Beantwoord

Ontevreden over migratie en kan oude XS4all facturen niet downloaden

  • 4 May 2022
  • 5 reacties
  • 180 keer bekeken

Ha ik heb een vergelijkbaar probleem,

Werkelijk geen enkele link uit de de 'We helpen u graag op weg!’-migratie-e-mail van XS4All naar KPN werkt! Alle knoppen leiden direct naar https://www.kpn.com/ waar je niets kunt vinden…
En ondertussen wordt je gespamd met facturen per e-mail door noreply@kpn.com want van het idee dat iemand wil reageren op hun e-mail hebben ‘ze’ bij KPN blijkbaar niet begrepen. XS4All tenslotte zwijgt als het graf als je ze e-mailt want er gaat wel meer mis...

Nee, je kunt KPN alléén bellen, chatten met een robot die je niet kan helpen zodra je aangeeft dat je van XS4All komt en dit forum waar je alléén op kunt als je een KPN ID aangemaakt hebt. Handig hoor.
Dat laatste is dus na 3 uur(!) rommelen zònder werkende links eindelijk gelukt!

Als je dan op de KPN ID komt zijn àl je oude XS4All facturen weg, op die vanaf juli 2021 na. Die kan je downloaden met de onhandige bestandsnaam ‘pdf.pdf’.
Dus hierbij het verzoek om mijn XS4All facturen vanaf de migratie van Demon-internet naar XS4All in 2006 tot nu met mij te delen.
En daarbij ook graag uitleg hoe ik de factuur-spam van KPN stopzet want in KPN ID kan ik dat niet uitzetten.

Saillant detail; volgens datzelfde KPN ID krijg ik ééns per maand een nieuwsbrief per e-mail die ik nog nooit gehad heb en ik ben toch echt op 28 maart onverwacht gemigreerd…

 

*admin: afgesplitst

icon

Beste antwoord door Charlie D. 11 May 2022, 17:14

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Ter informatie nog de niet werkende links uit de: 'We helpen u graag op weg!’-migratie-e-mail van XS4All naar KPN.

Reputatie 7
Badge +20

Welkom op het forum @Charlie D., hoewel de aanleiding minder leuk is 🙁

Ik wil je aanraden om niet te bellen met het KPN nummer 0800 - 0402, maar met het XS4ALL nummer 020 398 76 66, dat gewoon blijft bestaan. Je komt dan bij de XS4ALL klantenservice uit, waar je met al je vragen verder geholpen kunt worden!

Reputatie 7
Badge +9

@Charlie D. , ik ben ook overgezet naar KPN, en ik herken jou problemen helemaal niet. Bij mij werken die links, en na het aanmaken van een KPN ID kan ik bijvoorbeeld ook de facturen van de laatste maanden zien. (Niet tot 2006, maar dat zou ook niet gebeuren. Zo lang worden die facturen niet bewaard.)
Probeer eens deze link: https://www.kpn.com/service/wegwijs-xs4all.htm?cat=xs4 . Misschien kun je hier alvast mee verder. En anders inderdaad, die XS4ALL nummer bellen.

 

Ha bedankt @Maja_ en @Joris62,

Het is me gelukt in contact te komen met XS4All, we konden het volgende afstemmen:

  1. De op 26 april ingediende klacht over het uitzetten van de plus-adressering (ook wel bekend als tag-adressering) in e-mailadressen blijkt op de KPN servers te zijn uitgezet terwijl deze functie bij XS4All wèl aanstond.
    Ligt nog altijd bij de klachtenafdeling, had dan even ge-e-mail zou ik dan denken maar helaas, na 28 maart 2022 moet je blijkbaar overal voor bellen…
  2. De vraag waarom maildomeinen die op mijn greenlist staan alsnog door KPN als [spam] gemarkeerd worden moest ik sturen naar KPN Abuse Team <abuse [at] kpn.com>. Dat heb ik dus gedaan.
    Ter info; het gaat bijvoorbeeld over de domeinen met syntaxis:
    • *@mail.greenchoice.nl
    • *@stocardapp.com
    • *@iffr.com
  3. De ontbrekende facturen leken vanaf 2007 terug te halen te zijn, maar die bestanden waren niet meer leesbaar.
    Dus ze mailen me nu alle facturen die nog wèl terug te halen zijn tot en met juni 2021. Dank! 👍🏻
  4. De maandelijkse e-mail met KPN-factuur kàn niet uitgezet worden.
  5. En de nieuwsbrieven tenslotte zouden ooit weer goed moeten komen, de XS4All medewerker kon ook niet vertellen waarom ze na 28 maart nog niet verstuurd waren, onder 'Instellingen over privacy’ stond alles onveranderd goed. Misschien is er gewoon nog geen nieuwsbrief verstuurd?
  6. Enfin, de niet werkende links in de 'We helpen u graag op weg!’-migratie-e-mail zijn hiermee ook wel afgehandeld denk ik zeker met jullie links en het nodige uitzoekwerk lijkt dat allemaal opgelost.

Wat mij betreft, is mijn vraag: "Wat gaat er allemaal mis bij de migratie van XS4All naar KPN en hoe kom ik nu aan de ontbrekende gegevens/krijg ik reactie op mijn e-mail?” hiermee afgerond.

Ik hoop in ieder geval dat het in de toekomst beter gaat!

 

Aanvullend: op punt 3, de false positives ondanks vermelding in de whitelist
Als eerste reactie kreeg ik van het KPN abuse team terug dat KPN geen whitelist actief zoals XS4All dat wel had.
Een instructie is te vinden op:
http://www.kpn.com/service/internet/veilig-internetten/spam-voorkomen.htm

Wat mij betreft lijkt dit op punt 1. Toen de e-mail van XS4All eind vorig jaar naar nieuwe servers (achteraf KPN) overging, had ik ook false positives ondank mijn whitelists en nadat ik op 30 november 2021 via XS4All contact met het KPN abuse team had opgenomen werkte de whitelist tot nog toe weer zoals ze zou moeten doen...

Ook hierover staat niets in de begeleidende migratie-flyer (februari dit jaar) of in de e-mail of in de e-mail-FAQ op de site hier. Een e-mail-FAQ waar overigens geen @<subdomein>.demon.nl mailadressen ondersteund lijken te worden…
Een overgangsfoutje vermoed ik 🤔🤣

Reputatie 7
Badge +20

Bedankt voor je uitgebreide reactie @Charlie D., top dat je jouw ervaringen deelt. We nemen al je feedback mee!

Hoe het zit met de nieuwsbrief weet ik zelf ook niet, we hebben dit niet inzichtelijk 🤔