Beantwoord

Opgezegd per 16 mei, pas verwerkt per 27 juni?

  • 30 June 2022
  • 1 reactie
  • 31 keer bekeken

Beste KPN, 

Ik heb per 16 mei mijn internetabonnement opgezegd. Hier ook per email bevestiging van gehad op 16 mei. Hierin stond:

U heeft ons laten weten dat u uw abonnement wilt opzeggen. Opzeggen is alleen mogelijk als de minimale duur van uw abonnement bereikt is. U heeft een opzegtermijn van 1 maand.

We bellen u om uw opzegging te verwerken
Om uw opzegging te verwerken bellen wij u binnenkort. Dit doen wij met een 088-nummer. Mist u deze oproep, belt u ons dan alstublieft terug.

Als we u binnen de opzegtermijn van 1 maand niet hebben gesproken, zeggen we uw abonnement alsnog op. Dit doen we op de door u gewenste opzegdatum. U ontvangt daarna een definitieve bevestiging van uw opzegging per e-mail of per post.”

 

Ik was langer dan een jaar klant, dus voldoe aan de opzegtermijn van 1 maand. Echter, op 24 juni ontving ik een email dat mijn opzegdatum 27 juni is. Dat klopt dus niet.

Zojuist gebeld met de klantenservice, en deze verteld mij dat omdat jullie er 4 weken over doen om online opzeggingen te verwerken, en dat telefonisch sneller gaat, ik nu tot 27 juni moet betalen. 

  1. Dat staat niet in de opzegigngsemail die ik ontving;
  2. Mijn wettelijke opzegtermijn hangt niet af van hoe jullie opzeggingen regelen. 1 maand is 1 maand.

Graag zou ik zien dat jullie dit snel en correct oplossen. Alvast dank.

icon

Beste antwoord door Alexandra van KPN 4 July 2022, 15:08

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

1 reactie

Reputatie 7
Badge +19

Hi en welkom @Frederik78. Door drukte zijn we niet eerder bij je topic aangekomen.

Ik lees dat het opzeggen van jouw abonnement niet soepel verloopt, dat is jammer. Via het forum hebben we helaas geen opties om dit voor je op te lossen. Ik raad je daarom aan om nog eens te bellen met onze klantenservice op 0800-0402. Onze afdeling Opzeggingen helpt je dan verder en mijn collega's daar bekijken de mogelijkheden voor je.