Beantwoord

Onterecht kosten in rekening gebracht vanwege sora stream

  • 25 June 2022
  • 26 reacties
  • 2850 keer bekeken

Reputatie 1

Hoi Nourou,

Ik heb hetzelfde probleem bij mij is ondertussen €20,- onterecht in rekening gebracht wegens online aankoop sora stream. Nimmer heb ik hier een bevestiging van gekregen in wat van vorm dan ook, in de playstore is hier ook niets van terug te vinden. Wanneer je Googled op sora stream zul je zien dat deze oplichterspraktijken zeer veel voorkomen en dat hier kapitalen mee worden verdiend. Officieel moet Kpn kunnen aantonen of uitzoeken dat je de aankoop daadwerkelijk hebt gedaan bij de geldontvanger. Kpn legt het probleem helaas bij de klant neer. Dit probleem schijnt bij meerdere providers voor te komen. Na eerst voor €20,- te zijn opgelicht komt de Kpn ermee dat de betaalde sms dienst kan worden geblokkeerd hiervoor moet je bellen met de klantenservice. Zou makkelijker en goedkoper zijn om de klanten hierover te informeren en de blokkade mogelijk te maken in mijn Kpn. Kpn kan het niet leuker of makkelijker maken Kpn bedankt, een trouwe klant..…

 

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je aangemaakt

icon

Beste antwoord door Chris35 26 June 2022, 20:47

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

26 reacties

Reputatie 1

Ik heb hetzelfde probleem bij mij is ondertussen €20,- onterecht in rekening gebracht wegens online aankoop sora stream. Nimmer heb ik hier een bevestiging van gekregen in wat van vorm dan ook, in de playstore is hier ook niets van terug te vinden. Wanneer je Googled op sora stream zul je zien dat deze oplichterspraktijken zeer veel voorkomen en dat hier kapitalen mee worden verdiend. Officieel moet Kpn kunnen aantonen of uitzoeken dat je de aankoop daadwerkelijk hebt gedaan bij de geldontvanger. Kpn legt het probleem helaas bij de klant neer. Dit probleem schijnt bij meerdere providers voor te komen. Na eerst voor €20,- te zijn opgelicht komt de Kpn ermee dat de betaalde sms dienst kan worden geblokkeerd hiervoor moet je bellen met de klantenservice. Zou makkelijker en goedkoper zijn om de klanten hierover te informeren en de blokkade mogelijk te maken in mijn Kpn. Kpn kan het niet leuker of makkelijker maken Kpn bedankt, een trouwe klant..…

 

Reactie samengevoegd met bestaand topic. 

Reputatie 7
Badge +30

Ha @Chris35, welkom! Ik heb voor jouw vraag een eigen topic aangemaakt. Raymond is expliciet op zoek naar klanten die een sms hebben gekregen, waar je niet op gedrukt hebt. Jouw vraag gaat volgens mij over aankopen in de PlayStore die al dan niet gedaan zijn. We komen hier binnen een paar werkdagen op terug in jouw eigen topic!

Reputatie 1

Hoi Marcia,

Feit is dat ik deze sms'jes ongevraagd heb gekregen en hierop zeker niet heb gedrukt. Hetgeen waar Raymond onderzoek naar doet. Bij jullie klantservice komen veel klachten binnen over onterechte online aankopen. 

Mocht Kpn kunnen aantonen hoe de online aankoop door mijn is gedaan middels Playstore, SMS, per mail,  of hoe dan ook dan hoor ik het graag. Tot die tijd zie ik dit als oplichting.

Goedenavond, 

ik krijg nu ook ineens sms’jes hierover. Heb ook zeker nergens iets aangevraagd of gekocht. Hoe kan dit worden stopgezet?

Reputatie 1

Hoi Danielle,

Ik ben bij een Kpn winkel langs gegaan, een medewerker heeft het gedaan. Ondertussen onterecht €10,- afgeschreven en voor aankomende periode staat er nog een keer €10,- geregistreerd. Je kunt dit zien op mijn Kpn als extra kosten (online aankopen). Er schijnt zoiets als Kpnpay te bestaan die je alleen kunt blokkeren door met de klantenservice te bellen. Hoop dat je hier wat mee kan, succes 

Dank je wel. De 10€ is idd zojuist afgeschreven. Ik ga zo bellen! 

Hier ook 2x 10 euro afgeschreven en geen idee waar het van is. Bij Google Play zie ik geen abonnement staan.  Vorige maand ineens een SMS, opgezocht staat er oplichting dus niks mee gedaan omdat ik niet op de link wilde klikken. Nu zie ik gewoon Sora Steam op mijn factuur staan. Hoe dan? Inmiddels afgemeld maar nog steeds geen idee wat het geweest kan zijn.

Reputatie 1

Helaas ben je opgelicht, het forum staat er vol mee.

Zoek op bv: Online aankopen: nooit wat besteld, wel kosten in rekening gebracht

Tip, stop dit direct anders zullen de kosten alleen maar toenemen. 

Kpn neemt hiervoor geen enkele verantwoordelijkheid dus helaas ben je het geld kwijt. 

 

Ik heb gebeld met Sora Stream en zij geven aan, wanneer je een e-mail stuurt met de mededeling dat je nooit dit abonnement hebt gewild, dan krijg je je geld terug. Dus ben erg benieuwd! 

Reputatie 1

Hoi Danielle, 

Dat klinkt veel belovend. 

Zou je mij het e-mail adres kunnen geven?

Alvast bedankt. 

Toen ik belde zat ik in de auto! De man had het over een e-mail adres beginnende met help. Dit zou ik op de website terug vinden. Dat is mij niet gelukt. Dus via het contact formulier de e-mail gestuurd. 
www.vidaplayer.com

 

het nummer wat je kan bellen is: 071 8080814

Reputatie 1

Danielle, 

Bedankt voor je reactie. 

Graag hoor ik de uitkomst van je melding. 

Bij positief bericht zal ik zelf actie ondernemen.

Ik ben momenteel 3x doorgestuurd. Maar dit schijnt nu wel het juiste e-mail adres te zijn:

help@contactformobile.net

onderstaand kreeg ik terug van Sora Stream:

Hi Danielle,

Sorry to hear you had this issue.

We usually refund all subscriptions in this situations, but we can't directly process refunds for mobile subscriptions. You will need to contact help@contactformobile.net or call +31718080814 to better support you.

Let me know if you had already contacted them and we will directly check your case with them.

Best regards, 
 

Technical Support

www.ludiumlab.com 

C/Llauder, 1. Entresuelo 1.

08003 Barcelona (España)

Reputatie 1

Bedankt voor de info. 

Even afwachten dan maar. Volgens de site van Sora stream zit ze in Cyprus.

Bij mij heeft m'n zoontje iets aangeklikt waardoor ik een sms ontving. Ik heb het meteen stopgezet. Maar toch wordt er door kpn die kosten in rekening gebracht.

Vanaf als jullie zoveel klachten krijgen hierover moeten jullie er toch een oplossing voor zoeken? Zou bijna denken dat jullie de oplichters zijn pff.. 

Ik heb contact gehad met Sora stream en bij mij is het stop gezet en heb ik mijn €20,- terug gekregen!

 

Reputatie 1

Hoi Danielle, 

Bedankt voor voor de informatie en je feedback. 

Gisteren heb ik gemaild en vandaag een bericht zoals die van jou gekregen. 

Ondanks dat het zeer bijzonder blijft ben ik blij met het resultaat als de toezegging wordt nagekomen. 

Bedankt,.

Mvg, Christiaan 

Reputatie 1

Na informatie van verschillende forumgebruikers gisteren naar help@contentformobile.net gemaild over de onterechte afschrijvingen betreft Sora stream. 

Vandaag al bericht ontvangen met de toezegging dat de €20,- zal worden terugbetaald.

Er van uitgaande dat dit het geval is neem ik mijn woorden terug wat oplichting betreft. 

Wat niet wegneemt dat het mogelijk is dat er geld via de Kpn factuur kan worden betaald zonder dat de klant hiervoor toestemming, opdracht voor heeft gegeven.

Nimmer is er een aanvraag voor Sora stream ingediend.

Advies voor Kpn, verifiëren bij de klant voordat er überhaupt een online aankoop kan worden gedaan.

Informeer de klanten over betreffende diensten en de mogelijkheden om dit te blokkeren en maak dit mogelijk in mijn Kpn. 

Na informatie van verschillende forumgebruikers gisteren naar help@contentformobile.net gemaild over de onterechte afschrijvingen betreft Sora stream. 

Vandaag al bericht ontvangen met de toezegging dat de €20,- zal worden terugbetaald.

Er van uitgaande dat dit het geval is neem ik mijn woorden terug wat oplichting betreft. 

Wat niet wegneemt dat het mogelijk is dat er geld via de Kpn factuur kan worden betaald zonder dat de klant hiervoor toestemming, opdracht voor heeft gegeven.

Nimmer is er een aanvraag voor Sora stream ingediend.

Advies voor Kpn, verifiëren bij de klant voordat er überhaupt een online aankoop kan worden gedaan.

Informeer de klanten over betreffende diensten en de mogelijkheden om dit te blokkeren en maak dit mogelijk in mijn Kpn. 

Hier sluit ik mij bij aan. Ik heb ze ook vandaag een e-mail gestuurd en een reactie ontvangen dat ik een refund krijg. 

Reputatie 7
Badge +17

Dank voor het terugkoppelen @Chris35! Goed om te weten dat je op die manier het geld weer terug ontvangt. Ik quote je tekst voor toekomstige meelezers, dan weten die ook wat ze moeten doen mocht dit bij hen gebeuren: 

Na informatie van verschillende forumgebruikers gisteren naar help@contentformobile.net gemaild over de onterechte afschrijvingen betreft Sora stream. 

Vandaag al bericht ontvangen met de toezegging dat de €20,- zal worden terugbetaald.

Wat het aanzetten betreft van betalingen via de factuur, ik zie dat Shyrin je daar in een ander topic al antwoord op heeft gegeven. Voor de meelezers citeer ik die hier ook:

In mijn antwoord in dit topic heb ik uitgelegd dat KPN Pay een standaard functionaliteit op een mobiele aansluiting is. Om gebruik te maken van deze functionaliteit, moet je het wel zelf instellen op jouw mobiele apparaat:
​​​​​

Bron: Betaal je online aankopen via KPN Pay

Zoals je kunt lezen, is dit niet met één klik of druk op een knop ingesteld. 
Zodra KPN Pay ingesteld is, zorgen wij voor de afrekening met jou via je factuur of Prepaid tegoed en regelen de betaling aan de verschillende (app)stores. Je hebt altijd zelf (of iemand die toegang heeft tot jouw device(s)) toestemming voor dit soort aankopen gegeven, dat gaat nooit vanzelf. 

Hier vandaag ook tot de ontdekking gekomen dat we al twee maanden worden opgelicht. De klacht is inmiddels in behandeling bij KPN en ik wacht op hun reactie. 
Moet niet kunnen dat ze de klant niet helpen. Het is een dienst welke niet door de klant word afgenomen, maar door KPN gefactureerd word. Dan mag de facturerende partij de klant uitleg gegeven en vertellen tot in de details waarvoor de klant moet betalen. Met een derde partij heb ik niets te maken als ik daar nooit een dienst heb aangenomen. Schandalig dat Sora Stream zoveel slachtoffers kan maken zonder ingrijpen van de providers. 

Dank voor het terugkoppelen @Chris35! Goed om te weten dat je op die manier het geld weer terug ontvangt. Ik quote je tekst voor toekomstige meelezers, dan weten die ook wat ze moeten doen mocht dit bij hen gebeuren: 

Na informatie van verschillende forumgebruikers gisteren naar help@contentformobile.net gemaild over de onterechte afschrijvingen betreft Sora stream. 

Vandaag al bericht ontvangen met de toezegging dat de €20,- zal worden terugbetaald.

Wat het aanzetten betreft van betalingen via de factuur, ik zie dat Shyrin je daar in een ander topic al antwoord op heeft gegeven. Voor de meelezers citeer ik die hier ook:

In mijn antwoord in dit topic heb ik uitgelegd dat KPN Pay een standaard functionaliteit op een mobiele aansluiting is. Om gebruik te maken van deze functionaliteit, moet je het wel zelf instellen op jouw mobiele apparaat:
​​​​​

Bron: Betaal je online aankopen via KPN Pay

Zoals je kunt lezen, is dit niet met één klik of druk op een knop ingesteld. 
Zodra KPN Pay ingesteld is, zorgen wij voor de afrekening met jou via je factuur of Prepaid tegoed en regelen de betaling aan de verschillende (app)stores. Je hebt altijd zelf (of iemand die toegang heeft tot jouw device(s)) toestemming voor dit soort aankopen gegeven, dat gaat nooit vanzelf. 

Ik heb er nooit toestemming voor gegeven en het staat bij mij ook mooi uit. Mijn zoontje had waarschijnlijk op een advertentie of iets geklikt waardoor ik opeens een smsje had ontvangen van die Sorastream. Dus zo makkelijk gaat dat gewoon zonder niks aan te hoeven zetten..

Ik heb contact gehad met Sora stream en bij mij is het stop gezet en heb ik mijn €20,- terug gekregen!

Welke gegevens hebben ze nodig om het abonnement op te zeggen?

 

Gaat dit op emailadres, telefoonnummer, kpn klantnummer?

 

Alvast bedankt!

Gr Roy

Reputatie 1

Na informatie van verschillende forumgebruikers gisteren naar help@contentformobile.net gemaild over de onterechte afschrijvingen betreft Sora stream. 

Wel je telefoonnummer in de mail zetten.

Succes…

Grt Christiaan