kan voorkomen tenzij je bepaalde zaken laat blokere. RECENT nog een voorbeeld op het forum over gemaakte kosten bij enorm veel klanten... er zijn zelfs vergoedingen gegeven door kpn. Nu blijken die kosten toch door de klant zelf gemaakt te zijn. Daarom is de vraag van @Erwin_ relevant.

Reputatie 1

Hoi Erwin,

Jullie doen echt alles en alles om dit recht te breien. Wanneer je ook maar enige verantwoordelijkheid neemt en maar een  klein beetje tijd wil steken om zelf navraag te doen bij Sora stream ipv de klanten te bestoken met smoesjes zul je er achter komen dat wij allemaal worden opgelicht !! Wanneer je ook maar iets kan overleggen of Sora stream bv een verstuurd sms door mij een mail, of wat dan ook neem ik mijn woorden terug ik heb nimmer een bevestiging gehad van een bestelling behalve sms'jes van Sora stream zelf. Wanneer Kpn als bank wil spelen is het jullie verantwoordelijkheid om de afboekingen te verifiëren. Sora stream heeft enkel mijn telefoonnummer.  Neem even de tijd  en laat Sora stream bewijs overleggen van mijn bestelling en je bent een held.  Als het zo door gaat een grt van een ex klant 

 

Ik sluit me aan bij Dende85, goed verwoord!!

Reputatie 1

Op 24 juni een klacht,/melding ingediend bij Kpn en binnen paar uur na een onderzoek een reactie van Kpn dat de aankoop waarschijnlijk is gedaan via mijn telefoon in de playstore. Graag bewijs hiervan.

Ik wist niet dat je een klacht had ingediend. Maar die hebben dus min of meer dezelfde conclusie getrokken als ik. 

Uiteraard kunnen wij niet in detail meekijken wat een klant allemaal doet op internet of via zijn/haar telefoon.  Dat is privé.  Wij zien alleen een aankoop. Meer niet. Dit kun je zelf ook terugzien op de factuur.

KPN doet alleen maar de facturatie in opdracht van de betreffende dienst/app. De stap ervoor (het activeren van) staat volledig los van KPN.  Waarom deze opdracht vanaf jouw nummer gedaan is? Ik weet het oprecht niet. Die kwestie zal je met de dienst zelf moeten bespreken. 

Reputatie 1

Erwin, 

Diverse keren contact opgenomen,  telefonisch met jullie klantenservice dit probleem is bij jullie bekend hier komen talloze klachten over binnen. Mijn mening is dat als jullie als bank willen optreden draag dan ook je verantwoordelijkheid. Bij mijn bank ben ik de opdrachtgever, of niet. Hoe kan de Kpn geld afschrijvingen doen zonder mijn opdracht, toestemming of instemming? Ongelooflijk!!!!

Reputatie 7

My God,... Haters gonna hate 🤣

Beetje zelfonderzoek schijnt erg lastig te zijn,... Google doet wonderen, en dan hoef je kpn niet als schuldige aan te wijzen, want dan had je het al opgelost kunnen hebben. 

 

Reputatie 1

Hoi Jeroen, 

Vertel dit de Kpn  de gene  die het in rekening  brengt.  

Zou een hoop ellende besparen. 

Toon bewijs van mijn bestelling  en ik betaal nogmaals  €20

 

 

Heeft u kpn gemachtigd om betalingen via de factuur te laten lopen?

Reputatie 1

Niet dat ik weet, wist niet eens dat het bestond. 

Bij het eerste contact met de klantenservice vertelde deze medewerker nog nooit gehoord te hebben van Kpn pay en dat de onterechte afschrijving zou worden terug geboekt.  Waarschijnlijk onwetendheid. 

Ook bij een Kpn winkel langs geweest en deze medewerker vergeleek dit als zakkenrollerij dus opgelicht. Schijnbaar gebeurt dit bij alle telefoonproviders.

 

Ik heb nooit iets besteld bij Sora stream en heb hiervoor geen toestemming gegeven of opdracht  gegeven. Heb ook nooit een bevestiging gekregen voor een bestelling. Kpn kan hierdoor ook niets overleggen omdat ik simpelweg niets heb besteld.

 

Heb enkel sms'jes ongevraagd gekregen dat ik een abonnement had afgesloten. Hoe dan?

https://www.kpn.com/service/administratie/facturen/uitleg-factuur-kpn-mobiel/online-aankopen-via-kpn-factuur.htm

Reputatie 1

Goede info voor de klantenservice. 

Tip: standaard deze optie uitschakelen dan klanten informeren over deze mogelijkheid en daarna zelf laten beslissen of de klant hiervan gebruik van wenst te maken. Hoe moeilijk kan het zijn.

Voor mij en duizenden andere slachtoffers mosterd na de maaltijd. 

Jammer dat Kpn meewerkt aan deze oplichterspraktijken. 

Klanten moeten specifiek toestemming geven voor deze dienst. Waarom zou kpn oplichting willen faciliteren?

Reputatie 1

Prima,  toon mij deze specifieke toestemming en die van Sora stream en discussie gesloten. 

Tot die tijd hou ik het bij Oplichters.

Ik reageerde alleen maar op het volgende citaat.

"Tip: standaard deze optie uitschakelen dan klanten informeren over deze mogelijkheid en daarna zelf laten beslissen of de klant hiervan gebruik van wenst te maken. Hoe moeilijk kan het zijn."

Los van het feit dat er bij kpn signalen zijn dat er geld geïncasseerd moet worden en dat in u ogen onterecht is, heeft de klant kpn wel toestemming gegeven om facturen via kpn te laten lopen.

1. Is er door de klant kpn pay geactiveerd?

2. Zo ja, hoe bewijst kpn dan dat jij een aankoop hebt gedaan.

Reputatie 1

Zoals je had kunnen lezen heb ik geen specifieke toestemming gegeven voor deze optie wist niet eens dat dit bestond net zoals de medewerker van de klantenservice bij het eerste telefoontje (misschien geluidsopname van)

Wanneer er onterecht geld van mijn rekening wordt afgeboekt neem ik contact op met de bank. In dit geval maant de Kpn zich als bank en brengt geld in rekening zonder mijn toestemming dus meld ik mij bij deze. 

Blijkbaar worden er abonnementen in rekening gebracht door bv Sora stream zonder dat Kpn ook enige verificatie toepast anders was ik mijn geld niet kwijt. 

Hoe bewijs ik een aankoop die nooit heeft plaatsgevonden? Omgekeerde wereld?